Тази сутрин и моята клема сдаде багажа - сигурно да ме накаже за "уроците по български" в тази тема. :D :D :D При това много интересно - беше се разхлабил само кабела който е към стартера, а другия, който захранва останалите консуматори е ОК. В резултат несправедливо две сутрини обвинявам стартера, който собственоръчно рециклирах лятото и сега би трябвало да е в перфектно състояние.Проблема беше решен чрез стискане на клемата с клещи и купуване на 2 нови клеми от първата бензиностанция срещу 2.30лв. Клемите са оловни и проводниците се стягат към тях със скоби и винтове, така че смятам че връзката ще е добра.Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените. Така че слагайте клеми с болтове, стягайте добре, и не забравяйте да смажете клемите преди това със вазелин - това че е изолатор няма значение, защото при стягането той се изтласква от мястото на електрическа връзка. За сметка на това предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Клемата на акумулатора - помагайте, не се трaе вече!!!
Collapse
X
-
johnfound написа:Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените. Така че слагайте клеми с болтове, стягайте добре, и не забравяйте да смажете клемите преди това със вазелин - това че е изолатор няма значение, защото при стягането той се изтласква от мястото на електрическа връзка. За сметка на това предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите.Поздрави.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Днес ходих в един сервиз на бул.България с/у Билла, за да сменя маслото и му показах и клемата. Майсторът вика трябва да си намериш същата клема, за да може да се смени. Питам защо и той вика, че като била капсолована и затова трябва да се смени пак същата.Според вас с обикновена клема ще стане ли?Имайте предвид, че до тази клема стигат 3 кабела - два закрепени с болчета и гайки, а третия кабел е закрепен някакси в клемата(може би запоен).
Коментар
-
doofiat написа:Днес ходих в един сервиз на бул.България с/у Билла, за да сменя маслото и му показах и клемата. Майсторът вика трябва да си намериш същата клема, за да може да се смени. Питам защо и той вика, че като била капсолована и затова трябва да се смени пак същата.Според вас с обикновена клема ще стане ли?Имайте предвид, че до тази клема стигат 3 кабела - два закрепени с болчета и гайки, а третия кабел е закрепен някакси в клемата(може би запоен).Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
johnfound написа:Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:johnfound написа:Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените.
Коментар
-
Доофиат вземи си каквато и да е клема-не ги слушаи тия идиоти майсторите-какво и е на твоята клема-да не е позлатена-що не го пита тоя майстор?Само като добавка-вземи си клема само с гайка за завиване(главата на болта влиза в легло на клемата и така го застопорява да не се върти)-поне няма да държиш контра и т.н а ще ти тябва едно ключе 10!П.С-вземи си изтъркай твоята с шкурка отвътре и си вземи болтче със гайка(ново) стегни си я хубаво и я намажи с грес да не избива мизерия и си ТИ!Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.
Коментар
-
johnfound написа:Така че слагайте клеми с болтове, стягайте добре, и не забравяйте да смажете клемите преди това със вазелин - това че е изолатор няма значение, защото при стягането той се изтласква от мястото на електрическа връзка. За сметка на това предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите.
Коментар
-
Тези от Шел не ги и слагай - брат ми си взе и се потрошиха за норматив (първо са доста меки и второ просто се сцепват).Той си взе сега от някъде две месингови доста стабилни и каза че пак са някаква такава цена ама не каза откъде.Излеждат жълти на цвят (месингово жълто) и са доста внушителни.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Доофиат по въпроса с нагряването на клемата,не разбрах коя грее-на минуса ли?Ако е тя-погледни си къде е хваната за купето и за двигателя почисти ги и ги стегни-по принцип греене се получава от лоша връзка-не ти пречи да ги погледнеш!Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.
Коментар
-
И аз си взех от тея клеми от 2 лв от Билла. При мен смяната беше наложителна, защото в старите клеми се наковаваше пирон за да стегнат От година и половина карам с тея ментаци и няма проблеми. Ето снимка:http://subs.unacs.bg/r/car001.jpgFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар