Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Купуване кола на Лизинг или кеш?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Купуване кола на Лизинг или кеш?

    Драги Колеги , на някой тези въпроси могат да му се сторят много елементарни и смешни,но аз съм лайк по-въпроса, и затова питам

    Имам кеш свободен,който кеш няма да ми трябва, и искам да си купа кола. Тук почват въпросите
    Претенции за колата нямам големи,не ми трябва да е лъсква или да вдига 500км.Това което гледам най-много ,е да е безопасна,и с по-малко разходи.

    1.Чисто нова ли да взема, или на 3-4г ,под еди колко си км? тук май отговора е второто ?
    2.На лизинг да я взема или да платя кеш.С тея лизинги изобщо не съм наясно ,но плюс би било за мен,ако мога тази кола да си я сменям с друга ,през 5-6месеца да речем.
    3.Има вариант след месец да отварям собствена фирма и да се регистрирам по ДДС. С ДДС въпросите също не съм запознат ,но тук ми се струва, че бих могъл да взема кола на лизинг, и да я пиша като разход на фирмата ? Та ,ако имам фирма регистрирана по ДДС , какви изгоди бих имал, ако искам да си купя фирмена кола ?

    #2
    Когато влезеш в чисто нова кола и ти замирише на "Кореком", ще забравиш за кола на еди колко си години под еди колко си километра . Колкото до въпроса на лизинг или кеш, всичко е въпрос на сметки. Ако решиш да купуваш на лизинг, първото условие е да бъдеш одобрен, т.е. да имаш официални доходи, които ще се понравят на лизингодателя (някоя банка). След това ще ти направят подробен план за изплащането на колата. И като видиш разликата в общата сума, сам ще си прецениш дали ти е по-изгодно да платиш колата с твои пари наведнъж или да я изплащаш няколко години на лизинг. Имай предвид, че когата колата е на лизинг, играеш по свирката на лизингодателя - няма мърдане. Каквото иска той (каско, изплащане на годишния данък най-често в София, където е седалището на повечето банки и т.н.), това правиш. Не че са някакви заробващи и много тежки условия, но все пак. Ако колата си я купиш с твои пари, можеш да не ѝ правиш каско например или да се откажеш от гаранцията и да си я обслужваш както и където намериш за добре.
    А да я сменяш през 5-6 месеца, не мисля че чак толкова често можеш да го правиш. Тук вече трябва да се поинтересуваш от политиката на съответната марка, която си избрал. Дали имат такава програма и най-вече какви са условията да върнеш употребявания автомобил, закупен от тях, и да закупиш нов.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      И аз не съм много вещ по лизинга, но ще кажа какво знам от първа ръка. Преди години имах една комшйика зъболекарка и взе кола на лизинг уж за 15К, разбира се и някакви лихви отгоре които бяха поносими. Но нещо позакъса, явно имала и просрочия и т.н., та колата й излезе двойно по-скъпа. Незнам как стоят нещата, ако не си платежоспособен и ти вземат колата обратно какво става с внесените пари?
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        За мен отговора е лесен, ако имаш постоянен доход си плащай месечна вноска, ако ли не, плащай наведнъж.

        Банкерите казват, един лев днес е повече от един лев утре.

        Иначе, ако имаш достатъчно пари вземи си нова кола...
        Аз бих почнал на лизинг, като имаш парите винаги, разбира се според условията на заема плащаш всичко на лизинговата фирма и забравяш за тях.

        Коментар


          #5
          И аз не съм много вещ по лизинга, но ще кажа какво знам от първа ръка. Преди години имах една комшйика зъболекарка и взе кола на лизинг уж за 15К, разбира се и някакви лихви отгоре които бяха поносими. Но нещо позакъса, явно имала и просрочия и т.н., та колата й излезе двойно по-скъпа. Незнам как стоят нещата, ако не си платежоспособен и ти вземат колата обратно какво става с внесените пари?
          Да на бай Иван жука от 45 стана на 60 та накрая май 80.
          Или от 450 на месец до 800/900.

          Коментар


            #6
            За мен лично лизинг е най-голямата глупост, която човек може да направи.

