На бензиностацията като отворих капачката се чу за кратко свистене на въздух от вакуум или налягане. Брава 1.2 16В 2000г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вакуум в резервоара.
Collapse
X
-
Според мен е нормално да се чува леко като отваряне на Шепс, но по тихо. Чувал съм го на нови коли, не мога да обясня защо се получава тоя лек вакуум и дали е нужен, но знам, че не е болежка.Последна редакция от mell0; 16.05.2018, 19:00.Fiat Bravo II 1.4 16v
Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
Fiat Punto 1.1 MK1 EX.
Коментар
-
Не съм вещ, но стрелката не е пряко свързана със сондата и поплавъка, като на кола отпреди 30-40 години. Стрелката се управлява от контролера на таблото а той получава данни за нивото гориво, които изчислява като средна стойност за последните 2-3-5 минути и според полученото подава на стрелката сигнал къде да застане. Това е причината ако например си спрял на баир и стрелката стои по-високо, тръгваш и веднага има стръмно спускане. Стрелката не пада надолу веднага, а минута-две по-късно. Пак по тази причина, ако на бензиностанция зареждате гориво без да гасите колата, ще забележите, че ако току що ви е светнала лампата, то ако сипете 1-2-3 литра, веднага трябва да изгасне, но всъщност се случва след известно време, когато старите данни за нивото излязат от статистиката и останат пресните за по-високо ниво.
Поплавъкът се движи от силата на гравитацията и дори и при движение по равен път - пак се движи нагоре-надолу постоянно.
Това, което описвате иначе в темата, е нормално във всяка изправна кола. Не е вакуум, а е налягане, което е малко над атмосферното (може би 1-2 десети от 1 бар, не съм се интересувал точно колко е). Самият резервоар е запечатан - няма възможност за излизане на въздух и изпарения извън него. Едно, че противоречи на еко-нормите, и друго - изпаренията са силно възпламеними и е недопустимо да могат да излизат просто така безконтролно. Затова се поставя клапан, който в едната посока запечатва резервоара, а в другата - позволява да влиза въздух, за да заеме мястото на изразходеното гориво. Ако резервоарът не е запечатан, няма какво да попречи на горивото да се изпарява постоянно и може да се окаже, че паркирате с пълен резервоар, а след 2 седмици е празен, без да е източен. Това не се случва заради това, че е запечатан.
При повишаване на налягането в резервоара, се променя температурата, при която горивото се изпарява, като на всяка течност. Така има един момент, в който налягането е такова, че не позволява повече изпарения, самият въздух вътре е наситен на 100 % с изпарения и не може да поеме повече, затова изпаряването и повишаването на налягането спира. Отделно от това, в самия резероар се отделя топлина от помпата, а обратното гориво също е с по-висока температура. Понеже обемът на системата като цяло може да се счита за постоянен, то при повишаване на темпратурата следва да се повиши налягането - изохорен процес.
Заради всичко това, като развивате капачката, е нормално да усетите как отвътре въздухът леко я побутва. Просто вътре налягането е 1.1 бара (примерно), а отвън - 1.
Накратко искам да кажа на автора, че няма проблеми и е нормално да е така.
Коментар
-
Различни са механизмите но при мен не трябва налягането да е голямо.Като е топло то става доста поплавъка трудно се движи все едно налягането го
натиска на долу.Може да показва по малко гориво поне за 30 км .Като тръгвам колата е по мудна в началото.Като отвия капачката и се оправят нещата
Та тоя клапани за това също филтъра за газове да е запушен.
Коментар
-
Понеже доста работи съм написал, не разбрах за кое за стрелката не съм прав? Понеже тия неща ги пише в сервизното ръководство на модела, мислиш ли, че ще седна да си губя времето и да пиша на човека небивалици?
Ключарю, ако имаш някакъв проблем и поплавъкът ти се движи трудно като е топло, по-добре е да потърсиш проблема, а налягането е съвсем друго нещо. То не може да ти бута поплавъка в една посока. Налягането няма посока. То действа във всички посоки, винаги векторът му е перпендикулярен на повърхността, върху която действа, нали разбираш?
Коментар
-
нивомера е на отделна букса и реостат.
Паплавъка се движи по реостата и от там движи и стрелката. Няма никакви изчисления освен тия на инжинерите от фиат.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
S_BANKOV написа: Преглед на мнениетонивомера е на отделна букса и реостат.
Паплавъка се движи по реостата и от там движи и стрелката. Няма никакви изчисления освен тия на инжинерите от фиат.
Доста се отклонихме от темата, която беше за някакъв вакуум. Ако искаш може да го обсъдим на 4 очи и да ти покажа описанието в сервизните документи.
Коментар
-
Налягането го бута надолу и -бензина намалява все едно
като няма налягане поплавъка си седи където трябва
Днес видях прословутия клапан но той е електрически и не съм стигнал до управлението му а клапана е като нов .
Сега остана и филтъра за обратни газове там има още неща май е капан
Ще търся и лесен начин до помпата Не знам как да стигна до нея без да режа мокета под седалката
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар