На тоя му е платено да говори тия неща ,за да си счупим двигателите по-рано!
Едва ли! Никога не съм си загрявал двигателя на място. Паля, изчаквам малко (слагам колана, намествам се на сядалката) и тръгвам. Бавно, 30-40 догато мръдне стрелката за температурата и после нормално каране. Все пак и гумите и транмисията трябва да загреят.
Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!
Всеки сам решава за себе си. Всеки двигател, запален студен особено зимата има нужда от подгряване- поне докато стабилизира оборотите.
Щом и авиационните двигатели се подгряват за да им излезат параметрите в норма- сякаш и ДВГ-то трябва да се подгрее. Така мисля аз.
Това е тъпо и неаргументирано с нищо становище - типично представяне на мнението за факт. Единственото вярно е, че не е резонно да чакаш да загрее двигателя на място. Но да поработи няколко минути докато отвърне маслото е полезно. Пък който иска да форсира и да резка без да чака.
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Всеки сам решава за себе си. Всеки двигател, запален студен особено зимата има нужда от подгряване- поне докато стабилизира оборотите.
Е то всеки изправен автомобил стабилизира оборотите в момента на палене.
Хайде, при много отрицателни температури (под -20) е допустимо дизела за 5-10 секунди да стабилизира работата, но това е времето колкото да си сложиш колана и да тръгнеш.
Сега ако говорим за под -30, -40, там нещата са маалко по-различни, но за мен до -15, -20 градуса е абсолютно "нормален" режим на експлоатация на един автомобил, при който не трябва кой знае колко да мислиш дали да тръгваш или да стоиш.
ВО, зимата паля и започвам да стържа леда от стъклата. Ако няма скреж- минута на място и макс до 2000об. докато достигне оптимална температура.
Щастливци са колегите с гараж.
Военната ми специалност е ''техник на самолет и двигател'' и нямам спомен специално да има загряване на двигатееля. Летеца се качва изкомандва ми ''гледай за пламък'' пали прай некви провеки, тръгва от стоянката преди ПИК-а спира за проверка и...кър ачик ха бакалъм. Иначе ланчата тия дни я карам на бенз около 300 метра до махленската баничарница обръщам на газ да ме чака но не за друго а за това че няма включване на втора. Гоуфа по рядко го загрявам да не кажа хич.
Преди 10-на и повече години винаги стоях няколко минути на място преди да потеля. Някъде тогава прочетох тук във форума, в една качена снимка от инструкции за употреба на Стило JTD, че се препоръчва потеглянето веднага след запалване, а не да се стои на място. От тогава никога не съм чакал на място. Паля и тръгвам, ако е възможно. Под възможно имам предвид чисти стъкла. Ако не са чисти - паля и ги чистя на запален двигател.
Коментар