Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Покупка на първи ФИАТ, моля съвети!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Покупка на първи ФИАТ, моля съвети!

    Здравейте,

    След известно обмисляне реших да направя постъпки и да закупя първия си Фиат. До сега съм карал автомобили със задно предаване, но по-стари. Времето минава, имаме нужда от семейна кола, надеждна и с евтина подръжка, която да ни кара из страната и не само ) Почетох, послушах и елиминирах други автомобили в класа като дачия и рено, но проблема е, че фиата е единствения на който не успявам да си уредя тест драйв. Та, за това съм тук с надеждата да ме ориентирате

    Насочил съм се към Типо Практик, или по-конткренто това КЛИК. Какво бихте ми препоръчали да гледам и да съобразя при покупката, ако се стигне до такава (детски болести, серийни бъгове и тн). Честно казано бях приоритизирал към кола с 6-степенна кутия, тъй карам предимно извън града, но не мога да се ориентирам от какъв мотор нагоре се монтира 6 степенна ръчка при типото. Какви са вашите впечатления за този модел? Заслужава ли си цената или би било по-добре да кача малко рейнджа, за по-голям мотор? За справка, предишния автомобил беше бмв с 119 коня, която се караше отново предимно извън града.

    Бих се радвал да споделите и цени на консумативи, ремонти, както и как е какво е обслужването в гаранционните сервизи, по ваш реален опит.

    Надявам се да успеете да ударите едно рамо и да се виждаме скоро по пътищата с новата придобивка.

    Поздрави!

    #2
    За серийни бъгове малко трудно ще получиш отговор, все пак колата излиза 2015 година, трябва да е нещо доста фрапантно, че за толкова време да се прояви. Но пък колегите с такива може и да са откирили нещо.
    За скоростите, според google, 5-степенната се монтира само на 1.3 дизел.
    Някой колега може да сподели по-подробно, но според мен частите са без пари за такъв автомобил. Само пример, заден амортисьор ти е 90лв, преден 120лв. Може и по-малко да ги намериш, но и това да са най-евтините, за кола 2017 са жълти стотинки.
    Успех с покупката!

    Коментар


      #3
      Този двигател 1.4 16v FIRE е сравнително стар и с времето се е доказъл като задоволително здрав и надежден двигател. Без директно впръскване, без турбини, без вериги, без валвтроници и не е някоя тотална малолитражка. Това е като цяло плюсовете пред конкурентите му от гледна точна на двигателтие. Като цяло няма да имаш проблеми с него дълги години, седейки по това как Браво II идват тук на по 200к и не са пипани изобщо. Окачването също е елементарно и здраво, като на Bravo II и там ще има бая да биеш по-дупките да се разхлопа. Реално единственият минус е че не е толкова динамична, колкото би очаквал, купето е сравнително тежко за мощността на двигателя и особено извънградско изнемогва, ако се кара в ниските обороти, трябва да и дадеш малко жега за да качваш баирите без проблем иначе на равно няма никакъв проблем и се тегли добре. Градско е доста задоволителна и тиха. Общо взето няма да сгрешиш за тези пари е перфектен избор.

      Коментар


        #4
        Благодаря за информацията и аз чух добри отзиви за мотора и за това се насочих към него. Обърнах внимание, че двигателя е с ремъци, не с верига. Предлага ли се на пазара вариант с верига, тъй като до сега преднамерено съм се насочвал към такъв без ремъци и ролки.
        Междувременно, как стои въпроса с монтаж на газова уредба на лизингов автомобил? Създава ли проблеми с гаранционното обслужване и респективно мотора носи ли на газ?

        Коментар


          #5
          Веригите на съвременните двигатели не са никакво предимство.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #6
            NOVATOR написа: Преглед на мнението
            Здравейте, ...
            Насочил съм се към Типо Практик, или по-конткренто това КЛИК. Какво бихте ми препоръчали да гледам и да съобразя при покупката, ако се стигне до такава (детски болести, серийни бъгове и тн)...
            Надълго и нашироко обсъждаме новото типо, включително и тези служебните, върнати от лизинг, към които си се насочил, в тази тема.
            Последна редакция от snake; 19.09.2019, 11:08.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              И в тази посочена тема пак се прехвалват други марки като Дъртачия и изтъкват предимства, въпреки че то се видя, човекът си го е казал - "Почетох, послушах и елиминирах други автомобили в класа като дачия и рено". Това е, щом човекът е стигнал то този извод, има ли смисъл повече да се обсъжда.

              Коментар


                #8
                Да, поразгледах темата, но някак си фокусът ми се струва, че е по-скоро над няколко Дачии и Опели, вместо над Типото. Все пак има полезни неща, които и аз самия вече съм проучил.

                Все пак за разходи свързани с подръжка, както и сервизно обслужване не открих много информация(колко се чака за смяна на консумативи, има ли майстори, които се "учат" на колата и тн.). Може пропускът да е мой Мен все пак си ме интересува как седи въпросът с монтаж на ГАЗ на лизингов автомобил. Или бихте препоръчали да дам малко повече за такъв с фабричен инжекцион?

                Коментар


                  #9
                  Не мисля че ще стане на газ без да ти отпадне гаранцията, понеже конкретният автомобил не е пригоден за това гориво. Тоест дивгателят ще издуха по-рано и може да се окаже, че ще ги вкараш в разход, който не им е предвиден иначе. Може би има някаква договорка, но силно ме съмнява. От тази гледна точка бакшишите купуват фабрично газифицирани за да нямат проблем.

