Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неравномерна работа на празен ход . Пунто 2, развалена резба на свещ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Неравномерна работа на празен ход . Пунто 2, развалена резба на свещ

    Здравейте колеги,

    честно казано не съм съвсем сигурен какъв точно ми е въпроса, по-скоро търся мнение. Имам Пунто мк 2 2001г, 1.2 8в бензин 60к.с. На 164000км е, като от 90000км е на газ с газов инжекцион. Последните 3 години почти не е карана, но от скоро пак я карам и искам да я оправя. Проблемите започнаха преди 3-4 години, като колата прекъсваше и мигаше чека (misfire). Впоследствие "майстор" развали резбата на свещта на 1ви цилиндър. Всъщност точно тук не съм сигурен дали беше "впоследствие" или всички ядове започнаха от развалената резба. Та... сменях няколко пъти свещи, защото все пукаше свещта на въпросния първи цилиндър. Междувременно колата си работеше нормално. В крайна сметка, за да избегна смяна на глава или нарязване на нова резба "побългарих" свещта, абе в общи линии залепих я... От там нататък всичко беше ок, вярно колата се караше изключително малко, но проблеми нямаше. До сега - в момента колата пак си върви, нищо не мига, няма грешки, работи и на газ и на бензин, но на празен ход тресе много. Работи общо взето на 3.5 цилиндъра. На принципа проба-грешка, разкачайки кабелите от бобината установих къде няма особена разлика - естествено пак 1ви цилиндър.
    Та в крайна сметка положението е следното - на празен ход тресе, понякога, макар и рядко изчиства работата и работи ок за кратко. В останалото време си тресе, и детонира незапалено гориво в генерацията.
    Друго, което ми прави впечатление - долях антифриз до горе, но перката се включва почти непрекъснато (а навън не е 40градуса), като дори като я оставих на място започна да вдига температура. В добавка на това няма парно. Всичко това ме насочва към гарнитура на главата.
    Та в общи линии, въпросите са два: 1. Дали по-скоро проблемът е гарнитура на главата, или проблемите са два отделни - от една страна свещта, от друга необезвъдушена система?
    2. Т.к. е доста вероятно да се стигне до смяна на глава (според мен по-добрия вариант спрямо нарязване на нова резба за свещта, на цената на глава втора употреба) - само от 1.2 8в ли става глава или става и от 1.2 16в (82к.с) и съответно - ако става от 1.2 16в без абсолютно никакви преправяния ли става или има допълнителни пречки и проблеми?

    Поздрави

    #2
    Сам си отговарям :D В общи линии въпросите са решени, но има друг проблем на дневен ред. Студеното палене е истинско приключение, особено на бензин. Дълго въртене, колата припалва за секунда, понякога с газ успявам да я задържа, но независимо от това, винаги гасне. След това въртене още 3-4 пъти с припалване за кратко, докато в крайна сметка успея да я запаля. След като запали втория път при по-рязко настъпване на газта глъхне, докато още е студена. Колага е с газов инжекцион. Директно на газ пали значително по-лесно, но отново се минава през процеса с гасненето и т.н. Къде да се насоча?
    Поздрави

    Коментар


      #3
      Дюзи или компютър. И на това Пунто компа не е на най-удачното място-в/у инжекциона и от там грее и се скапва, започва де не командва дюзите/патихме точно от това/ с нов virgin комп се оправят работите за 15 минути, поръчваш го от eBay по спомен излиза около 200 лв, закачш го включваш на контакт изчакваш няколко минути и си караш.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        Ако са дюзи, не би ли трябвало това да няма значение при директно палене на бензин? Другия интересен момент е, че това се случва само на студен двигател. Днес съвсем случайно ми загасна, но вече я бях запалил и бях изминал 1-2км, та беше позагряла малко от малко. Та загасна, аз побързах да я запаля и си запали перфектно директно на бензин. Започвам да се съмнявам в газовата система - дали не връща по някакъв начин газ и да бърка смесите?

        Коментар


          #5
          Painfall написа: Преглед на мнението
          Започвам да се съмнявам в газовата система - дали не връща по някакъв начин газ и да бърка смесите?
          Тогава просто завий кранчето на бутилката и пробвай.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар

          Working...
          X