Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помогнете за АБС

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помогнете за АБС

    Знам че темата е може би за раздел "спирачни системи" но съм силно притеснен от това което ми се случи днесКакто си запалих колата и извежднъж светна лампичката на АБС-чуваше се едно бръмчене-загасих я, вдигнах капака бръмченето продължава от апарата-АБС.Няколко пъти запалих ,угасих-все същото това жужене от към апарата и не спира.Накрая откачих клемите на акумулатора и естествено всичко спря.Да каже че блокът на АБС беше бая загрял.Моля помогнете с информация-дали е за диагностика-има ли опасност да се кара поне до майстора.Марея 1,8 16V
    Марея 1,8 16V

    #2
    Намери някой от бушоните за АБС-а! Махни някой от тях и си карай колата спокойно. Закарай я на майстор есе пак!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Моля да ми кажете свестни майстори за АБС в София щото в Дупница е трудно
      Марея 1,8 16V

      Коментар


        #4
        Здравей, колега,На мен същото нещо ми се случи преди година и половина. Лошото на тези ABS-и е (моделът им е Lucas), че към тях се подава постоянно ток независимо дали колата е на контакт или не е. И ако не дай Боже по ABS-a заработи от само себе си, най-малкото е да изгори някоя от помпичките на ABS-a, но като знам как се нагряват чарковете му при такова продължително работене (което не е естествено и съответно не е предвиден за такава продължителна работа), може и до пожар да се стигне. Но да не чува дявола.Засега временното ти решение е да откачиш бушончето на ABS-a (намира се под капака на двигателя, от шофьорската страна - под 1 капаче има 4 бушона, единият си е надписан ABS). Свестни майстори за ABS няма, защото не се ремонтира, а се подменя с нов. На мен от DKV сервиз в София ми казаха, че нов струва 1900 евро, а втора употреба могат да ми намерят за около 600 лв. Но при втората употреба вероятността да се случи същото като с твоя си е много голяма.Можеш с вадене и вкарване на бушона и натискане по помпата на ABS-a (там, откъдето идва бръмченето) да установиш дали бръмченето спира. Но дори и да спре, той си прави тестове при палене на колата, при достигане на 6 км/ч и при достигане на 20 км/ч. Което е предпоставка за повторното забръмчаване на моторчето му.Ако има варианти, при които ти се изключва бръмченето, ситуацията не е толкова тежка. Ще ти обясня как можеш с подръчни средства да решиш проблема (в смисъл ABS-a ти да си остане почти напълно функционален).Иво
        Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

        Коментар


          #5
          Благодаря за инфото.Засега спря и при повторно такова нещо ще реагирам както си написъл пък докато кара-кара.
          Марея 1,8 16V

          Коментар


            #6
            Хубаво е ако алармата ти има функция за отчитане на консумация на ток в колата - тогава ако се разпищи, бързо вадиш бушона на ABS-a. На мен ми го прави това нещо на 2 пъти и тогава реших да прекарам тока за ABS-a през реле, което пък се задейства само ако колата е на контакт.
            Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

            Коментар


              #7
              Ще кажеш ли какво реле е това, че ако ми се случи още веднъж ще трябва да го правя и аз-захранването на АБС някъде около апарата ли се намира и там ли се поставя релето....ако може малко инфо-Благодаря ти предварително
              Марея 1,8 16V

              Коментар


                #8
                Релето е обикновено - от фарове на Лада. Връзваш го преди бушона на ABS-a. И така с релето прекъсваш тока на ABS-a когато колата не е на контакт. А пък тока за контролиране на релето го взимаш от едно от бушончетата, които пускат ток само когато колата е на контакт.
                Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                Коментар

                Working...
                X