Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Клемата на акумулатора - помагайте, не се трaе вече!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Тази сутрин и моята клема сдаде багажа - сигурно да ме накаже за "уроците по български" в тази тема. :D :D :D При това много интересно - беше се разхлабил само кабела който е към стартера, а другия, който захранва останалите консуматори е ОК. В резултат несправедливо две сутрини обвинявам стартера, който собственоръчно рециклирах лятото и сега би трябвало да е в перфектно състояние.Проблема беше решен чрез стискане на клемата с клещи и купуване на 2 нови клеми от първата бензиностанция срещу 2.30лв. Клемите са оловни и проводниците се стягат към тях със скоби и винтове, така че смятам че връзката ще е добра.Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените. Така че слагайте клеми с болтове, стягайте добре, и не забравяйте да смажете клемите преди това със вазелин - това че е изолатор няма значение, защото при стягането той се изтласква от мястото на електрическа връзка. За сметка на това предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите.Поздрави.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #17
      johnfound написа:
      Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените. Така че слагайте клеми с болтове, стягайте добре, и не забравяйте да смажете клемите преди това със вазелин - това че е изолатор няма значение, защото при стягането той се изтласква от мястото на електрическа връзка. За сметка на това предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите.Поздрави.
      Aa... дали "кербована" връзка е по-добра от "кербонова" и запоена такава? А опитвал ли си да залепиш откачена пластинка на нагревател за задно стъкло с лепило? Между другото не те подценявам, като спец по тези части още повече, че и това ти е професия. На мен пък ми е хоби от много малък!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #18
        Днес ходих в един сервиз на бул.България с/у Билла, за да сменя маслото и му показах и клемата. Майсторът вика трябва да си намериш същата клема, за да може да се смени. Питам защо и той вика, че като била капсолована и затова трябва да се смени пак същата.Според вас с обикновена клема ще стане ли?Имайте предвид, че до тази клема стигат 3 кабела - два закрепени с болчета и гайки, а третия кабел е закрепен някакси в клемата(може би запоен).

        Коментар


          #19
          doofiat написа:
          Днес ходих в един сервиз на бул.България с/у Билла, за да сменя маслото и му показах и клемата. Майсторът вика трябва да си намериш същата клема, за да може да се смени. Питам защо и той вика, че като била капсолована и затова трябва да се смени пак същата.Според вас с обикновена клема ще стане ли?Имайте предвид, че до тази клема стигат 3 кабела - два закрепени с болчета и гайки, а третия кабел е закрепен някакси в клемата(може би запоен).
          Стига да може в "ухото" на новата клема да се набутат и трите кабела... трябва да стане.
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            johnfound написа:
            Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените.
            Това изказване колега е едно огромно недоразумение!Какви доводи ще изтъкне нАуката в полза на тезата че хм... как го каза... "кербованите" съединения за по-надеждни? Кое им е по-надежното? По-добър електрически контакт? Механично по-здрави?Пълен абсурд!Технологично са по-лесно изпълними и по-евтини в крайна сметка, нищо повече.Сега за клемите.Най-доброто решение са месинговите обувки. Имам предвид истински месингови а не просто жълти.Под жълтото се крие странен материал наподобяващ алиминий. При стягане се чупи, за спойка - абсурд. Ментета.Разпознават се по тежеста - определено си тежат в ръката Алтернатива е да се драсне с нож по клемата и да се види дали отдолу ще излезе бяло.Обаче обикновено магазинерите са против този тест Другия вариант са оловните. Много тежат, не могат да се сбъркат.Също не-лоши като вариант но само ако акумулатора не се сваля често, иначе се деформират, щото са меки.И за разлика от месинговите се стягат много по-леко.Ментетата са им пак алуминиеви, само че без жълтата боя отгоре :DКакто казах вече, аз съм фен на спойката.Според мен е правилно да се залепи с калай дебелия край към обувката, а другите да се стегнат с болтовете,каквито клемите така или иначе имат.Трябва да се има предвид обаче, че става въпрос за кабел с доста голямо сечение, около 16 кв.мм.Клемата също е масивна и процедурата по калайдисването и лепенето е доста бавна.Освен това е необходим мощен поялник. Аз съм правил такива упражнения само с газови поялници. Трудна работа е за пред блока, така че в повечето случаи просто се използва... ммм...А! Намерих термина: кербовано съединение - менте или казано по аматьорски, кабела се заголва пъха се в обувката и се стяга до скъсване. После половин оборот назад Освен това, на една кола се оказа че кабела към стартера е алуминиев - ами изгасих поялника и се кербовахме, какво да правя :P
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #21
              Esper написа:
              johnfound написа:
              Между другото в електротехниката и електрониката (това ми е основна професия) се смята че "кербованите" съединения (това са такива при които електрическият контакт се постига чрез силно притискане) са по-надеждни от запоените.
              Това изказване колега е едно огромно недоразумение!Какви доводи ще изтъкне нАуката в полза на тезата че хм... как го каза... "кербованите" съединения за по-надеждни? Кое им е по-надежното? По-добър електрически контакт? Механично по-здрави?Пълен абсурд!Технологично са по-лесно изпълними и по-евтини в крайна сметка, нищо повече.
              При споените съединения се получава по-голямо контактно съпротивление,поради различието на металите в спойката.Забележи,че оригинално клемите са пресовани към кабела,а не запоени.

