Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За индикаторен часовник на вътромер

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За индикаторен часовник на вътромер

    Наскоро си взех вътромерче с повреден индикаторен часовник произведено в ГДР.
    Идеята ми е де се поправи индикатора. Иначе е окомплектован и е мерил 35-65 мм.
    Не мога да намеря нещо за механизма - снимка или чертеж или схема ва индикатора.
    Когато го отворих видимо всичко си беше вътре, но няма начин да няма механизам за поддържане стрелката в едно постоянно положение. Стрелката играе и не се връща.
    Следващия път като го отворя ще снимам и от вътре мехаанизма.


    Темата е преместена в правилният раздел.
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

    #2
    Малко снимки на пациента.
    Click image for larger version

Name:	Vytromer.jpg
Views:	1
Size:	242,0 KB
ID:	2097783
    От ГДР окомплектован с повреден индикатор.
    Click image for larger version

Name:	Mexanizam.jpg
Views:	1
Size:	153,0 KB
ID:	2097785
    Това е механизма от вътре. Пружинката горе в ляво я мислих но не връща стрелката до край. А как е оригинално не се знае.
    Click image for larger version

Name:	Indikator.jpg
Views:	1
Size:	147,7 KB
ID:	2097786
    От това е направен механизма. Малкото колело със спиралната пружина е за стрелката. Тази спиралка не ми изглежда силна за да връща стрелката на 140. Но няма следи от друга механика освен един отвор с резба, на който вързах моята пружинка (от струна това имах под ръка).
    Та за сега нямам идея как се е връщала стрелката. Трябва ми нещо счупено което си има всичко вътре да погледна. Ако се сметне може да се окаже че спиралката е достатъчна.
    Последна редакция от badbad; 20.07.2018, 22:52.
    FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

    Коментар


      #3
      Механизма е зъбно колело и рейка. Стрелката не се застопорява а се върти гривната и се спира там където искаш / номиналния размер/. За номиналния размер ти е необходим и микрометър. Например ще мериш 50.00мм. отваряш микромера на 50 слагаш на индикатора накрайник който хваща 50 мушкаш вътромера /индикатора/ в микромера, завърташ гривната с курсора на нула и тава е.
      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

      Коментар


        #4
        Механизма е нещо такова:
        Click image for larger version

Name:	20180720_221937.jpg
Views:	1
Size:	181,5 KB
ID:	2097787
        Ако му наложа размерите може да се сметнат пружинките горе долу.
        А защо е това упражнение ... не знам ... ама ми харесва.
        В същност търся силата на една възвратна пружинка и място където да я приложа. Как е било оригинално ... никакви идеи...нито как се е прецакала работата
        FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
        FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

        Коментар


          #5
          Последно мнение, и темата е отворена за спам
          Индикатора работи. От снимките по-горе - между зъбната рейка има един винт, който ограничава движението и...
          При сглобен механизъм този винт се отвива и при крайно положение на рейката СЕ ОСВОБОЖДАВА оста и зъбното колело на стрелката. С оста се натяга спиралната пружинка и ограничителния винт се връща обратно.
          телената пружинка която бях сложил е излишна и даже пречеше ...
          Другото беше че крачето на индикатора лагерува през 20 съчми с диаметър около 0.2 мм.(на схемата по-горе) и те бяха разпиляни вътре.За да стоят докато вкарам втулките и оста ги гресирах малко с вазелин.
          Последна редакция от badbad; 23.07.2018, 19:19.
          FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
          FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

          Коментар

          Working...
          X