Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да махам ли акумулатора при заваряване на гърне?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Какво направихте бе Колеги, превърнахте акумулаторите във водородни бомби! Я по-полека, да го е страх човек да запали цигара около колата си - вземе да гръмне акумулатора
    И каква е причината при искрене, огън.... да гръмне един акумулатор?
    А всички съвремени заваряващи апарати създават разни неща които не са ми много ясни, но знам че тези неща изгарят компютрите... по автомобилите. Точно затова се маха акумулатора.

    Коментар


      #17
      Причината за взрив на аку е водородът, който се отделя при заряд и разряд.
      Махането на акумулатора не решава проблема с токовете от телоподващото, написал съм го вече.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #18
        chaveto написа: Преглед на мнението
        И каква е причината при искрене, огън.... да гръмне един акумулатор?
        А всички съвремени заваряващи апарати създават разни неща които не са ми много ясни, но знам че тези неща изгарят компютрите... по автомобилите. Точно затова се маха акумулатора.
        1) Колегата muns61 е потвърдил моето становище по-горе в темата. Отговарям ти отново директно, че с махане на акумулатора, компютърът на автомобила си не можеш да спасиш при заваряване, а напротив той би филтрирал някакви пренапрежения, ако изобщо се появят такива. Ако толкова си се замислил по въпроса, откачане на куплунга към компютъра би ти свършил по-добра работа.
        2) По-горе ти е отговорено също защо се приема, че има опасност от нещо такова като взрив - много, много, силно казано в разглеждания от нас случай. При всички отговорни промишлени електрически с-ми, вече се въвеждат UPS-резервирани захранвания, където се използват много на брой акумулатори затворени в обособени станции със задължителна вентилация, за отвеждане на отделящите се водородни газови съединения по време на заряд. Да не изпадам в още по-крайни подробности, че отговорните ЕЛ-резервирани с-ми използват гелни акумулатори, където - как да е.......... . Ето в тези случаи в затворени помещения има опасност от взрив, ако не работи аспирацията. Така че по време на заварки едва ли ще ти работи мотора, ще ти се зарежда акумулатора, ще се отделят водородни съединения, че да вземе да "гръмне" акумулатора. Още повече, зареждал съм моя и други акумулатори в мазето и на отдушника на акумулатора съм палил запалка и какво - нищо. То ако беше така?!!
        Последна редакция от Flow; 10.03.2019, 00:17.
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #19
          Умрял кон на 100 пъти веднъж рита. Това, че ти си палил огън.... не означава нищо.
          Има акумулатори и акумулатори, в повечето случай когато всичко е ОК няма кипене. Обаче проблемен акумулатор кипи без причина и тогава човека със запалката го отнася.
          Относно заваряването и безопасност, препоръчително е масата да се слага близо до мястото където ще се заварява. Като я сложиш от зад на автомобила и заваряваш отпред и със сигурност ще има нещо изгоряло.

          Коментар


            #20
            Повече водород отделят стари сулфатизирали акумулатори. Преди години, като настройвах изпарител на карбураторна кола сам, без помощник да ми пали и стартирах не знам колко пъти, при поредното стартиране акумулаторът гръмна и изхвърли капачката. Щети нямаше, за щастие беше бял монтански с обща капачка.
            Мой приятел, живеещ на село, донесе при мен в гаража нов акумулатор да го позаредим. Продавачът му казал да го зареди няколко часа, щото не се знае колко е седял в склада. Та Санди го сложи на зарядното, нагласи го на 5 ампера и отиде да си купува винкел. Връща се с вързани на багажника на покрива 2 винкела по 6 метра, сваля ги и взема флекса да ги реже. Аз си бачкам, не го гледам какво прави и изведнъж нещо гръмна. Новият акумулатор, намиращ се на 5-6 метра от рязането, цъфнал отгоре. Санди натиснал яко и искрите стигнали до акумулатора. А не беше още слаган...
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #21
              chaveto написа: Преглед на мнението
              Умрял кон на 100 пъти веднъж рита. Това, че ти си палил огън.... не означава нищо.
              Има акумулатори и акумулатори, в повечето случай когато всичко е ОК няма кипене. Обаче проблемен акумулатор кипи без причина и тогава човека със запалката го отнася.
              Относно заваряването и безопасност, препоръчително е масата да се слага близо до мястото където ще се заварява. Като я сложиш от зад на автомобила и заваряваш отпред и със сигурност ще има нещо изгоряло.
              Ееее, ти пък като се нашиеш на "майстор", който не знае къде да си закачи масата, за откачането на какъв акумулатор става въпрос - по-добре си викай пожарната
              100 пъти, един път, философски постановки, но така да бъде
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #22
                Повече водород отделят стари сулфатизирали акумулатори. Преди години, като настройвах изпарител на карбураторна кола сам, без помощник да ми пали и стартирах не знам колко пъти, при поредното стартиране акумулаторът гръмна и изхвърли капачката. Щети нямаше, за щастие беше бял монтански с обща капачка.
                Мой приятел, живеещ на село, донесе при мен в гаража нов акумулатор да го позаредим. Продавачът му казал да го зареди няколко часа, щото не се знае колко е седял в склада. Та Санди го сложи на зарядното, нагласи го на 5 ампера и отиде да си купува винкел. Връща се с вързани на багажника на покрива 2 винкела по 6 метра, сваля ги и взема флекса да ги реже. Аз си бачкам, не го гледам какво прави и изведнъж нещо гръмна. Новият акумулатор, намиращ се на 5-6 метра от рязането, цъфнал отгоре. Санди натиснал яко и искрите стигнали до акумулатора. А не беше още слаган...
                Нови, стари --> бараки.

