Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спускане - Моторна спирачка или свободен ход?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    На мен преди години на един фиат крома по пъя Момчилград-Кърджали ми се спука заден ляв маркуч, педала изведнъж омекна... стана ми топличко, добре се изпотих, даже се препотих, изтръпнах бре, ама гащите се спасиха. Как спирах със скорости и се чудех къде зад мантинелата няма дере, че да я ударя само аз си знам.
    Що не си и дръпнал ръчна лекичко докато не запре колата. Сега ако кажеш, че и ръчна си нямал си самоубиец, аз без ръчна спирачка не се качвам, защото нищо не се знае какво може да стане с колата, а това ти е спасителна опция.
    Fiat Bravo II 1.4 16v
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
    Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

    Коментар


      #62
      Това би било голяма грешка.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #63
        Не е така, ако знаеш как да го направиш. Никой не е казал, че се дърпа пълна ръчна. Държиш бутона и съвсем леко дърпаш колкото да захапе без да блокираш напълно. Правил съм си опит и работи перфектно.
        Fiat Bravo II 1.4 16v
        Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
        Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

        Коментар


          #64
          Не е така, ако знаеш как да го направиш. Никой не е казал, че се дърпа пълна ръчна. Държиш бутона и съвсем леко дърпаш колкото да захапе без да блокираш напълно. Правил съм си опит и работи перфектно.
          Ръчната си беше изправна, не съм самоубиец не се самонавивай. Сега ще вметна част от проблема, който не е доразвил Банков. Фиат крома 2.5 турбо дизел от 90те години си е голяма кола. Като я засилиш с 90 е все тая дали ще вдигнеш с един зъб ръчната или не. Тези тон и половина хич няма да се забавят, най-много в стреса да опънеш повечко зъби и да ти се изясни на практика защо инженерите разпределят спирачното усилие да пада основно на предните колела. Аз лично я спрях с игра със скоростите, двойно амбреиране, накрая леко ръчна и бях в готовност да я ударя в мантинелите за да я спра, пред алтернативата да ударя някой колега.
          Последна редакция от siluro; 19.09.2018, 05:51.
          Fiat Coupe 1.8

          Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

          Коментар


            #65
            Яко. Имаш време да играеш със скорости, волани, педали и т.н., а нямаш време просто да си дръпнеш ръчната до необходимото ниво.
            Странна логика.
            Вземи някой път от интерес да я дръпнеш тази ръчна и ще се изненадаш колко много спира колата, без да стават такива теоретични ситуации на пътя.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #66
              Извинявайте, ама какво е туй моторна спирачка? Аз на моето стило имам ли такова животно и какво трябва да натисна за да се задейства?
              Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

              Коментар


                #67
                Ако въпроса ти не е майтап-да речем спускаш се по надолнище на скорост без газ.Това е моторна спирачка.Използваш мотора,за да намаля/поддържа скоростта.

                Коментар


                  #68
                  И за това нещо се изписаха толкова глупости?
                  Баси мааму! Че аз винаги съм си спирал с мотора, а и така са ме учили, когато карах шофьорските курсове още миналия век. Дори стилът ми на каране е такъв, че спирачката се използва само в краен случай, а скоростта се намалява просто с отнемане на газта. Винаги ми е било любопитно, защо по нанадолнище колите пред мен все им светят стоповете от време на време, а аз съм си на скорост и се движа на едно и също разстояние след тях...
                  А относно моторната спирачка - навремето товарните шкоди си имаха едно лостче, с което гасяха двигателя или намаляваха скоростта по нанадолнището и му казваха моторна спирачка.
                  Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

                  Коментар


                    #69
                    dabadaba написа: Преглед на мнението
                    ...навремето товарните шкоди си имаха едно лостче, с което гасяха двигателя или намаляваха скоростта по нанадолнището и му казваха моторна спирачка.
                    И сега го има при някои камиони и автобуси, даже са и на степени - спират подаването на гориво и искра в част (или всички) от цилиндрите, че и както каза един колега по-горе се "затапва и изпускателния колектор".
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #70
                      При двигателите на които маслената помпа се върти от ангренажа, оборотите не влияят ли на мазането на двигателя?
                      Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                      https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                      Коментар


                        #71
                        George1984 написа: Преглед на мнението
                        При двигателите на които маслената помпа се върти от ангренажа, оборотите не влияят ли на мазането на двигателя?
                        Има ли помпи, дето се въртят от скоростната кутия?
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #72
                          George1984 написа: Преглед на мнението
                          При двигателите на които маслената помпа се върти от ангренажа, оборотите не влияят ли на мазането на двигателя?
                          Дори и да не е на скорост пак има мазане. Всички маслени помпи се въртят или от ангренажен ремък или от веригата или са зацепени със зъбни колела. Нори и при оная измишльотина 1.4 туинпорт
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #73
                            Понеже намесихте и ръчната спирачка- паркинг спирачка. Я кажете как да я дръпнем когато е електрическа и автомобила не позволява това да се случи докато се движи. Още повече, че там няма зъб по зъб.

                            Коментар


                              #74
                              Ами с пръстче, как иначе, другата се дърпа с цяла ръка, електрическата само с пръстче може.

                              Коментар


                                #75
                                Да да да, скоро се забавлявах с такава на Лагуна.
                                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                                Коментар

                                Working...
                                X