Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за термостата и температурата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за термостата и температурата

    Днес, в Бургас, температурите за първи път паднаха до 0-та. Днес, излязох за 2 часа извън града и ми направи впечатление, че колата загря до 55 градуса, след около 10-15 мин и си остана там. По-късно стигна и до 60-65. Вчера си загравяше до 55 градуса след около 5 мин, но вчера беше по-топло (около 7 градуса). Днес, през цялото време парното ми работеше на 2-ра, 3-та степен и 15-20 мин, след като тръгнах, не духаше много топло. Като стигна до 60 градуса, дойде и топлотоПрез 20 мин спирахме на разни места, за около 15 мин и колата се изстудяваше(поне вътре).Въпроса ми е - наред ли ми е термостата, след като не вдига повече от 65 градуса, но с постянно включено парно и спирания за по 15 мин + че вчера си стигаше до 65 градуса без проблем. Надявам се ме разбрахте
    Coupe 1.8 16V

    #2
    65 градуса е ниско, не знам как изглежда прибора за температура на Купе та отчиташ стойности в градуси, но нормалната работна температура би трябвало да е в границите 80-90 градуса. Според мен термостатът си е заминал.
    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

    Коментар


      #3
      Sko написа:
      65 градуса е ниско, не знам как изглежда прибора за температура на Купе та отчиташ стойности в градуси, но нормалната работна температура би трябвало да е в границите 80-90 градуса. Според мен термостатът си е заминал.
      Ами незнам дали там се отчитат градуси или нещо друго, но 1-та чертичка е на 50, после на 70, 90 и т.н.
      Coupe 1.8 16V

      Коментар


        #4
        Re: Въпрос за термостата и температурата

        RAADOO написа:
        Днес, в Бургас, температурите за първи път паднаха до 0-та. Днес, излязох за 2 часа извън града и ми направи впечатление, че колата загря до 55 градуса, след около 10-15 мин и си остана там. По-късно стигна и до 60-65. Вчера си загравяше до 55 градуса след около 5 мин, но вчера беше по-топло (около 7 градуса). Днес, през цялото време парното ми работеше на 2-ра, 3-та степен и 15-20 мин, след като тръгнах, не духаше много топло. Като стигна до 60 градуса, дойде и топлотоПрез 20 мин спирахме на разни места, за около 15 мин и колата се изстудяваше(поне вътре).Въпроса ми е - наред ли ми е термостата, след като не вдига повече от 65 градуса, но с постянно включено парно и спирания за по 15 мин + че вчера си стигаше до 65 градуса без проблем. Надявам се ме разбрахте
        Колега, термостата можеш да разбереш дали работи по следния прост начин:Палиш мотора на студено и го оставяш да работи като спираш вентилатора на парното.Постепенно с вднигане на температирата, горниия маркуч към радиатора (входящия) ще почне да се нагрява.Ако термостата е наред, долния маркуч (изходящият) трябва да остане студен.Когато температурата достигне до около 50-60 градуса почваш да проверяваш по-често съшия долен маркуч за загряване.Много ясно и рязко се загрява в момента в който термостата отвори. Този момент не трябва да е под 80 градуса по уреда.Ако се случи по-рано, или ако и двата маркуча са загряват едновременно, това е признак че термостата е аут.Това е всичко, отнема известно време в чакане но показателно за състоянието му.Друг е въпроса ако не си сигурен в показанията на уреда.Аз не бях и използвах живачен термометър боднат в разширителния съд.
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          Преди време имах съмнения в работата на моя термостат... майсторът ми гледа колата, пипа и каза, че си бачка. Аз настоях обаче за смяна въпреки това. В резултат сега температурата се стабилизира около половин чертичка по-високо и се държи в по-тесни граници, което определено е по-хубаво за мотора. Предполагам, че старият просто си е бил изживял живота и не е отварял при правилната температура. Ако термостатът за твоята кола не е прекалено скъп (моят беше 16 лв.) можеш да го смениш, за да ти е мирна главата.
          Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
          Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

          Коментар


            #6
            Благодаря за отговорите. Утре ще пробвам, да видя какво ще станеОще един въпрос. Мога ли сам да си сменя теромстата, т.е. сложно ли е? Къде се намира?
            Coupe 1.8 16V

            Коментар


              #7
              RAADOO написа:
              Благодаря за отговорите. Утре ще пробвам, да видя какво ще станеОще един въпрос. Мога ли сам да си сменя теромстата, т.е. сложно ли е? Къде се намира?
              Не знам при пунто как е но по принцип в смяната на термостата няма никаква филофия.Единствения проблем би могъл да бъде ако достъпа до него е затруднен и се налага да свалиш много неща за да го достигнеш.Веднъж открит, откачаш маркучите, датчици ако има по него, сваляш болтовете които го държат към блока и си готов.Ако ТОВА е мотора ти, термостата е 11. Според картинката, болтовете са 2, маркуча е един... Piece of Cake!Виж как изглежда същото нещо при Темпра, например Естествено винаги може да се закучи нещо, като например да се клеясали въпросните болтове и да не щат да се отвиват... Но всеки с късмета си
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #8
                не е трудна смяната обаче си сложи един леген отдолу като откачиш тръбите че ще се плисне антифриза ти и ще трябва да вземаш нов от магазина
                Tipo 1.6 i.e. '94

                Коментар


                  #9
                  То не е сложно, но обезвъздушаването е играчка. Овен това добре е да използваш нови скоби за гумените маркучи (т.е. трябва да се запасиш със скоби с правилните размери предварително). Когато поставиш новия термостат, налей обратно антифриза (може да не влезе всичкият), отвий малко пробката в горния ъгъл на радиатора и доливай постепенно антифриз, докато от пробката потече. Виж дали няма втора пробка в задната част на двигателя (т.е. от към купето) и още веднъж същата операция. Изчакай колата да загрее на място докато се включи перката с отворена капачка на разширителния съд (можеш да форсираш двигателя, за да стане по-бързо) и гледай вниамтелно за течове. Ако е необходимо пак долей антифриз, ако има излишно количество сам ще си изтече. Ако всико е наред, гасиш и чакаш да изстине, проверяваш отново нивото на антифриза.Това е!
                  Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
                  Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

                  Коментар

                  Working...
                  X