Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на джанти от 16 на 17 цола

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на джанти от 16 на 17 цола

    Добър вечер.Имам въпрос от който вече се побърквам.Намирам се във Великобритания притежавам Fiat Bravo 2007 година производство,при закупуване на автомобила той беше със метални джанти 16 цолови.Закупих джанти 17 цола от ebay едната се оказа крива наложи се да купя още една.. (не е важно).Та отидох до сервиз купих 4 чисто нови гуми (200 паунда)+джанти (250).. балансирах ги и после пред нас тръгнах да ги сменям.. голяма мъка защото тези фиксатори които са на барабана опират в джантата? нямам никаква представа дали е нормално та.. намерих ключове тресчотки и.т.н отвих тези фиксатори и тръгнах да слагам джантите голяма мъка да напаса дупките защото барабана се върти свободно (нямам никаква идея дали е проблем),накрая се отказах и отидох във сервиз за гуми за да ми ги монтират.При появата ми щом видяха старите метални джанти и като им казах че искам да ми монтират алуминиеви, ми казаха че не могат защото болтовете ми настават и ме отпъдиха да си купувам нови болтове.Прибрах се и с голяма мъка монтирах сам джантите със старите болтове и тръгнах да правя тест драйв.Всичко нормално,но понякога когато скоча в някоя много мъничка дупка бие на метал имам чувството че на всички колела??? какъв е проблема във джантите,болтовете,че съм отвил тези фиксатори или във? Също така ги чух да говорят във сервиза преди да ми откажат тотално да сменят джантите че колелата ми щяха да бъдат / \ т.е не праволинейни??? Благодаря ви предварително,вече нямам нерви!Тук хората когато нещо не става вдигат ръце и ме пращат по дяволите.

    #2
    Единствената функция на тия фиксатори е да държат спирачния диск неподвижен за да може спокойно да си монтираш джантата и да не ти бяга отвора на болта, както си установил и ти първия път когато сам си решил да качваш джантите, карал съм джанти без фиксатори, при тва с м/у болтово разстояние 4х100 на главина 4х98 и не съм имал никакви проблеми.
    Тва биене на желязо, което усещаш е странно, не би трябвало да има проблем, по принцип с по големи джанти и ниско профилни гуми комфорта се влошава и в неравности усещането е по различно и по твърдо когато влезеш в дупка.
    punto HGT

    Коментар


      #3
      Оффффффффф, мн сте зле некои в юкей беее! Голямата и зета са 9 година в енгланд ама немат книжки и въобще не се интересуват от коли а кви има на 1 миля от ен 18 1 ау не ми се говори. Болтове за алумина треа са малко по дълги от тенекиените или по друг начин казано трябва да се навиват поне 5 оборота и нагоре. Ако болтовете на джантите не са завити може да има метлен звук и след известно време някоя джанта да фане към къра. Давай смело и когато сменяш колелета дърпай ръчната и на скорост и нема да се въртят. Гуд бай.
      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

      Коментар


        #4
        lubo_Y10 написа: Преглед на мнението
        Оффффффффф, мн сте зле некои в юкей беее! Голямата и зета са 9 година в енгланд ама немат книжки и въобще не се интересуват от коли а кви има на 1 миля от ен 18 1 ау не ми се говори. Болтове за алумина треа са малко по дълги от тенекиените или по друг начин казано трябва да се навиват поне 5 оборота и нагоре. Ако болтовете на джантите не са завити може да има метлен звук и след известно време някоя джанта да фане към къра. Давай смело и когато сменяш колелета дърпай ръчната и на скорост и нема да се въртят. Гуд бай.
        Имам проблем като ги махна тези фиксатори понеже опират в алуминиевата джанта,почва да бие на желязо дори и със металните джанти,като ги завия няма проблем??????? има ли някаква логика?

        Коментар


          #5
          Нямам представа какви са тези фиксатори, никога не съм ги виждал, дидича вика че са само да ти държи колелото да не се върти докато ги улучиш 5-те дупки. От друга страна викаш че чука само по дупки като минаваш. Изчакай за още мнения защото са малко форумците каращи коли след 2007
          пп. ся видях снимката..дупките били4...Докато чакаш мнения тук чукай в Тубата аз в момента се боря седин голф и каквото съм сменял по него всичко съм научил от ютуб
          Последна редакция от lubo_Y10; 18.11.2017, 23:57.
          LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
          ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

