Днес, в Бургас, температурите за първи път паднаха до 0-та. Днес, излязох за 2 часа извън града и ми направи впечатление, че колата загря до 55 градуса, след около 10-15 мин и си остана там. По-късно стигна и до 60-65. Вчера си загравяше до 55 градуса след около 5 мин, но вчера беше по-топло (около 7 градуса). Днес, през цялото време парното ми работеше на 2-ра, 3-та степен и 15-20 мин, след като тръгнах, не духаше много топло. Като стигна до 60 градуса, дойде и топлотоПрез 20 мин спирахме на разни места, за около 15 мин и колата се изстудяваше(поне вътре).Въпроса ми е - наред ли ми е термостата, след като не вдига повече от 65 градуса, но с постянно включено парно и спирания за по 15 мин + че вчера си стигаше до 65 градуса без проблем. Надявам се ме разбрахте
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за термостата и температурата
Collapse
X
-
Sko написа:65 градуса е ниско, не знам как изглежда прибора за температура на Купе та отчиташ стойности в градуси, но нормалната работна температура би трябвало да е в границите 80-90 градуса. Според мен термостатът си е заминал.Coupe 1.8 16V
Коментар
-
Re: Въпрос за термостата и температурата
RAADOO написа:Днес, в Бургас, температурите за първи път паднаха до 0-та. Днес, излязох за 2 часа извън града и ми направи впечатление, че колата загря до 55 градуса, след около 10-15 мин и си остана там. По-късно стигна и до 60-65. Вчера си загравяше до 55 градуса след около 5 мин, но вчера беше по-топло (около 7 градуса). Днес, през цялото време парното ми работеше на 2-ра, 3-та степен и 15-20 мин, след като тръгнах, не духаше много топло. Като стигна до 60 градуса, дойде и топлотоПрез 20 мин спирахме на разни места, за около 15 мин и колата се изстудяваше(поне вътре).Въпроса ми е - наред ли ми е термостата, след като не вдига повече от 65 градуса, но с постянно включено парно и спирания за по 15 мин + че вчера си стигаше до 65 градуса без проблем. Надявам се ме разбрахтеI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Преди време имах съмнения в работата на моя термостат... майсторът ми гледа колата, пипа и каза, че си бачка. Аз настоях обаче за смяна въпреки това. В резултат сега температурата се стабилизира около половин чертичка по-високо и се държи в по-тесни граници, което определено е по-хубаво за мотора. Предполагам, че старият просто си е бил изживял живота и не е отварял при правилната температура. Ако термостатът за твоята кола не е прекалено скъп (моят беше 16 лв.) можеш да го смениш, за да ти е мирна главата.Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
RAADOO написа:Благодаря за отговорите. Утре ще пробвам, да видя какво ще станеОще един въпрос. Мога ли сам да си сменя теромстата, т.е. сложно ли е? Къде се намира?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
То не е сложно, но обезвъздушаването е играчка. Овен това добре е да използваш нови скоби за гумените маркучи (т.е. трябва да се запасиш със скоби с правилните размери предварително). Когато поставиш новия термостат, налей обратно антифриза (може да не влезе всичкият), отвий малко пробката в горния ъгъл на радиатора и доливай постепенно антифриз, докато от пробката потече. Виж дали няма втора пробка в задната част на двигателя (т.е. от към купето) и още веднъж същата операция. Изчакай колата да загрее на място докато се включи перката с отворена капачка на разширителния съд (можеш да форсираш двигателя, за да стане по-бързо) и гледай вниамтелно за течове. Ако е необходимо пак долей антифриз, ако има излишно количество сам ще си изтече. Ако всико е наред, гасиш и чакаш да изстине, проверяваш отново нивото на антифриза.Това е!Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар