Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Плюе гумички" !?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Плюе гумички" !?!

    Колеги, преди известно време пуснах в "Сервизи/Магазини" тема "Ауто Италия или Ванто Трейд - качество/цена ?"http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=12041&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0Желанието ми беше да разбера кой е по-свестния сервиз, че да си разреша проблема с харча на масло.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...sc&start=9Та смених ги гумичките аз, но изрично поисках да ми запазят старите. Еми запазиха ги-чисто нови са си!!! Казаха ми, че две били "изплюти"!!! Какви са тия плюещи клапани бе! Така лесно ли се плюе гумичка, че и две!Според Вас каква може да е причината една гумичка да бъде изплюта? Аз се сещам за гумички менте например. Има ли такива? Сега са ми сложили някакви "CORTECO". Възможно ли е да я изплюе заради високи обороти или некачествено масло? Или може би причината е в подаването на въздух?Ето картинка на моя вариант клапани, гумичката е номер 4.
    Прикачени файлове
    Fiat Stilo 1.8 16V

    #2
    какви са ти старите,на мен един дет се пише за приятел ми смени предходните гумички които бяха кортеко и аз си ги бях слагал с други френски дето бил много доволен от тях,и се оказа че ми харчи масло 1.5 литра на 1300км и като отворих -какво да видя гумичките на стеблата на клапаните ,от долу излезнали от водача,пак си взех кортеко от евро 07 за 4.50лв и пак си ги смених сам (аман от майстори познати и непознати....) и няма проблеми с маслото за 10000км около 0.5л доляхзначи в сервизите броя поправени коли зависи пряко заплатата на хората и тогава нормата разваля формата...... кофти че ти се е получило така,би трябвало без пари да ти отстранят проблема втория път...
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      Колега .... погледни си водачите на клапаните !!! Когато един водач е износен стеблото на клапана започва да "играе" и от там много често се "изплюват" гумичките. От личен опит ти го казвам (голф 2 1.6 ми , Пасат 1.8 , Рено 19 )
      Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
      IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
      1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
      2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

      Коментар


        #4
        HCO написа:
        Колега .... погледни си водачите на клапаните !!! Когато един водач е износен стеблото на клапана започва да "играе" и от там много често се "изплюват" гумичките. От личен опит ти го казвам (голф 2 1.6 ми , Пасат 1.8 , Рено 19 )
        Има логика. Водачите 5 и 7 от схемата ли? Това как се сменя? Тези коли дето ги даваш за пример вероятно са на доста километри. Аз съм на близо 84000км/2002г. възможно ли е да съм износил водачи? А и защо се износват след като не виждат кой знае какъв зор, усилията се поемат от гумичките. Или греша?
        Fiat Stilo 1.8 16V

        Коментар


          #5
          dan4o написа:
          какви са ти старите,на мен един дет се пише за приятел ми смени предходните гумички които бяха кортеко и аз си ги бях слагал с други френски дето бил много доволен от тях,и се оказа че ми харчи масло 1.5 литра на 1300км и като отворих -какво да видя гумичките на стеблата на клапаните ,от долу излезнали от водача,пак си взех кортеко от евро 07 за 4.50лв и пак си ги смених сам (аман от майстори познати и непознати....) и няма проблеми с маслото за 10000км около 0.5л доляхзначи в сервизите броя поправени коли зависи пряко заплатата на хората и тогава нормата разваля формата...... кофти че ти се е получило така,би трябвало без пари да ти отстранят проблема втория път...
          Не знам какви са старите, имам колата от септември т.г. и не съм сменял до сега. На "челото" на гумичката има маркировка:CFW A22 VIVA3 7-7Значи има ментета все пак.
          Fiat Stilo 1.8 16V

          Коментар


            #6
            смяна на водачи е скъпа операция и обикновенно се проверяват за износване стеблото на клапаните и водача,това е съпроводено с сваляне на глава,после ако се сменят водачи и клапани,трябва да се припасват,реглаж на топлинни хлабини ,абе колата ти е на малко километри,виж как е след тази смяна на гумичките дали намалява маслото.моята по километраж е на 147 000 ,1.4 карбуратор ,ама бензин вижда само като я паляили като ми свъри газта,огледай си аспуха,на мойта като и излезнаха гумичките бешесе омаслил достанаблюдавай си маслото и ако за 200-400 км спадне доста,тогава се кахъригледам че мотора ти вади голяма компресия,не се навивай да ти сменят водачи,като гледам какви са цените в софия ще те съдерат живне знам да ли не си с по рядко масло,пробвай с приста с гъстота която дават по каталогза твоя мотор,да не са ти наляли менте от’’марковите’’....а бе виж как се държи с новите гумички и тогава казвай.........
            типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
            хюндай акцент 1.5 CNG
            киа каренс +метан

