Сега остава само да отчетем теглото върху предния мост, ъгъла на атака на обтекателя на предната броня и конструктивните разлики в задния мост.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвет за избор на двигател на Фиат Стило
Collapse
X
-
Според няколко сайта спирането и на двете коли е 38 м. 100-0. Така че грешката е моя. Колегата на който отговорих твърдеше че няма как да се сравни "дърпането" и "спирането" на мджет 16 с които и да е фиат от браво1,мареа или брава. Фактите обаче показват друго. ХГТ спира като мджет 16 и върви повече. Така че смятам че и предния ми пост е от части достоверен и е факт че могат да се сравнят двете коли, специално във тия две категорий, че дори и старата да превъзхохда
Коментар
-
banski starec написа: Преглед на мнениетоСпоред няколко сайта спирането и на двете коли е 38 м. 100-0. Така че грешката е моя. Колегата на който отговорих твърдеше че няма как да се сравни "дърпането" и "спирането" на мджет 16 с които и да е фиат от браво1,мареа или брава. Фактите обаче показват друго. ХГТ спира като мджет 16 и върви повече. Така че смятам че и предния ми пост е от части достоверен и е факт че могат да се сравнят двете коли, специално във тия две категорий, че дори и старата да превъзхохдаПоследна редакция от Flow; 15.01.2019, 01:08.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Интересна тема сте захванали. От Витоша по-високо нема, от Искъро по-длибоко нема!
Колеги, техниката върви напред. Имам един колега с Nokia 1100 и старо Рено Лагуна от 96-та, който ме убеждава, че са по-добри от наследниците си. По-здрави били, можел да ги разглоби за нула време и пр. Друг пък ми разправя, че Голф-2 щял да надживее всички коли.
И какво излезе пак - ти да видиш, новата кола е по-гадна от старата.
Тъй като съм карал двете коли ще споделя моето мнение:
- Динамиката е несравнима. Единствено Браво 2.0 HGT ако го наредим с Браво-2 1.4 T-JET Sport има някаква интрига. На 1.4 T-Jet моментът му е къде къде по-ниско.... То Браво/Брава/Мареа в добро състояние не останаха. HGT се броят на пръсти. Масово тези коли вече се карат на доизживяване и разсипия. Да речем, че ще извадим някое във форма.
- Разход на гориво - безспорно в полза на новите агрегати. При еднаква магистрална скорост 1.9 Multijet дават около литър по-малко от JTD и 1.5/2л по-малко спрямо TD100 от миналия век. Бензиновия 1.4 T-Jet може да го докараш до 9/10 литра бензин в София. TD100 гори толкова нафта. Не намесвам новите 1.6Multijet 2.0Multijet и MultiAir моторите, че ще кажете, че са чупливи боклуци и за нищо не стават.
- Не знам как твърдите, че Браво-2 спира по-зле от Браво-1. Засилете ги двете със 180-200км/ч (ако вашето Браво-1 ги вдигне) и скочете на спирачките. Аз съм пробвал и с двете коли. Спирачната система не е само диаметър на дисковете. Аз с Мареата не бих си позволил да карам с повече от 160, с Браво-1 карам с толкова без напрежение на темпомат. Едно на ръка е стабилността при висока скорост, второ е шума в купето, трето е вибрациите в купето, четвърто е разхода при подобна скорост, пето е спирачната система. Да, Мареата ми е с нови спирачки отпред и отзад. Браво-2 с доскоро изядени дискове отпред и отзад спираше по-добре.
- Никъде не споменавате сигугност. Браво-1 от ранните години с Бендиксовата спирачна система няма и ABS. До 2000г. Браво-1 са масово с един AirBag и имат/нямат 2 звезди на краштест. ESP в Браво-1 няма. Тези неща не гарантират, че няма да се пребиеш ако подцениш ситуацията, но помагат в определени ситуации.
- Окачването на Браво-2/Астра не е изобщо слабо, а и не е по-сложно конструктивно от на Браво-1. Браво-2 е осезаемо по-стабилна от Браво-1 още в заводски вид. Виждам, че вече обсъждаме подобренията. Автомобил с независимо окачване ще превъзхожда и Браво-2. Откъм обслужване при Браво-2 имаме делими шарнири на носачите. Браво-2 е по-ниско, което е проблем по разбити пътища. Но и Браво-1 не е хич високо и спуканите картери са често явление.
- Нормално, Браво-1 по-достъпно за обслужване като цени. Като трудност на ремонтите нещата са сходни.
- Браво-2 като всяка нова кола вози по-стегнато. Sport-a с големите джанти (17"/18") си вози направо твърдо, но стои здраво на пътя при високи скорости.
- За мен качеството на изработка на салона на Браво-2 е по-добра. Пластмасите на Браво/Брава/Мареа си дрънкат и скърцат - сега ще ме изядете. Да, дрънкат си. От друга страна седалките на Браво-1/Мареа са ми по-удобни от на Браво-1 и от на много съвременни коли от други марки.
- Браво-2 се управлява в пъти по-леко. По-лек волан, по-мек съединител, по-добра реакция на двигателя.
- Екстри като музика, борд-компютри, подгреви на седалки, CITY-режими, Bluetooth-и и пр. няма да коментирам. За повечето от тези неща Bravo/Brava/Marea не са чували.
- За екологичния аспект на моторите няма да говорим.
В крайна сметка нека всеки да кара каквото му е кеф и каквото му е по възможностите.
П.С.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
По другите въпроси не ми се коментира, но не мога да пропусна цитата "При еднаква магистрална скорост 1.9 Multijet дават около литър по-малко от JTD и 1.5/2л "- имам Либра 2.4 с 5 скорости и Стило 1.9 16в (въпросния Мултиджет, които се слага и в Браво). Засичани пълно-пълно, определено Стилото харчи повече, нищо, че е доста по-леко и с 6та скорост.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
По въпросът за разхода, ще се съглася с Пакумба.
Мой разход при еднакво каране, извънградско, все 5.7, и на двете:
Мареа 2.4 jtd 5ск
Стило 1.9 multijet 6ск.
Лека икономия на 1.9 при градско, не повече от 0.7-0.8л.
Окачването на Браво-2/Астра не е изобщо слабо, а и не е по-сложно конструктивно от на Браво-1.
Точно това е проблемът на Бравото 2 и на Стилото.
Хипер просто и смотано окачване от миналият век.
Като искате несложна конструкция, си купете Dacia Sandero.
Така ще ви разбера.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Много стряскащи, много зле са Стило-то и Браво-2! Не ги "купувайте за Бога братя", не сменяйте в никакъв случай серията браво/брава и марея с по-новата генерация автомобили, за да не Ви се случи случка, де от стрес, де от нещо друго да си леете куршум .
Карайте си ги докато Вие остареете с тях, а ТЕ добият антикварна стойност и тогава всичко ще Ви е наред!FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Ще направя едно последно сравнение, като ще се постарая да бъда обективен.
Преди 10-тина години седнах от Темпра с високо ниво на оборудване, в Мареа HLX.
Намерих около 10-15 предимства на Мареата, и един-два недостатъка. УДОВЛЕТВОРЕН. Точно така трябва да се развива марката.
Преди 2-3 години седнах от Marea HLX в Stilo с ниво на оборудване Dynamic.
Веднага намерих около 15-20 предимства, като ти изброи част от тях (краш тест,есп,темпомат,по-добро аудио, трип компютър и т.д),
но същевременно бях НЕУДОВЛЕТВОРЕН, заради поне 10 недостатъка:
-по грозно отвън
-по грозно отвън
-не се предлага с лупи на фаровете
-два пъти повече вибрации
-мега гаден материал, от който е изработено таблото
-твърд заден мост (!)
-несъотвестващ на каталога разход на гориво
-салон от плюш за комби не се предлага, въпреки свръх-високото ниво на оборудване
-чупи се два-три пъти повече от предшественика
-по-твърда возия
ТОВА Е ДЕГРАДАЦИЯ!1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
dobrujanetza написа: Преглед на мнениетоЗа Браво-2 разбрах. Обяснете сега и за Седичи, Фриймонт и Новото Типо. Човека ако има пари, сигурно няма да пита тук за Стило.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
dobrujanetza написа: Преглед на мнениетоЗа Браво-2 разбрах. Обяснете сега и за Седичи, Фриймонт и Новото Типо. Човека ако има пари, сигурно няма да пита тук за Стило.
го интересува нито Стило, нито който и да е друг Фиат, пари не знам дали има. От 6 страници тема има 2 мнения на първата.Последна редакция от banski starec; 18.01.2019, 23:36.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар