NikMar написа:
Преглед на мнението
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спускане - Моторна спирачка или свободен ход?
Collapse
X
-
Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
-
Колега, спускане на голям и дълъг наклон с прегрели спирачки води до реален риск за живота на всички в колата, а освен това не виждам какво общо има съединителя в цялата тази работа.
Очевидно, ти си решил да си караш без моторна спирачка въпреки всички доводи в тази тема, живи и здрави, няма проблем само, че потъне ли педала на спирачката, пак ще включиш на скорост, дано да не е късно обаче...
Коментар
-
Дай са го обясним така майната им на накладките и дисковете. Ама като ти заври спирачната течност и педала потъне рязко както спускаш на спирачка, защото е спирачната течност е загубила хидравличните си свойства и леко ще усетиш как ти става топло, а след 5 секундно помпане разбереш че явно няма да спре и направо ще почнеш да се потиш.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа: Преглед на мнениетоДай са го обясним така майната им на накладките и дисковете. Ама като ти заври спирачната течност и педала потъне рязко както спускаш на спирачка, защото е спирачната течност е загубила хидравличните си свойства и леко ще усетиш как ти става топло, а след 5 секундно помпане разбереш че явно няма да спре и направо ще почнеш да се потиш.
Коментар
-
George1984 написа: Преглед на мнениетоТака ако погледнеш нещата мисля, че накладки и дискове са по-евтини от комплект съединител и маховикFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
NikMar написа: Преглед на мнениетоСкъп на триците, ефтин на житото. Животът ти не струва колкото един маховик и съединител.
Коментар
-
Абе какви са тия тинтири-минтири дето се промъкват в тази тема за съединител и маховик ? Въобще къде ги намесвате в спирането на автомобила ? Какво, ще го износите с едното спускане ли ? Не карате градско, няма тръгни-спри на първа по 30 минути на ден по кръстовищата ли ?
Банков, прав си човек. Едно продължително спускане на спирачки само, дори с вентилирани дискове води до загряване на тази система. Особено пък ако не е сам човек в колата ами сте примерно 4-ма, а и малко багаж дай да сложим в багажника. Над определена температура проблема е не само в спирачната течност, която ще загрее ами във феродото, което започва да губи свойствата си при висока температура. Някой колега беше писал за едно надолнище - това на влизане в град Кърджали, та там има даже знак, който подсеща водачите на камиони да преминат на ниска предавка. В края на надолнището има един блок известен като "кока кола-та" (заради нарисувана бутилка кока кола) - този блок колко камиони е усетил да се удрят в него, един се обърна с колелата на горе след като прелетя през една стена и падна на паркинга пред блока, който е от другата му страна, че и цистерна се удари в него, избухна и хвърли огън до последните етажи. И това всичко е от отказ на спирачната система поради прегряване. По същото това надолнище има две отбивки в дясно, които представляват нахвърляни купчини с пясък, като ви откажат спирачките се явяват като авариен изход - забивате се в пясъка и кротко си чакате линейката да дойде от болницата, която е километър по-надолу. В тези отбивки съм виждал забити коли. Тука се грижите за 2 литра нафта спестена, съединители, маховици, как се движело буталото, как щял да се износи иначе на практика вечния двигател, който пък хич не вижда зор да качи въпросното нагорнище. Само надолнището го тревожи и износва.
На мен преди години на един фиат крома по пъя Момчилград-Кърджали ми се спука заден ляв маркуч, педала изведнъж омекна... стана ми топличко, добре се изпотих, даже се препотих, изтръпнах бре, ама гащите се спасиха. Как спирах със скорости и се чудех къде зад мантинелата няма дере, че да я ударя само аз си знам.
Така, че тези консумативи хич не ги мислете ако се налага да си помагате с мотора - нищо няма да му стане. Ако не можете да спрете дертовете са далеч по-големи.