            Коментар


              #7
              dan4o написа:
              смяна на водачи е скъпа операция и обикновенно се проверяват за износване стеблото на клапаните и водача,това е съпроводено с сваляне на глава,после ако се сменят водачи и клапани,трябва да се припасват,реглаж на топлинни хлабини ,абе колата ти е на малко километри,виж как е след тази смяна на гумичките дали намалява маслото.моята по километраж е на 147 000 ,1.4 карбуратор ,ама бензин вижда само като я паляили като ми свъри газта,огледай си аспуха,на мойта като и излезнаха гумичките бешесе омаслил достанаблюдавай си маслото и ако за 200-400 км спадне доста,тогава се кахъригледам че мотора ти вади голяма компресия,не се навивай да ти сменят водачи,като гледам какви са цените в софия ще те съдерат живне знам да ли не си с по рядко масло,пробвай с приста с гъстота която дават по каталогза твоя мотор,да не са ти наляли менте от’’марковите’’....а бе виж как се държи с новите гумички и тогава казвай.........
              Благодаря за разяснението! То какво друго да направя, освен да я изчакам около 500км. Мисля си, че ако е излязла гумичка звука на двигателя би трябвало да се промени. Сезона обаче не е подходящ за "слухтене". Може би високата компресия е заради маслото в цилиндрите. Ако е така, компресията трябва да е различна за различните цилиндри, а тя беше горе-долу еднаква. След смяната не съм я мерил. Маслото в момента е Тутела 10W40-този вискозитет дават по книга. За Тутелата не съм чувал да има ментета (сравнително евтино е и няма смисъл).За цените в софийските сервизи направо не ми се говори ама какво да правиш... я си представи, че трябва да ходиш примерно в брюкселски сервиз... Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 А там са и едни майстори... за тоя проблем ще искат да сменят мотора.
              Fiat Stilo 1.8 16V

              Коментар


                #8
                Принципа на клапаните ти е като на моето Типо и като на повечето коли.Дефакто гумичката се държи на водача (водача е удължен и в горната му част е самата гумичка) и аз лично моито като ги слагах ми се наложи да ги набивам с тръбичка за да легнат както трябва.....смятай колко стабилно хваща гумичката в основата.Досега никога не съм чувал за "изплюта гумичка"...случвало ми се е много по-фрапиращия случай двигателя да няма нито една гумичка макар че би трябвало да си има.... ама не е изплюта.За да се откачи гумичката от стеблото на водача вариантите според мен са няколко - прецакана гумичка която не ляга свестно на водача или прецакана основа на водача (от прегряване,от засрещане на клапаните при скъсване на ангренаж и т.н.) или много лошо смазване при което отдавна да ти е блокирал разпределителния вал защото те се смазват от магистралата за вала.Честно казано не виждам обяснение да са изплщти.А по повод харча на масло има няколко опции - тече от някъде (най-лесната проверка става в такова гадно време като сега навън - след каране по-дълго време на дълъг път поглеждаш отзад капака,бронята и т.н. и ако в самата мърсотия има малки петънца това е масло...на мен ми тече по съвсем малко и не остават нито капки нито двигателя е омаслен отдолу ама горе е леко мазен и отзад си мята по малко пръски) или сегментите не са в ред (ако си мерил компресия сподели колко е) или другия вариант е да е прецакано маслото.Аз със Shell (20лв 5 литра) изкарах разход по литър на 1000км ама като сипах Total Quartz разход няма - за 3000км е свалило една идея от щеката и то защото отгоре омаслява от капака на главата.
                Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                Коментар


