Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спускане - Моторна спирачка или свободен ход?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    D. Stanev написа: Преглед на мнението
    Правил съм експерименти по един и същ маршрут, особено когато пътувам от Благоевград за Разград различни варианти с цел да установя кой е най-икономичния вариант. Изводът ми е, че с освобождаване от скорост се пести повече, отколкото с каране постоянно на скорост. Установих, че при по-малки наклони, когато автомобила се движи по инерция без да намалява скоростта или да ускорява незначително е по-добре за разхода, отколкото да е на скорост, понеже когато е на скорост се налага да се подава известно количество газ за да не пада скоростта. Т.нар. моторна спирачка ползвам само когато наклона е голям и скоростта нараства или е постоянна, например на спускането преди Кърджали, където наклона е между 10 и 12%.
    Когато карам по познат път, предварително знам къде и колко мога да карам по инерция. Даже на определени участъци засилвам малко повече и успявам да кача следващия баир. По този начин успявам да спестя по 3-4 литра по маршрута Благоевград Разград, който е 450 километра. Това е ако съм решил да пестя. За този пробег имам от порядъка на 20-тина километра спуснати по инерция. Ако спестяването е водещият критерий, не е пускането по инерция водещи показател, а карането с равномерна скорост с максимално използване на темпомат.
    Такъв наклон на теория и практика не би трябвало да има. Ако има е изключение и то само при път с проектна скорост 30км/ч.
    ФИАТ- Пътят е само формалност
    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
    -----------------------------------------------------
    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

    Коментар


      #32
      D. Stanev написа: Преглед на мнението
      Правил съм експерименти по един и същ маршрут, особено когато пътувам от Благоевград за Разград различни варианти с цел да установя кой е най-икономичния вариант. Изводът ми е, че с освобождаване от скорост се пести повече, отколкото с каране постоянно на скорост. Установих, че при по-малки наклони, когато автомобила се движи по инерция без да намалява скоростта или да ускорява незначително е по-добре за разхода, отколкото да е на скорост, понеже когато е на скорост се налага да се подава известно количество газ за да не пада скоростта. Т.нар. моторна спирачка ползвам само когато наклона е голям и скоростта нараства или е постоянна, например на спускането преди Кърджали, където наклона е между 10 и 12%.
      Когато карам по познат път, предварително знам къде и колко мога да карам по инерция. Даже на определени участъци засилвам малко повече и успявам да кача следващия баир. По този начин успявам да спестя по 3-4 литра по маршрута Благоевград Разград, който е 450 километра. Това е ако съм решил да пестя. За този пробег имам от порядъка на 20-тина километра спуснати по инерция. Ако спестяването е водещият критерий, не е пускането по инерция водещи показател, а карането с равномерна скорост с максимално използване на темпомат.
      Напълно подкрепям. Всеки мислещ шофьор стига до тази истина след определени километри натрупан опит. Ама мисленето не е разпространено...
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #33
        Мен повече ме интерисваше кое е по-добро за мотора. Понеже и за моторната спирачка и за празния ход съм чувал , че са вредни...и съм почти сигурен, че е така. Интерисуваше ме кое е по-вредно.
        Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
        https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

        Коментар


          #34
          По-малко чети глупости в нета.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #35
            Няма от къде да следва да е вредно за мотора, понеже двигателя не е натоварен, т.е. не се осъществява горивен процес. А по отношение на мазането всичко си е както когато мотора е под товар, с други думи, няма причина да е вредно. Извън двигателя, даже е препоръчително при голям наклон задължително да се пуска на скорост с цел да се намали колкото е възможно употребата на спирачката... иначе дисковете загряват много бързо.
            Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

            Коментар


              #36
              Иначе спирачната течност завира и най долу педала потъва. И после оле майко.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #37
                Само на старите ни кошове като са се свили сегментите похарчва повечко масло понеже буталото прави повече обороти като се спускаш на скорост, но това е предпоставка за основен ремонт, а не да се се спускаш на празен ход :D
                Fiat Bravo II 1.4 16v
                Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                Коментар


                  #38
                  Абе не е само на старите кошове, гледал съм в инструкциите за експлотация на чисто нови коли да го пише същото, но според мен е пренебрежително малко и със сигурност не е нещо, което ще ме откаже да ползвам моторна спирачка когато трябва.

                  Коментар


                    #39
                    todorakiggg написа: Преглед на мнението
                    Абе не е само на старите кошове, гледал съм в инструкциите за експлотация на чисто нови коли да го пише същото, но според мен е пренебрежително малко и със сигурност не е нещо, което ще ме откаже да ползвам моторна спирачка когато трябва.
                    Може ли да покажеш цитата, където го пише това?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #40
                      Разбира се, 2 японски колици:

                      https://www.toyota.com/t3Portal/docu...f/OM12B07U.pdf - страница 176, ENGINE OIL CONSUMPTION:

                      "High negative pressure generated when the vehicle is decelerating sucks some of this oil into the combustion chamber."

                      Също така на субару, 2015 година ръководство за употреба.

                      Click image for larger version

Name:	Subaru_engine_oil_consumption.jpg
Views:	1
Size:	226,8 KB
ID:	2097851

                      Коментар


                        #41
                        Нормално е при новите коли винаги има малко незначително харчене докато се разработят и улегне хубаво всичко и затова го пише в опътването. Застраховали са се хората.
                        Fiat Bravo II 1.4 16v
                        Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                        Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                        Коментар


                          #42
                          todorakiggg написа: Преглед на мнението
                          Разбира се, 2 японски колици:

                          https://www.toyota.com/t3Portal/docu...f/OM12B07U.pdf - страница 176, ENGINE OIL CONSUMPTION:

                          "High negative pressure generated when the vehicle is decelerating sucks some of this oil into the combustion chamber."

                          Също така на субару, 2015 година ръководство за употреба.

                          [ATTACH=CONFIG]106012[/ATTACH]
                          Сиреч при всичко положение ще гори масло според книгата...

                          Коментар


                            #43
                            Мале, все едно се спускате по 100км всеки ден, че го мислите тоя разход на масло.
                            Аз се спускам на скорост винаги (с някой изключения) за да не ми кипне спирачната, да не подпаля накладките и да не заминат дисковете.
                            Отделно при продължително спускане, ако стане нещо на пътя, че трябва бързо да се подаде газ и да ускорите, колко от вас в паниката, ще се сетят да върнат на скорост и колко ще натиснат само педала до дъно, докато са на свободна?
                            ФИАТ- Пътят е само формалност
                            ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                            -----------------------------------------------------
                            FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                            Коментар


                              #44
                              Само на старите ни кошове като са се свили сегментите похарчва повечко масло понеже буталото прави повече обороти като се спускаш на скорост, но това е предпоставка за основен ремонт, а не да се се спускаш на празен ход :D
                              Буталото не прави повече обороти и затова да харчи масло. Специално при бензиновите като спираш на скорост е затворен дросела и се получава голям вакум. Та вместо да духа през сегмента към картера става обратното.

                              Коментар


                                #45
                                Май не виждам смисъл от повече коментари, който не иска да си търка буталата и да си направи чайче от спирачна течност и после омлетче в/у дисковете, нека спуска на спирачки.
                                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                                Коментар

                                Working...
                                X