            Ако нямаш парите - взимаш от банка потребителски кредит без да им казваш за какво е и си купуваш колата кеш.
            Вносителите правят доста сериозни отстъпки при плащане в брой (ако се пазариш, но знам от опит на приятел, че може да свалят доста).
            Като платиш колата кеш - тя веднага става твоя. Ако е на лизинг - докато не изплатиш последната вноска (остатъчната стойност), колата се води собственост на лизинговото дружество. Единият комплект ключове стоят при тях, големият талон стои при тях. Те ти казват къде да минеш преглед, къде да направиш каско и т.н.
            Колата на лизинг излиза МНОГО по-скъпо, отколкото първоначално изглежда.
            Ако вземеш потребителски кредит, и да закъсаш с плащането към банката - колата си е твоя, никой няма да дойде да ти я вземе. Естествено, ако много закъсаш с плащанията, може да ти се наложи да я продадеш, за да платиш на банката, но може да намериш и друг вариант. Все пак - ако нямаш стабилни доходи, и на лизинг, и с кредит, все си е рисково.
            Ако си на лизинг, забавиш ли вноски, не те питат, идват и ти вдигат колата (макар че съм бил свидетел на пропуснати няколко поредни вноски, а човекът си караше колата...но постоянно му звъняха да го тормозят )

            Пак казвам - това е личното ми мнение и не ангажирам никой с него.
            Или кеш от джоба, или кредит от банка и плащане с него пак кеш на вносителя.
            Последна редакция от Immortal; 05.01.2018, 21:14.

            Коментар


              #7
              Незнам как стоят нещата, ако не си платежоспособен и ти вземат колата обратно какво става с внесените пари?
              Нищо не става.
              ЛИЗИНГ означава "взимане под наем", а не купуване на изплащане.
              Много хора бъркат нещата, и после се оказват в необрано лозе.

              Взимането на кола на лизинг означава, че ти я ползваш за указания срок под наем - плащаш наем за нея, а собственик е лизинговата компания.
              В зависимост от условията на лизинга, след изплащане на последната вноска на наема, имаш няколко варианта:
              - вариант 1 - плащаш остатъчната стойност на колата (според условията на лизинга може да са я докарали до нулева, но може и да е до 30% от стойността на новата кола) и тя става твоя. Плащаш и прехвърлянето на собствеността, разбира се.
              - вариант 2 - връщаш колата и вземаш нова, като остатъчната стойност се приема за първоначална вноска и просто продължаваш да плащаш още толкова време.
              - вариант 3 - връщаш колата, не плащаш остатъчната стойност, и пито-платено.

              Коментар


                #8
                A как стой въпроса ако се купува кола на лизинг, или директно кеш ,не от физическо лице ,а от фирма регистрирана по ДДС .Има ли някакви плюсове или не ?

                Коментар


                  #9
                  А защо не варианта с кола върната по лизинг, хем по-евтина, хем на малко км.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Доста от популярните марки поддържат т.нар оказион - уж проверени автомобили на реални километри. Част от тях са и върнати от лизинг. Хич не са евтини, а гаранция за километрите и състоянието им са някакви печати от обслужвания и ремонти в оторизирани сервизи. Аз не бих се доверил напълно на такава "гаранция". Иначе Дидо е прав, че колата на лизинг е все едно кола под наем. Докато не я изплатиш, не е твоя, а на лизингодателя. На мен ми е интересно какво ще стане, ако такава кола бъде открадната? Човекът е бил коректен платец, колата си има каско, но я крадат и не я откриват. Какво става после?
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #11
                      Като разпитвахме с жената за Типото казаха,че каското ще възстанови щетите(парите)на лизингодателя.Лизингоползвателя може и да го почерпят нещо студено.Нещо такова беше май

                      Коментар


                        #12
                        А защо не варианта с кола върната по лизинг, хем по-евтина, хем на малко км.
                        Това с малкото километри е някакъв мит.
                        Беше описал един колега тук във форума как е върнал от лизинг кола на 280 хиляди, а след месец я видял същата АутоИталия да я продават на 130 хиляди, гарантирани.
                        Официалните автовносители по нищо не се различават от горублянските вносители, освен, че продават много по-скъпо.

                        Коментар


                          #13
                          Колега,последните 6-7год. карам само коли на лизинг.Месечната вноска е под 400лв,при 30% първоначална вноска за колата(колата струва около 42 к).Оскъпяването(дават ти разчет на сумите по вноски и дължима сума)е 4к за 6години в Райфайзен банк.Първоначално-нямаш преглед 3год.,след това-2год.,след това-всяка година.При прегледа-на големия и малкия талон ти записват изминатите километри.Така че няма шменти капели.Вярно е,че те ти казват сервиза за обслужване и е по-скъпо,но ти важи гаранцията за двигател и купе(ако има щета,има оторизирани сервизи за изчукване).Остатъчната стойност си я определяш ти.Може да бъде и нула,просто се разпределя във всички вноски.Първата кола я изплатих,стана моя и я продадох,а с част от парите си внесох първоначалната вноска за новата кола.В общи лини,докато работя и съм здрав,само на лизинг.Няма такъв кеф на 5год. да си с чистак бърсак кола.Ако имаш въпроси,питай.В момента това се сещам.
                          1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

                          Коментар

                          Working...
                          X