П.п. Преди години на кръстовището точно преди този блок кока-кола издигнаха могила и ограничиха движението. Тази могила към момента се явява крайна спирка на колите с отказала спирачна система, а мисля, че камионите над 3.5т вече нямат право да се спускат по този път.Последна редакция от siluro; 14.09.2018, 22:24.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Тази тема я следя от пускането и, Обаче мисля че се изчерпа доста одавна.Не писах в нея щото ще ме баннат.Всеки да се трепе както си иска,ама дано се трепете сами! Аз това с прегретите спирачки съм го изпитвал на гърба си, по таван в едно дере. Бяхме 5 човека в колата, разминахме се сравнително леко и без лекарска намеса.
Така че Ай със здраве , аман от самоубиици дето ще спестят 5 лева, ама там където ще отидете няма да ви трябват.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
-
Спускането което минавам всеки ден няма нужда от спирачки и ограничаване на скоростта...и в двата случая скоростта ми е 110-120км/ч. Темата я пуснах за да разбера какво се случва с мотора при всеки от начините. За жалост темата се обърна на кое е по-економично и кое е по-безопасно.
ПП: По принцип спускането го правя на 6та, но наскоро четох едно исказване на Хитко от Ямбол, че това е много вредно за гумичките на клапаните. За свободния ход съм чел на доста места, че след студения старт, това е следващото нещо което скъсява живота на двигателя. От там се зачудих кое е по-вредно за мотора и реших да пусна темата, а не защото се опитвам да спестя 200гр. дизел.
ПП: Иначе от кръстовище до кръстовище като видя, че няма да се класирам за светофара намалям скоростта със спирачките, а не с мотора. За 16г. не ми е завирала течността и не съм си изпичал дисковете.Последна редакция от George1984; 14.09.2018, 23:53.Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
-
Ок, съжалявам че оплесках темата ти, ето личното ми мнение по двете възможности:
1во , че е вредна моторната спирачка понеже при нея не минава никакво гориво и било вредна за гумичките на клапаните. - няма какво да им стане на гумичките на клапаните. Ако са си калпави ще си заминат с или без моторна спирачка. Може би ако допуснем оборотите да преминат критичните и пружините не насмогнат да прибират клапаните - тогава ще имаме удар в тях и двигателя ще се увреди. Не е като да не минава никакво гориво, едно обд кабелче и диагностика могат да покажат каква е позицията на стъпковия мотор и времената на инжекторите. Рязкото натискане на съединителя сваля оборотите до нормалните такива, а не гаси мотора.
2ро , че е вреден свободния ход понеже при него двигателя се смазвал по-слабо. - Двигателя винаги поддържа минимални обороти, които са зададени от производителя, гарантиращи безпроблемната му работа, а именно - правилно смазване и стабилна работа без да се опитва да угасне. Едно време с карбураторите беше пълно с майстори, дето намаляха празния ход, уж с цел да се пести гориво по кръстовищата на празен ход. Та двигателите започваха да претрисат, аха-аха да угаснат - ето това вече е неправилно. Ако е неизправно стъпковото моторче и не поддържа минималните обороти, то тогава не само спускането по надолнището, ами и престоя на светофари ще доведе може би до проблеми от неправилно смазване.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Добре де, защо не помислим малко, как моторна спирачка на шеста е вредна за гумичките на клапаните, а на пета всичко им е наред? На 6та с по малко обороти на двигателя е вредно, а на 5та или по ниска с повече обороти (при една и съща скорост) всичко е наред....
Значи най без вредно за мотора е да му напълниш цилиндрите с масло и да не го караш. Аз от както имам книжка 23 години вече спускам на моторна спирачка, даже и между сфетофарите нея ползвам и съм нямал проблем с двигател.
Колегата siluro много добре го е обяснил и неговото мнение съвпада с моето.
Тези двигатели са мислени и правени години наред, честно не ми дреме какво му е на мотора след като е конструиран да работи така. За моторна спирачка е нещо, което трябва да се ползва и начина на ползване показва познаване на колата и т.н.
Коментар
-
Аз моторната спирачка я ползвам винаги, не само по надолнище. На всички коли които съм имал така съм правил и несъм развалил двигател. Както казват колегите двигателите са мислени за всякакви условия, не само за на равно и изкачване. По сигурно е да спускаш на скорост отколкото само на спирачки, а това е най-важно.
Поздрави!Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар