Важи, но за коли, които са с малка мощност. По-мощните двигатели могат да вземат някои изкачвания на високи предавки и ниски обороти без проблеми, а спускането на същата предавка води до сериозно ускорение. Иска поне една, а понякога дори 2 предавки надолу, за да не ускорява.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спускане - Моторна спирачка или свободен ход?
Collapse
X
-
КИМИ написа: Преглед на мнениетоСпускане на Шипка на 3-та е макс кеф- хем караш с 35-45(гориво=0),
хем нерваците зад теб се изнервят/изнервяш нечовеците=двоен кеф,
а кой те изпревари от нерви- получава ТИР или завой като Своге.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
КИМИ написа: Преглед на мнениетоСпускане на Шипка на 3-та е макс кеф- хем караш с 35-45(гориво=0),
хем нерваците зад теб се изнервят/изнервяш нечовеците=двоен кеф,
а кой те изпревари от нерви- получава ТИР или завой като Своге.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
snake написа: Преглед на мнениетоИнтересното е, че по компютър - независимо дали моята линеа работи на празен ход или се спуска по наклон на скорост и без газ, разходът е закован на 2/100. Докато астрата на сина си изписва 0. В книжката на старата ми астра пък пишеше, че заиграването с ППХ може да доведе до прегряване и повреда на катализатора. Коментирано е тук, който не вярва, ще му намеря и снимката от книжката - помня, че съм я слагал във форума.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
snake написа: Преглед на мнениетоИнтересното е, че по компютър - независимо дали моята линеа работи на празен ход или се спуска по наклон на скорост и без газ, разходът е закован на 2/100. Докато астрата на сина си изписва 0. В книжката на старата ми астра пък пишеше, че заиграването с ППХ може да доведе до прегряване и повреда на катализатора. Коментирано е тук, който не вярва, ще му намеря и снимката от книжката - помня, че съм я слагал във форума.Kay_ написа: Преглед на мнениетоМай всички италиански са така. Алфата също ми показва 2/100 до момента в който не падне под определени обороти (някъде м/у 1500-1800) и вече нямаш ППХ, тогава ми показва 2,5-3/100. На служебния ни Голф, само да вдигнеш крака от газ-та и на момента изписва 0/100, освен ако нямаш включен климатик (тогава показва 0,7/100). Защо на нашите коли показва така - НЗ, но разликата по борд и по колонка е под 0.5л
Коментар
-
При всички игалианки, на бордовия комп изписва минимално 2, максимално 25/100.
Ако закачите компютър към ОБДто обаче, ще видите реалния разход, конто може и да е 0, а може и да е 100/100.
Моторна спирачка е ОК, но забелязах Тезиса, че като карам продължително време по наклон без газ, и оборотите по някое време си падат до 800 (демек празен ход), ако пипна някой педал, веднага пак скачат на 1500-2000 (зависи с каква скорост и на каква предавка е кутията).
Т.е. автоматикът минава на нещо като празен ход...
Коментар
-
Константинов написа: Преглед на мнениетоТо щом е вредно за двг всички камиони трябва да са нонстоп в сервизите . Нека се пробват светилата на тази мисъл да спрат камион с 35 тона отгоре на 9% наклон само със спирачките .....
Те си имат електро-магнитни спирачки на кардана (т.нар. ретардер), с който обикновено се спускат наклоните. Ползва се и моторна, но по-рядко.
Коментар
-
Винаги съм се възползвал от моторната спирачка и до сега за 20-тина години кола не съм счупил. Доста бях изненадан от "новата си стара" кола как посред нощ на едно люто надолнище в Родопите автомата започна да сваля предавки докато не закова едни 3500 оборота с няма и 40км/ч... което за 3 литров дизел си е "уау", направо ми изкара ъкъла.
Също така забелязах и че на по-голяма скорост от примерно 110км/ч чукване на спирачката по надолнище води до сваляне на предавка и поддържане на скоростта, до която съм намалил.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Immortal написа: Преглед на мнениетоПри камионите не е баш така.
Те си имат електро-магнитни спирачки на кардана (т.нар. ретардер), с който обикновено се спускат наклоните. Ползва се и моторна, но по-рядко.
Коментар
-
Правил съм експерименти по един и същ маршрут, особено когато пътувам от Благоевград за Разград различни варианти с цел да установя кой е най-икономичния вариант. Изводът ми е, че с освобождаване от скорост се пести повече, отколкото с каране постоянно на скорост. Установих, че при по-малки наклони, когато автомобила се движи по инерция без да намалява скоростта или да ускорява незначително е по-добре за разхода, отколкото да е на скорост, понеже когато е на скорост се налага да се подава известно количество газ за да не пада скоростта. Т.нар. моторна спирачка ползвам само когато наклона е голям и скоростта нараства или е постоянна, например на спускането преди Кърджали, където наклона е между 10 и 12%.
Когато карам по познат път, предварително знам къде и колко мога да карам по инерция. Даже на определени участъци засилвам малко повече и успявам да кача следващия баир. По този начин успявам да спестя по 3-4 литра по маршрута Благоевград Разград, който е 450 километра. Това е ако съм решил да пестя. За този пробег имам от порядъка на 20-тина километра спуснати по инерция. Ако спестяването е водещият критерий, не е пускането по инерция водещи показател, а карането с равномерна скорост с максимално използване на темпомат.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
По отношение на темпомата-от известно време всеки ден карам около 30км.на темпомат.Разхода ми е намалял с 0,2л./100км.Като се има предвид,че повечето време скоростта се поддържа на 65км/ч.,обаче на 5-та.,че на 4-та се движи като трактор,хем спънато,хем бучи.1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар