Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat croma 2007 vs Alfa Romeo 159 sw

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat croma 2007 vs Alfa Romeo 159 sw

    Здравейте, обмислям покупка на един от тези два автомобила и се нуждая от няколко компетентни мнения. Забелявам в обявите че кромата има някакъв фейслист от 2007година и се ориентирам към него. Дизелов двигател ще е, с поне 150кс. Но не съм си избрал скоростна кутия още. Знам че комплект съединител и маховик на 1.9мжет струва около 3к лв и мисля да се ориентирам към автомат.
    Та въпроса ми е автомата надежден ли е? Има ли 2.4 мжет автомат. И окачването обичайното ли е? Капсулован шарнир към носача, накрайник, стабилизираща щанга и биалетка?
    Благодаря предварително!

    #2
    Автомат не ти трябва нито на алфа нито на крома. И двете са с калпаво окачване. Комплект съединител с маховик и помпа е 1500 максимум. 2.4 страдат от главоболие.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Този капсолован шарнир в носача не може ли да се смени>?

      На мен кромата ми се вижда по-широка отзад и с по-функционален багажник. По-скоро избора е въпрос на личен избор, двигателите са едни и същи. Автомобилите много си приличат.
      Последна редакция от George1984; 04.03.2018, 16:51.
      Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
      https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

      Коментар


        #4
        Бих казал, изобщо не си приличат.
        159 е тесничко комби с всички типични за Алфа качества като директно управление, агресивен дизайн, скъпа и претенциозна ходова част.
        Кромата е просторно комби, в което, обаче, седиш високо, като на кон. По-евтина и непретенциозна ходова част, по-посредствен дизайн, въпреки, е много харесвам фейслифта.
        Кромата е по-практичната кола от всякъде.
        Автомата дори бих го предпочел пред гнусната М32.
        Като ще плащам, поне да се кефя.
        Ако ще е ръчна, да е F40 кутия, но я има само в Алфата, на 2.0 и 2.4 JTDм.
        Като 2.4 отпада като доста трошлив и гаден двигател.
        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

        Коментар


          #5
          f40 кутия може ли да се сложи в кромата? Този шарнир в носача не може ли да се замени?
          Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
          https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

          Коментар


            #6

            Коментар


              #7
              George1984, чел съм че ги рециклират, но е въпрос на късмет колко ще кара. Аз на моята мареа избрах на купя нови и вече тропат (35 000км), но карам по много лоши пътища.

              Коментар


                #8
                Вземай си автомата и не му мисли въобще.Автомата е японски и се намира втора ръка за 800-1000 лв. цялата кутия.Аз като счупих скапаната кутия на моята крома ,ръчна кутия м32 ,ремонта ми излезе около 600 лв.,съединител 450 лв . и маховик ще трябва да сменя след време ,тъй ,че и ръчната не е без пари.Относно окачването ,то е опелово и е здраво.Аз съм навъртял 48 хил.км. и до момента не съм го барал,а и гледам в нета ,че един преден носач се намира на цени от 120 до 200 лв.тъй ,че не е болка за умиране.Кромата спрямо алфата със сигурност е по-евтиния за поддръжка автомобил.За алфата съм чувал само лоши неща ,но нямам преки впечатления.
                Поздрави и успех с покупката.

                Коментар


                  #9
                  При Крома шанса да се строши автомата, или гадната М32, е приблизително един и същи.
                  Автомата изобщо не е толкова лош, аз не съм предубеден към Aisin-a.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #10
                    Ако в момента на покупката автомата е в отлично здраве и ако не правиш по 50 000 на година, може да си спокоен, че поне няколко год. ще изкара. Т.е. шанса да се счупи от раз, без симптоми е много малък. Моя започна да прави магарии 1 год. след като купих кромата и изминати около 10 000км. След това съм изминал 35 000км и няма влошаване. Имах някакви еретични мисли да го правя, но честно казано не мисля да се вкарвам в този филм. Заминава най-често valve-body-то и започва да прави номера при превключването, когато кутията загрее добре. Но дори и така, ако го щадиш ще кара много
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #11
                      Подкрепям колегите по отношение на мнението за автомата. Кутията според мен е добра. Карам Крома 2.4 вече 5-та година. Навъртял съм и повече от 100к за този период.
                      Имах драма с кутията заради рециклиране на вътрешните карета, защото не ми бяха доляли достатъчно (или изобщо) масло в кутията, която отшумя след няколко смени на маслото. От тогава няма абсолютно никакво влошаване. Според мен при една добра подръжка автомата ще изкара в пъти повече от ръчна кутия. Обслужването на кутията е в рамките на 100лв. Сменя се само масло (без филтър), защото филтърът е вграден в кутията и за да се смени трябва да се разглоби. Всичко останало е въпрос на конкретен екземпляр. Аз също се чудех между 1.9 и 2.4. Взех по-добрия екземпляр, на който попаднах. Не смятам, че 2.4 е трошлив мотор. И той, както 1.9, е с вихрови клапи, ЕГР, ДПФ, които са си консумативи. Разликата в обслужванията е абсолютно нищожна, за да е фактор при избирането на конкретна Крома. Според мен не се стряскай от автомата изобщо, и от 2.4 мотора. Както noriaga каза, гледай само да не превключва с шутуве. Колата според мен си е супер!

                      Коментар


                        #12
                        Логиката клони към автомат, защото парите за ремонт са сходни, а той е много по удобен за каране. Въртя около 35к км на година което е обслужване на автомата на 2 години. Симпатиите ми клонят към алфа 159 2.4 автомат. Ще се опитам да намеря с премахнати дпф егр и вихрови клапи.
                        А някой има ли представа колко струва премахването на тези 3 компонента?

                        Коментар


                          #13
                          дпф+вихрови клапи(софтуерно и хардуерно) от 300лв. ЕГР по-добре си го остави. На кромата развиваш 6 болта,чистиш и връщаш обратно...и нямаш проблеми. Ако случайно пък се счупи нещо нов струва 243,61лв. , но не съм чувал на някой да се повреди. Повечето пъти се задръстват с мръсотия.
                          Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                          https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                          Коментар


                            #14
                            И аз да се включа след няколко години забвение. При мен проблема е, че все още не съм решил какъв тип автомобил искам. Единия вариант е нещо голямо като Кромата, 159 я изключвам, или нещо маненко като 147. Като цяло съм се насочил към по-голям автомобил, защото ми писна да ми казват "Мръдни малко, че отзад няма място" ~ 1.90 съм. Аз достатъчно съм си мръднал , не желая повече да мърдам, от друга страна, съм свикнал на по-малки колички, заради маневреността, но тя пък вече не ми е необходима - ако тръгна по центъра, то е с градският транспорт. Оглеждам се и за други марки, ама това е ненормална история - например, харесвам Пасат 6-ца, ама да искат за 10 годишна кола над 10к. лв, го намирам за безумие. Далеч съм от мисълта, че са по-здрави. Искам и автомат + круиз, че няма по гадна история от схванатия десен крак на магистрала. Цената на ново valve body и маховик + съединител са близки. Вече има няколко места, на които сменят бодито + цялостна подмяна на маслото в автомата. Как е като електрическа част Кромата, изключвам проблемите с генератора? Климатика, справя ли се с купето? Как е като видимост ляво-дясно, отзад ? Кое е по-добре, затапването на отворите на вихровите клапи или подмяна с усилени такива ?

                            Коментар


                              #15
                              Незнам някой от форума да е сменял valve body-то на Айсина. Би ми било интересно ако има такъв да каже 2 думи по темата.
                              Моят опит с Кромата по отношение на електрическата част е нулев. Не съм имал никакви проблеми. Може би някой друг може да каже нещо по темата.
                              Климатика се справя с купето перфектно. Единственото нещо, което не ми допада лично на мен е, че перката е малко шумна и при усилване степените на вентилатора става малко досадно, но не е фрапантно. Седалката при мен се мести във всички посоки, но въпреки това, предните греди на страничните огледала ми се струват леко по-дебели отколкото трябва. Аз за усилени вихрови не съм чувал. Гледам, че се предлагат просто оригинални или автърмаркет. Какво се има предвид под усилени ?

                              Коментар

                              Working...
                              X