Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се ремонтира тази турбина?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трябва ли да се ремонтира тази турбина?

    При друг ремонт на колата (фиат линеа, 1.4 T-Jet, 120 к.с., бензин), при който се наложи сваляне на изпускателните тръби, случайно се установи, че корпусът на турбината е спукан. Пукнатината е от две свързани части, дълга е 2+1 см. Снимката е леко заблуждаваща, защото мястото беше изчистено, за да се снима. В действителност беше мръсно, черно и най-случайно забелязахме, че има пукнатина. Турбината работи перфектно, колата не губи грам масло, със сигурност пукнатината е повърхностна. Нямам представа преди колко време се е появила, но доколкото разбирам от пукнатини по турбини , не е прясна. Изпратих снимката в сервиз, който се занимава с рециклиране на турбини - казаха, че могат да я оправят, но не се ангажираха с пари. 300-1000 лв., така ми казаха.
    Трябва ли според вас да се ремонтира тази турбина? Има ли риск да се отчупи парче от корпуса и до какво може да доведе това?
    Click image for larger version

Name:	Spukano Turbo.jpg
Views:	1
Size:	205,9 KB
ID:	2169916
    Последна редакция от snake; 27.09.2018, 21:37.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    При тая пукнатина на уейстгейта има шанс да не затваря плътно, т.е турбината да се развърта малко повече от нормалното за да компенсира загубата през пукнатината.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      За да не се заблуди някой, пукнатината е само ограденото с червено:

      Click image for larger version

Name:	IMG-Turbo2.jpg
Views:	1
Size:	206,9 KB
ID:	2097902
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        За да не се заблуди някой, пукнатината е само ограденото с червено:

        [ATTACH=CONFIG]106091[/ATTACH]
        Струва ми се наложително това да се поправи. Има температурни разширения, ако се отчупи парченце и връхлети вътре ще направи големи поразии.
        Fiat Coupe 1.8

        Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

        Коментар


          #5
          Ако се вгледаш внимателно имаш поне 3 пукнатини под клапата на уейстгейта, а там трябва да затваря плътно. Реално трябва да се смени целия чугун на топлата перка.
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #6
            Аз видях турбината реално, а не на снимка, и не забелязах други пукнатини освен отбелязаните на снимката. Може и да греша, но това не е толкова важно. Аз също съм на мнение, че ако се прави както трябва, трябва да се смени целият чугун или дори цялото тяло на турбината. Някой може ли да ме ориентира за цена? Приемаме, че вътре всичко е Ок, защото е Ок. Ако изобщо я пратя в сервиз, ще бъде с изричното условие, че вътре нищо не искам да се сменя.
            И интересно ми е от какво са се получили въпросните пукнатини? Има ли такава лоша слава този мотор?
            Последна редакция от snake; 28.09.2018, 20:52.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              Високи температури на изгорелите газове правят тоя номер. На снимката ако кръглото капаче е часовник ,пукнатините са на 3 , 6 и на 9 часа.
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                Ще правя турбината. Аз не мога да карам така и непрекъснато да я мисля. Разсъждавахме днес с майстора. Потенциалните бели са няколко. Най-елементарното е, че пукнатината със сигурност ще продължава да расте, турбината ще работи неправилно, докато в един момент (може да е след години, може и да е утре) се счупи оста. А може да се отчупи парче от чугуна и да отиде в двигателя или в турбината и да стане пълно мазало.
                Моделът на турбината е FPT IHI Turbo, VL 37 55222015. Звъняхме в известен сервиз в София. Казаха, че не могат да рециклират само чугунената част и предложиха нова същата турбина за 1440 лв?! След това се обадих в GR Turbo. Изпратих им цялата "епикриза" - модел, означения, снимки на спуканото, казаха че за 350 лв. ще я рециклират (ако вътре е Ок). Утре ще им я изпратя, дано се справят наистина. Благодарности на @pi4_s_bravo, че ми ги препоръча!
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Колега пращам ти един линк към една немска фирма. Предлагат рециклирани турбини с 2 г. гаранция. Цената зависи от марката и модела на автомобила. Аз си закупих от тях за фиата турбина и беше оки. Вече й навъртях едни 16к км. и да чукна на дърво засега никакви ядове с нея. Дори и ти да не се възползваш, може на някой друг колега да му е полезна информацията.
                  Успех с турбината и лек ден!
                  http://www.teilezentrale.de
                  Последна редакция от shotokanarai; 02.10.2018, 19:01.

                  Коментар


                    #10
                    Върнаха турбината и в момента майсторът я монтира. 298 лв. струваше подмяната на чугунената част. Когато я покарам, ще знам дали всичко е наред.

                    П.П. Сега турбината тежи 4200 гр, а когато я изпращах беше 4600 гр., за което нямам обяснение. Сам я мерих двата пъти на кантара в Еконт.

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20181005_094428.jpg
Views:	1
Size:	237,2 KB
ID:	2097915Click image for larger version

Name:	IMG_20181005_094637.jpg
Views:	1
Size:	357,6 KB
ID:	2097916
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #11
                      Дано всичко да е ок. А старата част върнаха ли ти я?
                      Пиши как е колата след монтажа.

                      Коментар


                        #12
                        Врътнах 100-на километра днес. Колата си върви прекрасно, както е вървяла винаги. Може би една идея по-тиха и с повече ряз, но е възможно и да си внушавам. Стария чугун не го върнаха. Обадиха ми се да ме питат дали си го искам и аз казах, че не ми трябва.
                        Единственото обяснение, което имам аз за разликата в теглото от около 400 гр., е това, че новата чугунена част вероятно е от някаква по-лека сплав. Освен това са почистили турбината от нагара, а може и да е имало малко останало масло вътре, но всичко това няма как да тежи 400 гр. Иначе всичко при монтажа пасна идеално.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          #13
                          Предполагам, че е афтърмаркет и за това е с по малко тегло и цената е доста добра. Дано всичко да е наред и за в бъдеще и да си караш колата със здраве!

                          Коментар


                            #14
                            Наясно съм, че едва ли производителите на турбини са заинтересовани да предлагат подобни оригинални части на приемливи цени. Моята нова чугунена част е произведена неизвестно къде, но това ми е най-малкото притеснение за колата. Сигурен съм, че когато след година-две продам линеата (аз така правя с колите - стягам ги, омръзват ми и ги продавам ), турбината все още ще е в прекрасно здраве.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              Стискам палци!
                              И още веднъж безаварийно шофиране ! ))

                              Коментар

                              Working...
                              X