                  Коментар


                    #10
                    Да и аз така предполагам, но все пак ако има вариант в който това може да се случи и да сподели ще се радвам. Обръщам внимание, че доста таксиметрови автомобили са газифицирани, но предполагам там схемата е друга. Ако няма такава опция дали не би било по-удачно да се насоча към дизеловия вариант на Типото? Проблемът е, че не съм запознат с подръжката на дизелова кола, тъй като от 3 до сега нито една не е била такава.

                    Коментар


                      #11
                      Дилърите на нови автомобили са диалогични. С тях пазарлъците често са на махленско ниво. Най-добре е да попиташ в АИ как стои въпросът с газифицирането и гаранцията. Колкото до дизеловия вариант, мисля, че да си купиш нов дизелов автомобил в наши дни е нещо като да си купиш фабрика на 9 септември. Поне да правеха някакви сериозни отстъпки за дизелите, чийто пазар в Европа се свива все повече. За съжаление поне в България не се наблюдава нищо подобно - държат си цена и разчитат на това, че българинът си вика, че такова животно като забрана/рестрикции на дизела няма и не може да има.
                      Последна редакция от snake; 20.09.2019, 13:15.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Аз мисля като цяло, че нов автомобил не си заслужава. Не заради забраните, които най-вероятно и след 10 години няма да се наложат тук, ами по-скоро от гледна точка на пазарната му цена и следгаранционната му цена, ако евентуално се стигне до там и искаш да го продадеш. Тоест влагаш огромна сума, която след време е в загуби много по-големи от тези да си купиш кола на 7-10 години и да я подържаш. Това е доказано от хора правили статистика. Дизеловите двигатели на Фиат и като цяло италианските са достатъчно здрави и имат голям ресурс, която една нормално експлоатирана кола в рамките на 7-8 години не може да изразходи. Нова кола си заслужава единствено и само ако искаш да си направиш кеф да се возиш в ново возило и имаш излишни пари, които се чудиш къде да хвърлиш. Иначе от гледна точна на инвестиция те тегли само надолу. Спокойствието, че колата е нова и надеждна не трябва да те крепи, защото в повечето случай се оказва, че една нормално експлоатирана кола няколко години след гаранцията си обикновено е по-надежда, изчистена от проблеми от такава която е нова и все още предразположена към евентуални дефекти.
                        Последна редакция от yeksuh; 20.09.2019, 13:37.

                        Коментар


                          #13
                          Колега има резон в думите ти, но не съм напълно съгласен. Разбира се, ако твоя опит с нови автомобили е по-богат от моя, бих се съгласил с тезата ти, по простата причина, че това ще е първият ми нов автомобил, евентуално.

                          Причината да се огледам в кола, върната от лизинг не е за евентуална минимизиране на загубата при по-нататъшна покупка. От началото на година по настоящия ми 21 годишен автомобил, който подчертвам е пазен и поддържан фанатично както от мен, така и от предишните си собственици съм дал за ремонт около 1000 лв. При това за неща от рода на нов радиатор, охладителната система, в момента имам проблеми с теч на масло поради остарели гарнитури и още куп, куп неща идващи от остарелите части, което ми идва много вече. Факт е, че карам сраднително доста (от 2016 март до сега съм минал с нея точно 100 000 км). Като при всеки ремонт се налага да се лиша от автомобила за X-дни, което спъва и работа и всичко

                          За това се насочвам към нов автомобил, при който бих могъл да минимизирам такъв тип разходи и загуба на време. Комфорта е плюс, но определено нямам едни пари да давам горница, все пак семейството и ипотеката чакат мен :D Може ли да дадеш малко финансови аргументи, свързани с подръжката на нов автомобил, тъй като наистина нямам към кого реално да се обърна за подобни разходи, свързани с марката?

                          Коментар


                            #14
                            Не съм купувал нов автомобил, но имам роднини, които си купуват и виждам как накрая губят доста от цената на автомобила. Влезеш ли един път в играта на лизинга, трудно се излиза. За пример ще дам Nissan Qashqai, който на 6-тата година(преди 1 година) продаде за около 40% от цената за която го закупи. Плюс това обслужването и евентуален дефект и отстраняването му не е задължително да е бързо, защото и тези сервизи са натоварени, особено със служебни коли. 1000 лева за твоето обслужване не са нищо, при положение, че само толкова ще дадеш за "каско" на новият автомобил. 21 годишна кола си е старичка, нормално е да плаче за ремонтчета, но затова се купува кола на 7-8 години, кара се максимум 5 години и се сменя, поне по моя теза, понеже съм го правил 3 пъти, но всеки си намира какво го устройва. Аз съм чувал, че на отиване за обслужване на масло или др. се оставят минимум 200+. Всеки си решава в крайна сметка. Аз имам възможност да си купя нов автомобил, но не искам, защото просто няма смисъл, нито ще ми е по-надежден, нито ще ми върши повече работа, само да му треперя и да се ядосвам като някой и направи нещо и после за боядисване ще чакаш много повече.
                            Последна редакция от yeksuh; 20.09.2019, 16:24.

                            Коментар


                              #15
                              Да попитам знаещите. Дъщеря ми ще прехвърля колата си на сина ми. Как е най-изгодно да стане това? Мисля, че с безвъзмездно дарение ще излезе най-ефтино, колко би струвало това и разликата с покупко-продажба. Колата е Стило комби 1.6.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар

                              Working...
                              X