                Някой да е имал проблем с Exide, да речем?
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #23
                  Абсолютно недоволен от Ексайд.
                  Единият умря точно след приключването на 3 годишната гаранция.
                  Лятото,както въртях на стартер, просто прекъсна и tutto finito.
                  Вторият и той преждевременно замина.
                  Това не може да бъде премиум акумулатор!
                  3 години и малко, е смях.
                  Имам Банер от 5 години, който не знам на колко е общо, защото съм му втори собственик.
                  Ето това е акумулатор!
                  Ако ще купувам акумулатор сега, бих взел най-най евтиният възможен, без оглед марката, ако не мисля в дългосрочен план.
                  Ако търся такъв, който да ползвам дълго време, категорично Банер.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #24
                    Банер, карах мареята с такъв, 74-75 Ah, нещо такова. Вярно, изкара точно 5 години, като в началото на 6-тата ме остави на един паркинг. Явно прекъсна клетка и - никой. Беше обслужваем, мисля че и сега са такива. Като цяло съм доволен и се чудих дали за бравото да не взема пак банер, но взех ексайд-премиум 77 Ah. Смених го в 6-тата година и сега отново съм с exide, като стария го кара приятел на бензиново рено. Мареята в момента е също с ексйд-премиум 3-та година.

                    Но, темата се отнася за сваляне на акумулатори, така че съм до тук.
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #25
                      Ако ви се занимава свалайте квото искате. Ако работите с нормално СО няма никакъв смисъл. Виж за електрожени домашно производство бих разглобил всичко.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #26
                        Когато работиш с клиентски коли е различно. Инак колкото си по-неграмотен, толкова е по-лесно.
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #27
                          S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                          Ако ви се занимава свалайте квото искате. Ако работите с нормално СО няма никакъв смисъл. Виж за електрожени домашно производство бих разглобил всичко.

                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                          "А всички съвремени заваряващи апарати създават разни неща които не са ми много ясни, но знам че тези неща изгарят компютрите... по автомобилите...."

                          Какво не и харесвате на съвременната заваръчна техника, при това че е далеч по-съвършена от домашното изпълнение, или от фабричните трансформаторни такива? Че пали "мека" дъга от раз, било то най-любителското (та и не само любителско) инверторно електроженче, тежащо 2-3 кг и осигуряващо работен ток с обикновени електроди с обмазка 160-180 А, до мощните професионални заваръчни агрегати с газова защита. Както е писал колегата S_Bankov, трансформаторните (домашните) електрожени са най-опасни в разглеждания случай, защото докато захванеш стабилна дъга "чукаш, кълвеш, особено ако е ниско захранващото напрежение или електрожена е измислен" и тогава пренапреженията и смущенията водещи до проблеми са най-големи. Едва ли съвременен, уважаващ себе си сервиз, ще ползва подобна двупотопна техника?!
                          Последна редакция от Flow; 14.03.2019, 00:03.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #28
                            Ти кога последно си видял в реномиран сервиз да заваряват по кола с електрожен?
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #29
                              Ти кога последно си видял в реномиран сервиз да заваряват по кола с електрожен?
                              И ако питаш мен - в годините когато се караха ей тези "четириочки", къде си ги показал и подобията им. Каквито бяха автомобилите, такива бяха и електрожените.
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар


                                #30
                                И ако питаш мен - в годините когато се караха ей тези "четириочки", къде си ги показал и подобията им. Каквито бяха автомобилите, такива бяха и електрожените.
                                Прав си , Колега, но Лада 1500С и Лада 1600, както и други автомобили от тяхното поколение нямат ЕКУ-та.
                                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                                Коментар

                                Working...
                                X