                  #9
                  zfa159 написа:
                  Принципа на клапаните ти е като на моето Типо и като на повечето коли.Дефакто гумичката се държи на водача (водача е удължен и в горната му част е самата гумичка) и аз лично моито като ги слагах ми се наложи да ги набивам с тръбичка за да легнат както трябва.....смятай колко стабилно хваща гумичката в основата.Досега никога не съм чувал за "изплюта гумичка"...случвало ми се е много по-фрапиращия случай двигателя да няма нито една гумичка макар че би трябвало да си има.... ама не е изплюта.За да се откачи гумичката от стеблото на водача вариантите според мен са няколко - прецакана гумичка която не ляга свестно на водача или прецакана основа на водача (от прегряване,от засрещане на клапаните при скъсване на ангренаж и т.н.) или много лошо смазване при което отдавна да ти е блокирал разпределителния вал защото те се смазват от магистралата за вала.Честно казано не виждам обяснение да са изплщти.А по повод харча на масло има няколко опции - тече от някъде (най-лесната проверка става в такова гадно време като сега навън - след каране по-дълго време на дълъг път поглеждаш отзад капака,бронята и т.н. и ако в самата мърсотия има малки петънца това е масло...на мен ми тече по съвсем малко и не остават нито капки нито двигателя е омаслен отдолу ама горе е леко мазен и отзад си мята по малко пръски) или сегментите не са в ред (ако си мерил компресия сподели колко е) или другия вариант е да е прецакано маслото.Аз със Shell (20лв 5 литра) изкарах разход по литър на 1000км ама като сипах Total Quartz разход няма - за 3000км е свалило една идея от щеката и то защото отгоре омаслява от капака на главата.
                  Да, ама гледай че и на dan4o му ги е плюло. Компресията преди смяната на гумичките беше 12,3-12,5 (колата си бяга здраво!). Старите гумички са при мен. Странното е, че почти няма следи по металната обвивка от поставянето/изваждането. 16 парчета-изглеждат като нови! Все трябваше да е издраскано някъде!?! Ще се опитам да я снимам, ама са много малки и не става фокуса.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Stilo 1.8 16V

                  Коментар


                    #10
                    Гумичките нямат отношение към компресията-маслотражателни са.По металната част отвън не може да има следи от монтажа,контакта е по вътрешния диаметър.Изплютата гумичка не променя шума на ДВГ,хваща се само по разхода на масло.Може да бъде изплюта и не самата гумичка,а само пружинката и.Причините-колегите ги казаха вече,освен износени водачи/малко вероятно при този пробег и години/,аз залагам много повече на прегряване,неподходящо масло,оттам втърдяване или разлагане на материала,температурни разширения следствие прегряването,и не на последно място- неособено качествени гумички-колата е около 1 г.от началото на производството на модела , при всеки нов модел има период мин. 1г.за изчистване на възникнали проблеми- по конструкция, двигател, доставчици за първично вграждане и пр.КОРТЕКО се ползва от доста време в БГ,трябва да нямаш проблеми...
                    Ex. Grande Punto Driver

                    Коментар


                      #11
                      Дано да са само гумичкитеИма вариянт майстора да не ги е набил както трябва поради причината че ако се набият както трабва и после още малко става беля -чупи се водача и от там главата долу за ремонт.Аз ти предлагам да си вземеш гумички Елринг доста по добри са от Кортеко.По скъпи са със по 20 ст. Кортекото са 1.00 лв /бр , а Елринг са 1.20 лв.От личен опит го казвам.
                      Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                      IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                      1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                      2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                      Коментар


                        #12
                        мойте ги ’’изплю’’ защото сложиха някакви френски дето били много добри и ги слагат на лада(размера е същия),ама когато да ги купи в магазина дето пазарувал били свършилии купил от друг магазин(преди това аз си ги бях сменил и бяха на 5-6 000км).та същия мастор се кълнеше че не можело да е от гумичките,и понеже нямах скобата за отваряне на клапани отидох при него ,запретнах ръкави и разглобих колата ,като му ползвах инструмента,на три клапана гумичките се бяха измъкнали от водачите,а още няколко ги измъкнах с пръсти само няколко стояха добре,нямаше извинявайсамо каза -ами кво да правя ,такива са ми ги дали от магазина...та тогава пак си сложих кортеко и около 10000 км долях около 0.5л масло,така че може да са ти сложили кофти гумички ,ама виж все пак дали сега ще имаш разход на масло,понякога с по-рядко масло разхода е по-голям,пробвай с малко по-гъсто15w40
                        типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                        хюндай акцент 1.5 CNG
                        киа каренс +метан

                        Коментар


                          #13
                          Май пак ги "изплю"! Трети път вече! Все кортеко слагам, дали да не ги сменя с други?...
                          Fiat Stilo 1.8 16V

                          Коментар


                            #14
                            Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Баси, това вече не бях очаквал - значи има проблем с клапаните.Между другото този двигател е с променлива геометрия на входа и изхода.Да не би нещо там да има ядове.

                            Коментар


                              #15
                              Stilo написа:
                              Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Баси, това вече не бях очаквал - значи има проблем с клапаните.Между другото този двигател е с променлива геометрия на входа и изхода.Да не би нещо там да има ядове.
                              Клапаните са припаснати, надявам се добре. Всъщност цялата глава е обслужена. Какво е "променлива геометрия" и на кой вход и изход?
                              Fiat Stilo 1.8 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X