Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Браво (генерация 2007-2014 година)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Браво (генерация 2007-2014 година)

    здравейте колеги . насочил съм се (за жена ми) към фиат браво 2009г.
    кой двигател да търся ? предпочитам да е бензин . моля за съвет към кой мотор да се насоча.за какво да гледам,как са от към подръжка ,разход , проблеми ?
    ще съм благодарен! лека вечерClick image for larger version

Name:	085B3492-AA2A-405B-BBD1-34054B6B0FA2.jpeg
Views:	1
Size:	12,4 KB
ID:	2169915


    Темата е преместена в правилният раздел.
    Редактирано заглавие.
    Модераторски екип на fiatforum.bg

    #2
    1.4 120 коня с турбината е може би най-добрият избор от бензиновите двигатели, нямаш изразени проблеми с тези двигатели като цяло.

    Има проблем със скоростната кутия М32, която почва да вие слабо на 5-та и 6-те, понеже кутията е конструирана така че маслото не достига много добре до тези лагери и прегряват и се оправя със смяна на лагерите, но не е проблем да си се кара така ако не те дразни. Слага се на доста от двигателите дизел и бензин, но на 90 коня версията, която карам аз, е с Фиатска 6 степенна, която няма този проблем, въпреки че на доста места се спекулира, че проблема съществува и на Фиат-ската кутия. 5-степенните са си здрави, но са редки.

    Другия известен проблем, който е на всички без значение от двигателя е климатроника. Почва да духа топло вместо студено и се сменя там акутатора и се оправя. Има и редки проблеми с дисплея, който спира да работи и трябва подмяна, затова повечето хора предпочитат врътките.

    Друг проблеми с турбо бензина е естествено турбината, но това е ясно като бял ден, имаш по-скъпи свещи, но като цяло двигателят е много здрав, защото буталата и мотовилките са ковани и попринцип двигателя държи на тунинг без проблем, ако кутията естествено не е М32 или се смени с друга.

    На 90 коня версията пластмасовия филтър отгоре на капака за разпределителните валове, почва да се разпада отдолу, смуче въздух, почва да клати оборотите. Аз минах през това упражнение. Или закърпваш сегашната кутия с ламарина нераждавейка отдолу и нитове и смола, или купуваш нова струва към 300 лв., защото втора употреба всички са изкупени понеже се слагат 1 и същи от 2004 година насам за 1.4 16v двигателите.

    Подръжката е супер евтина. Отрпед колата е много здрава, сменят се тампоните, а те са някакви смешни цени и става вечна. Ремъци по 15 лв., термостат 35лв. на Wehler или Magneti Marelli, ролките са смешни цени, филтрите са по 10лв., съединител 130лв и всякакви подобни цени да придобиеш представа. Само свещите за турбо бензина са малко по-скъпички

    Разхода за атмосферния ми върви около 8 - 8.5 лятото, зимата към 9 - 10 зависи на какво разстояние и как се кара. Извънградско съм я засичал резерва-резерва г/д 5.5 с 120-140 по магистралата. Предполагам за турбо бензина разликата ще е нулева или минимална в ползва на турбо бензина.

    За дизел мисля 1.9mjet 120 е най-добрият избор. Икономичен, върви прилично, не се плаши от много пробег и не създава почти никакви проблеми.

    Ето тук може да видиш едно ревю, което според мен в този случай е обективно.
    Последна редакция от mell0; 26.09.2018, 11:21.
    Fiat Bravo II 1.4 16v
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
    Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

    Коментар


      #3
      много ти благодаря! беше ми много полезен с знанията си . найстина благодаря.
      значи предлагаш да е дизел ?

      Коментар


        #4
        nik0vitev написа: Преглед на мнението
        много ти благодаря! беше ми много полезен с знанията си . найстина благодаря.
        значи предлагаш да е дизел ?
        Не предлага дизел! Просто казва от дизеловите варианти, кой е най-добрият. Много полезна инфо е написал за бензиновите, за да прецениш, кой е най-добре за теб.

        Коментар


          #5
          Колата започва да става по-масова в България или поне това наболюдавам напоследък. Преди 2 години и половина, когато си я взех нямаше толкова бройки, но сега се навъдиха и тепърва ще се намират още слаби места, ако има.

          Също така забравих да споредля, че крайното гърне изгнива вътрешно към 9,10-тата година на колата, явно заради слабата обработка вътрешно и почва да бучи повече, но цената му е от 80лв до 120лв. в зависимост каква марка и се монтира за 15 мин. Просто новите коли са малко по-кекакви и си трябва повече наливачка на пари.

          Иначе дизел или бензин си е твое решение. Аз гледам така на нащетата. Ако ще се пътува много извънградско - дизел, ако ще караш много градско - бензин, мойте доводи по-този въпрос може да са смешни и безсмислени за някой хора, затова няма да ги споделям. Като здравина и двата типа двигатели си имат +-, но като части бензиновият е по-евтин и това мога да по потвърдя, понеже съм гледал за моята и съм разпитвал.
          Fiat Bravo II 1.4 16v
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
          Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

          Коментар


            #6
            Аз я имам колата от началото на март 1.4 турбо 150 кс. Впечатленията ми са положителни като цяло. Купето е тихо и просторно особено във височина. Материалите вътре са с прилично качество и сглобка, нищо не трака, нищо не скърца. Моята е емоушън версия със 17ки колела, вози твърдо но стегнато. Разхода на гориво ми е точно 10/100 газ за 10 хил. км. които съм минал дотука. Пъргава е и изпреварването става почти удоволствие, а не напрегната ситуация. Скоростите М32 все още не вият при мен, не бих казал и че съм имал друг проблем с тях. Може би са малко по стегнати, но не хъркат и не вият засега.Иначе колегата Мелло ти е написал основните сакътлъци по колата. Каквато и да изберете бензин или дизел едва ли ще съжалявате, моята препоръка е предварително да се уточни колко и е тежка обувката на жената за да се подбере правилния мотор понеже колата не е особено лека.....и климатик и багаж и баир.... И айде успех!

            Коментар

            Working...
            X