              Коментар


                #22
                Доофиат вземи си каквато и да е клема-не ги слушаи тия идиоти майсторите-какво и е на твоята клема-да не е позлатена-що не го пита тоя майстор?Само като добавка-вземи си клема само с гайка за завиване(главата на болта влиза в легло на клемата и така го застопорява да не се върти)-поне няма да държиш контра и т.н а ще ти тябва едно ключе 10!П.С-вземи си изтъркай твоята с шкурка отвътре и си вземи болтче със гайка(ново) стегни си я хубаво и я намажи с грес да не избива мизерия и си ТИ!
                Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
                Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
                Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

                Коментар


                  #23
                  Аз засега напръсках с WD-40 клемата и контактните части и затегнах здраво и се пооправи. Вчера ми правеше мизерии, но с ключето се намесихме и засега няма проблеми и не грее вече, но като се постопли ще я сменя, че отдавна съм й вдигнал мерника :D

                  Коментар


                    #24
                    johnfound написа:
                    Така че слагайте клеми с болтове, стягайте добре, и не забравяйте да смажете клемите преди това със вазелин - това че е изолатор няма значение, защото при стягането той се изтласква от мястото на електрическа връзка. За сметка на това предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите.
                    Подкрепям! Смазването с технически вазелин предотвратява навлизане на влага и въздух, и окисляването на клемите - проверено, личен опит!!! А иначе и аз си купих преди 2 месеца нови клеми /черна и червена за 2лв от Шел/, но се отказах да ги сменям, защото + кабел е с доста голямо сечение, а и оригинално са три кабела , ако не се лъжа към обувката. +клема не ми правеше добър контакт, не можеше да се стегне добре към + на акумулатора, заради клеясали болтче и винтче за стягане на клемата. Решение на проблема напръсках ги със спрей против ръжда, стегнах клемата здраво към + на акумулатора, намазах с вазелинчето и ... пей сърце
                    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                    Среден разход на газ

                    Коментар


                      #25
                      Тези от Шел не ги и слагай - брат ми си взе и се потрошиха за норматив (първо са доста меки и второ просто се сцепват).Той си взе сега от някъде две месингови доста стабилни и каза че пак са някаква такава цена ама не каза откъде.Излеждат жълти на цвят (месингово жълто) и са доста внушителни.
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #26
                        Доофиат по въпроса с нагряването на клемата,не разбрах коя грее-на минуса ли?Ако е тя-погледни си къде е хваната за купето и за двигателя почисти ги и ги стегни-по принцип греене се получава от лоша връзка-не ти пречи да ги погледнеш!
                        Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
                        Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
                        Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

                        Коментар


                          #27
                          И аз си взех от тея клеми от 2 лв от Билла. При мен смяната беше наложителна, защото в старите клеми се наковаваше пирон за да стегнат От година и половина карам с тея ментаци и няма проблеми. Ето снимка:http://subs.unacs.bg/r/car001.jpg
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар

                          Working...
                          X