          Коментар


            #6
            Колега не ръси глупости за разни 5 и повече оборота и кой какво е в Англия.Аз карам същата кола с едни и същи болтове на железни и алуминиеви джанти и няма стържене и други шумове.Момчето е сложило неоригинални джанти и затова му пречат фиксиращите болтове.За тази работа си има съответните размери и трябва за съжаление да се спазват.Ако няма центриращ пръстен неоригинална джанта колкото и да стяга с ключа винаги ще хлопа и чука и тн.Друг е въпроса че в западния свят са си меко казано роботи(идиоти) и много неща са им тъмна индия буквално
            198mjet Bravo

            Коментар


              #7
              GeletoFIATbravo написа: Преглед на мнението
              Колега не ръси глупости за разни 5 и повече оборота и кой какво е в Англия.Аз карам същата кола с едни и същи болтове на железни и алуминиеви джанти и няма стържене и други шумове.Момчето е сложило неоригинални джанти и затова му пречат фиксиращите болтове.За тази работа си има съответните размери и трябва за съжаление да се спазват.Ако няма центриращ пръстен неоригинална джанта колкото и да стяга с ключа винаги ще хлопа и чука и тн.Друг е въпроса че в западния свят са си меко казано роботи(идиоти) и много неща са им тъмна индия буквално
              Би ли ми казал какво трябва да направя... нямам никакво понятие нито тези в сервизите (поне тези в които съм ходил) четох че някакви втулки трябва да се сложат? тези фиксатори може би трябва да намеря по къси да не опират в джантите.. незнам какво да правя вече

              Коментар


                #8
                Да започнем отначало - какви точно джанти си купил, тези от снимката в първото мнение ли са или някакви други автърмаркет си купил ??
                Ако са тези от снимката това са си оригинални джанти за фиат и не трябва да се взимат никакви допълнителни втулки и т.н. /втулка за централния отвор става дума, това се слага, когато джантите, които искаш да монтираш са с по голям централен отвор, пример: твойта е с размер 58,1мм, а да кажем джантите са с централен отвор 68,1мм, тогава трябва да си купиш втулки за централния отвор с дебелина 10мм за да може при монтаж джантата да се центрира хубаво на главината/
                Ако си купил афтърмаркет джанти на повечето модели отзад на самата джанта й пише данните - м/у болтово разстояние, централен отвор, ЕТ и J, тези неща са необходими за да можеш да помогнем понататък със съветите.
                punto HGT

                Коментар


                  #9


                  Това са джантите от снимката да.Да поясня че като махна фиксаторите и почва да стърже дори и със металните джанти? Има ли вероятност нещо да е заминало като съм карал цял ден така със алуминиевите само на болтове някой лагер или нещо? (странно е че като сложа фиксаторите и шума спира),звънях на майстори в България и ми се чудят и ми се маят ...

                  Коментар


                    #10


                    Това са джантите от снимката да.Да поясня че като махна фиксаторите и почва да стърже дори и със металните джанти? Има ли вероятност нещо да е заминало като съм карал цял ден така със алуминиевите само на болтове някой лагер или нещо? (странно е че като сложа фиксаторите и шума спира),звънях на майстори в България и ми се чудят и ми се маят ...
                    Измерих централния отвор на джантата със Андроид приложение нагледно.. е над 60мм т.е? Трябва да я измеря до милиметър и да намеря втулки?

                    Коментар


                      #11
                      Джантите са от Фиат Гранде Пунто са с размер 4х100,ЕТ46 и централен отвор 56,6мм .
                      Маренго 1.9Jtd-110 2002

                      Коментар


                        #12
                        т.е сега няма оправия и съм се набутал?

                        Коментар


                          #13
                          Джантите на Bravo 2007+ са 58.1 мм и се мери задължително с шублер, а не с някакви приложение на телефон. Също така бензиновите са 4 дупки на 98 мм - 4х98. Тези джанти, които си дал на снимката са оригинални Фиатски за същото браво и не би трябвало да имаш проблем с тях изобщо, фиксаторите държат диска да не хлопа като монтираш, но реално ако напомпаш педала за спирачката ще получиш същия ефект. Има различни фиксатори, някой са като болт, други са остра глава, ако ти пречат острите си сложи нормален болт къс и внимавай да не опира отзад и си готов.
                          Fiat Bravo II 1.4 16v
                          Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                          Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                          Коментар


                            #14
                            На снимките които са пуснати джантите са с ЕТ46 и са от Фиат Гранде Пунто, а то е с 4х100 и 56,6 централен отвор. Фиат Браво има подобен модел джанти но са с ЕТ35.
                            Маренго 1.9Jtd-110 2002

                            Коментар


                              #15
                              Как тогава за бога е успял да ги сложи изобщо, хем без втулки, без фиксатор е нацелил 4х100 болтовете ... трябва да го викнат в някое шоу за магьосници
                              Fiat Bravo II 1.4 16v
                              Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                              Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                              Коментар

                              Working...
                              X