Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Клемата на акумулатора - помагайте, не се трaе вече!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Клемата на акумулатора - помагайте, не се трaе вече!!!

    Трябва ми някой читав при, който да си закарам утре колата да ми смени клемата на акумулатора.Проблемът започна от снощи като врътна ключа, подгрява свещите и след това като врътна ключа да запали тока изчезва. Като поразмърдам клемата (голямата клема от вътрешната страна) и някой път пали друг път трябва да я мърдам доста. Има и друго, като покарам и единия кабел на въпросната клема се нагорещява.Имаме ли някой жичкаджия на форума и да я кара утре, че ми писна?

    #2
    Сигурен ли си, че именно в клемата е проблема? Купи си едни клеми за 2лв. резни оригиналната, заголи кабела и го стегни в новата клема с болтчетата в нея! Ако имаш голям поялник би било хубаво да удариш и една спойка.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Ама нали на голямата клема има и някаква оловна спойка. Те са две кабелчета с по едно болче с гайка, но между тях има и още един кабел, който е в клемата.Иначе съм си купи клеми още преди 2 месеца, защото тогава почна да го прави тоя проблем, но от снощи не ми се виси на студа. Иначе като запали и няма проблеми, се опасявам, че с това "тука има ток, тука бегала ток-ата" ще стане нещо с новия ми акумулатор. Затова съм се заел да взимам мерки.За клемата съм сигурен, защото едното кабелче от доста време грее и едва се пипа.

      Коментар


        #4
        На уното беше така. Вземи един нож или нещо друго и ги остържи отвътре и би трябвало да падне една люспа. После ги омажи с нещо, но не с грес защото се спича.

        Коментар


          #5
          най-добре с шкурка почисти добре акумулатора и клемата да няма клеясало, след това я намажи с грес и я стегни здраво
          Tipo 1.6 i.e. '94

          Коментар


            #6
            "КЛЕМА" и "ОЛОВНА", а не "КЛЕЙМА" и "ЛОВНА" - не бих се намесил, но "КЛЕЙМА" е множествено число на "КЛЕЙМО", което значи восъчен или друг печат - два пъти прочетох темата докато разбера че става въпрос за клемите на акумулатора.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              johnfound написа:
              "КЛЕМА" и "ОЛОВНА", а не "КЛЕЙМА" и "ЛОВНА" - не бих се намесил, но "КЛЕЙМА" е множествено число на "КЛЕЙМО", което значи восъчен или друг печат - два пъти прочетох темата докато разбера че става въпрос за клемите на акумулатора.
              УуупаааааааааааааМаи си прафффффффУпрафих тиемътъ и КлеЙмътъ

              Коментар


                #8
                doofiat написа:
                johnfound написа:
                "КЛЕМА" и "ОЛОВНА", а не "КЛЕЙМА" и "ЛОВНА" - не бих се намесил, но "КЛЕЙМА" е множествено число на "КЛЕЙМО", което значи восъчен или друг печат - два пъти прочетох темата докато разбера че става въпрос за клемите на акумулатора.
                УуупаааааааааааааМаи си прафффффффУпрафих тиемътъ и КлеЙмътъ

                Коментар


                  #9
                  Един приятел имаше същият прблем, затегна клемата и след това напръска с контактен спрей и всичко в моментна е ок
                  Bravo 1,6 16V

                  Коментар


                    #10
                    WD-40 става ли?

                    Коментар


                      #11
                      Честно казано не препоръчвам да се маже клемата с нищо мазно след, като се почисти! Като изключим едни специални спрейове, които явно имат някаква доза токопроводимост всички останали омаслители са ИЗОЛАТОРИ! Почисти хубаво с шкурка от вътрешната страна и, ако имаш късмета изводите на акумулатора да не са се поизпилили от много стягане и разхлабване я стегни добре. Ако клемата и извода на акумулатора са хлабави дори след, като ги стегнеш-сменяй клеймата! :P
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Ако един от запресованите в клемата кабели грее и трябва да го ръчкаш да може да запали,означава,че клемата трябва да се смени-вътре е проблема и с външно почистване нищо няма да се промени.Затова режи смело и слагай новата,като внимаваш след затягането да няма хлабави кабели.Поялник не ти препоръчвам,защото калая ще тръгне навътре по кабелите и те ще станар твърди.Успех
                        Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                        Коментар


                          #13
                          lu40 написа:
                          ...Поялник не ти препоръчвам,защото калая ще тръгне навътре по кабелите и те ще станар твърди.Успех
                          E да не запоява целият кабел, колега? Ще "тръгне" калая (тинола) и ще втвърди кабела един-два сантиметра от клемата, не повече. Не мога да си представя, какъв поялник трябва за да загрее целият кабел и да го втвърди. Хубаво е да се запои кабела към клемата, защото механичната връзка с болтчетата ще започне бързо да се окислява, както и медта от оголеният кабел! Също така от вибрациите връзката ще се разхлаби, медта е мека. Ще започне пак да грее и се връщаме в първоначално положение. Ако можеше да се мине само с болтчета от завода колите щяха да излизат направени по този начин. Аз лично някой ден, ако сменям моята клема задължително ще я и запоя за да не си играя през половин година с едно и също.
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            клеими

                            и не купуваите клими от тези кадето са боядисани червено и черно щото са от ЦАМ и се късат и не вършат работа има и едни приличат от месинги но са железни и те не са добрипо добре мисингови по ставатима голямо значение и от клеимите и самите свръзки Сутринта на един му отварях колата алармата му е бише заключила но тя си работеше отварям и колата гасне опитвам се да запаля и нищо няма грам токнито една светлина не светеше заредихме акумолатора и запали веднагакабелните обувки му бяха не добри Такива дребни ремонти може да си правим на събиранията в Неделяне е необходимо да давате пари за майстор
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Като временно решение на проблема, докато смениш клемата можеш просто да я обърнеш. Клемите и изводите на акомулатора са с лек конус и при обръщане те се засрещат, което ти осигурява добър контакт макар и на по-малка площ. Това се прави когато или клемата е много раздута или извода на акомулатора е доста изтънял. Това че ти грее единия кабел показва, че имаш хлабава връзка. Доколкото разбрах кабелите ти са запресовани, така че единственото за което се сещам е както казаха колегите нови клеми, или да стегнеш запресовката. Стягането може да стане с хубави раздвижни клещи тип ГАРГИ или между два чука като единия го подлагаш за основа (но не на твърдо, в смисъл да не опира на купето или нещо друго ), а с другия леко причукваш. И в двата случая внимавй да не предобриш нещата, като спукаш запресовката, защото тогава изхода е само нова клема. Желая ти успех в начинанието.
                              TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
                              ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
                              НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ

                              Коментар

                              Working...
                              X