Трябва ми някой читав при, който да си закарам утре колата да ми смени клемата на акумулатора.Проблемът започна от снощи като врътна ключа, подгрява свещите и след това като врътна ключа да запали тока изчезва. Като поразмърдам клемата (голямата клема от вътрешната страна) и някой път пали друг път трябва да я мърдам доста. Има и друго, като покарам и единия кабел на въпросната клема се нагорещява.Имаме ли някой жичкаджия на форума и да я кара утре, че ми писна?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Клемата на акумулатора - помагайте, не се трaе вече!!!
Collapse
X
-
Ама нали на голямата клема има и някаква оловна спойка. Те са две кабелчета с по едно болче с гайка, но между тях има и още един кабел, който е в клемата.Иначе съм си купи клеми още преди 2 месеца, защото тогава почна да го прави тоя проблем, но от снощи не ми се виси на студа. Иначе като запали и няма проблеми, се опасявам, че с това "тука има ток, тука бегала ток-ата" ще стане нещо с новия ми акумулатор. Затова съм се заел да взимам мерки.За клемата съм сигурен, защото едното кабелче от доста време грее и едва се пипа.
Коментар
-
johnfound написа:"КЛЕМА" и "ОЛОВНА", а не "КЛЕЙМА" и "ЛОВНА" - не бих се намесил, но "КЛЕЙМА" е множествено число на "КЛЕЙМО", което значи восъчен или друг печат - два пъти прочетох темата докато разбера че става въпрос за клемите на акумулатора.
Коментар
-
sasco
doofiat написа:johnfound написа:"КЛЕМА" и "ОЛОВНА", а не "КЛЕЙМА" и "ЛОВНА" - не бих се намесил, но "КЛЕЙМА" е множествено число на "КЛЕЙМО", което значи восъчен или друг печат - два пъти прочетох темата докато разбера че става въпрос за клемите на акумулатора.
Коментар
-
Честно казано не препоръчвам да се маже клемата с нищо мазно след, като се почисти! Като изключим едни специални спрейове, които явно имат някаква доза токопроводимост всички останали омаслители са ИЗОЛАТОРИ! Почисти хубаво с шкурка от вътрешната страна и, ако имаш късмета изводите на акумулатора да не са се поизпилили от много стягане и разхлабване я стегни добре. Ако клемата и извода на акумулатора са хлабави дори след, като ги стегнеш-сменяй клеймата! :PFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Ако един от запресованите в клемата кабели грее и трябва да го ръчкаш да може да запали,означава,че клемата трябва да се смени-вътре е проблема и с външно почистване нищо няма да се промени.Затова режи смело и слагай новата,като внимаваш след затягането да няма хлабави кабели.Поялник не ти препоръчвам,защото калая ще тръгне навътре по кабелите и те ще станар твърди.УспехFiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
lu40 написа:...Поялник не ти препоръчвам,защото калая ще тръгне навътре по кабелите и те ще станар твърди.УспехFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
клеими
и не купуваите клими от тези кадето са боядисани червено и черно щото са от ЦАМ и се късат и не вършат работа има и едни приличат от месинги но са железни и те не са добрипо добре мисингови по ставатима голямо значение и от клеимите и самите свръзки Сутринта на един му отварях колата алармата му е бише заключила но тя си работеше отварям и колата гасне опитвам се да запаля и нищо няма грам токнито една светлина не светеше заредихме акумолатора и запали веднагакабелните обувки му бяха не добри Такива дребни ремонти може да си правим на събиранията в Неделяне е необходимо да давате пари за майстор
Коментар
-
Като временно решение на проблема, докато смениш клемата можеш просто да я обърнеш. Клемите и изводите на акомулатора са с лек конус и при обръщане те се засрещат, което ти осигурява добър контакт макар и на по-малка площ. Това се прави когато или клемата е много раздута или извода на акомулатора е доста изтънял. Това че ти грее единия кабел показва, че имаш хлабава връзка. Доколкото разбрах кабелите ти са запресовани, така че единственото за което се сещам е както казаха колегите нови клеми, или да стегнеш запресовката. Стягането може да стане с хубави раздвижни клещи тип ГАРГИ или между два чука като единия го подлагаш за основа (но не на твърдо, в смисъл да не опира на купето или нещо друго ), а с другия леко причукваш. И в двата случая внимавй да не предобриш нещата, като спукаш запресовката, защото тогава изхода е само нова клема. Желая ти успех в начинанието.TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар