Здравейте колеги,
честно казано не съм съвсем сигурен какъв точно ми е въпроса, по-скоро търся мнение. Имам Пунто мк 2 2001г, 1.2 8в бензин 60к.с. На 164000км е, като от 90000км е на газ с газов инжекцион. Последните 3 години почти не е карана, но от скоро пак я карам и искам да я оправя. Проблемите започнаха преди 3-4 години, като колата прекъсваше и мигаше чека (misfire). Впоследствие "майстор" развали резбата на свещта на 1ви цилиндър. Всъщност точно тук не съм сигурен дали беше "впоследствие" или всички ядове започнаха от развалената резба. Та... сменях няколко пъти свещи, защото все пукаше свещта на въпросния първи цилиндър. Междувременно колата си работеше нормално. В крайна сметка, за да избегна смяна на глава или нарязване на нова резба "побългарих" свещта, абе в общи линии залепих я... От там нататък всичко беше ок, вярно колата се караше изключително малко, но проблеми нямаше. До сега - в момента колата пак си върви, нищо не мига, няма грешки, работи и на газ и на бензин, но на празен ход тресе много. Работи общо взето на 3.5 цилиндъра. На принципа проба-грешка, разкачайки кабелите от бобината установих къде няма особена разлика - естествено пак 1ви цилиндър.
Та в крайна сметка положението е следното - на празен ход тресе, понякога, макар и рядко изчиства работата и работи ок за кратко. В останалото време си тресе, и детонира незапалено гориво в генерацията.
Друго, което ми прави впечатление - долях антифриз до горе, но перката се включва почти непрекъснато (а навън не е 40градуса), като дори като я оставих на място започна да вдига температура. В добавка на това няма парно. Всичко това ме насочва към гарнитура на главата.
Та в общи линии, въпросите са два: 1. Дали по-скоро проблемът е гарнитура на главата, или проблемите са два отделни - от една страна свещта, от друга необезвъдушена система?
2. Т.к. е доста вероятно да се стигне до смяна на глава (според мен по-добрия вариант спрямо нарязване на нова резба за свещта, на цената на глава втора употреба) - само от 1.2 8в ли става глава или става и от 1.2 16в (82к.с) и съответно - ако става от 1.2 16в без абсолютно никакви преправяния ли става или има допълнителни пречки и проблеми?
Поздрави
честно казано не съм съвсем сигурен какъв точно ми е въпроса, по-скоро търся мнение. Имам Пунто мк 2 2001г, 1.2 8в бензин 60к.с. На 164000км е, като от 90000км е на газ с газов инжекцион. Последните 3 години почти не е карана, но от скоро пак я карам и искам да я оправя. Проблемите започнаха преди 3-4 години, като колата прекъсваше и мигаше чека (misfire). Впоследствие "майстор" развали резбата на свещта на 1ви цилиндър. Всъщност точно тук не съм сигурен дали беше "впоследствие" или всички ядове започнаха от развалената резба. Та... сменях няколко пъти свещи, защото все пукаше свещта на въпросния първи цилиндър. Междувременно колата си работеше нормално. В крайна сметка, за да избегна смяна на глава или нарязване на нова резба "побългарих" свещта, абе в общи линии залепих я... От там нататък всичко беше ок, вярно колата се караше изключително малко, но проблеми нямаше. До сега - в момента колата пак си върви, нищо не мига, няма грешки, работи и на газ и на бензин, но на празен ход тресе много. Работи общо взето на 3.5 цилиндъра. На принципа проба-грешка, разкачайки кабелите от бобината установих къде няма особена разлика - естествено пак 1ви цилиндър.
Та в крайна сметка положението е следното - на празен ход тресе, понякога, макар и рядко изчиства работата и работи ок за кратко. В останалото време си тресе, и детонира незапалено гориво в генерацията.
Друго, което ми прави впечатление - долях антифриз до горе, но перката се включва почти непрекъснато (а навън не е 40градуса), като дори като я оставих на място започна да вдига температура. В добавка на това няма парно. Всичко това ме насочва към гарнитура на главата.
Та в общи линии, въпросите са два: 1. Дали по-скоро проблемът е гарнитура на главата, или проблемите са два отделни - от една страна свещта, от друга необезвъдушена система?
2. Т.к. е доста вероятно да се стигне до смяна на глава (според мен по-добрия вариант спрямо нарязване на нова резба за свещта, на цената на глава втора употреба) - само от 1.2 8в ли става глава или става и от 1.2 16в (82к.с) и съответно - ако става от 1.2 16в без абсолютно никакви преправяния ли става или има допълнителни пречки и проблеми?
Поздрави
Коментар