Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

2л. масло на 10 000км?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    2л. масло на 10 000км?

    Здравейте колеги Да Ви попитам и аз нещо,знам че посоченият разход на масло не е малък, но...... нещата като цяло изглеждат нормалноПредполагам,че гумичките са спекли, вие какво мислите по въпроса?/забелязвам, че натича и от О-пръстена на разпределителния вал, но не вярвам осн. проблем да е в него/П.С.1 Кварталният майстор казва - "Свалям главата и сменям гумичките",да но тази процедура не ме блазни особено.Знам, че може да се сменят гумичките без да се свали главата, но вярно ли е че лошо се подбиват клапаните по този начин (подпират ги със скоба) ?П.С.2 Някой от Вас сменял ли е гумички без да сваля главата и къде?
    Пунто '95 1.1

    #2
    Гумичките се сменят без сваляне на главата. Сваля се само разпределителния вал (ако е с горен вал). Клапаните не би трябвало да се подбиват при нормална работа, обаче има майстори, дето свалят "кученцата" с чук - тогава лошо. Иначе при нормалната процедура, буталото в дадения цилиндър се вдига до ГМТ (клапаните трябва да са затворени), кученцата се махат бавничко и прецизно със скоба и пинсети + магнитче, клапана се пуска бавно да легне на буталото и достъпа до гумичката е осигурен. Чел съм за модификация на метода при която предварително, през отвора на свещта в цилиндъра се вкарва парче гумен маркуч или въже и буталото се вдига нагоре, докато натисне въжето в клапаните. В този случай клапаните не падат изобщо надолу и свалянето и слагането на тарелките е много по-лесно.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      много мерси за качествения отговор колега
      Пунто '95 1.1

      Коментар


        #4
        Ще ти трябва обаче ключ за пружините, тои не е чак толкова специален повечето маистори сами са си го правили но все пак без него си е мъка, да не кажа и невъзможно. Аз на моита така ги смених за около 3 часа без да свалям глава, както каза колегата по горе за буталата само че аз след като сложа новата гумичка и натисна скобата за пружинте с една отверка през дупката на свеща повдигам клапана за да се покаже хубаво и лесно да мога да сложа кученцата. Внимаваи как слагаш новите гумички , задължително с качулка за клапаните (продава се в комплекта с гумичките) трябва да имаш тръбичка с диаметърна на металната част на гумичката и много внимателно да ги вкарваш на леглата им само с натиск, без излишно чукане че се скапват много лесно! Но този разход на масло аз лични се съмнявам че ще е от гумичките, но все пак тва е първото нещо което трябва да направиш.Ето ти един прост тест за гумички след като предния ден си карал колата на сутринта като палиш гледаи аспуха, ако след запалване изпуши синио за извесно време и после изчезне , значи вероятноста гумичките да са кофти е на лице. Ако нямаш син пушек при палене, или имаш ама не изчезва след извесно време работата е на по зле.
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #5
          Смени си маслото!И моето даде толкова с 10-40!Пунто 1,2 75к!Замери си компресията и ако е добре-маслени сегменти!Не пипай нищо-смени си маслото с НРХ 20-50 на Селения и си карай колата :D !Не чети повече глупости-ще си отровиш живота!

          Коментар


            #6
            lungov написа:
            Смени си маслото!И моето даде толкова с 10-40!Пунто 1,2 75к!Замери си компресията и ако е добре-маслени сегменти!Не пипай нищо-смени си маслото с НРХ 20-50 на Селения и си карай колата :D !Не чети повече глупости-ще си отровиш живота!
            мисля че 20-50 не е много удачен изборза Варна може и да е, но за София - не
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              сложиш ли 20В50 кажи сбогом на мотора!
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #8
                всъщност не е ли дебеличко 20 50? иначе ми се струва че 2 л. не е чак толкова много, но може и да се лъжа,........... колкото до гумичките още утре ще погледна как стои въпроса с пушенето П.С. все пак мисля че не пуши синьо грам макар конденз да има , но утре ще видим
                Пунто '95 1.1

                Коментар


                  #9
                  Пред мен стои същата дилема.Моя двигател е на 270 000 и не е пипан така че може би и моите гумички са се опекли :D Но засега си го карам така със по евтино масло и като изчисля ремонта ако се сваля главата плюс консумативите то с тези пари мога да карам още 3 години като доливам.Пробегът ми е малък до 10 000 на година :D А пък след 3 години да сме живи и здрави пак да пишем тук във форума :D По добре не сваляй главата ако нямаш други проблеми че току виж ти сложат някоя фалшива гарнитура която може да се продуха след малък пробег Жив пример от един приятел с Типо И тогава пак сваляне пак работа пари ......
                  АЛ.ПЕТРОВ
                  FIAT PUNTO 1.2 8V

                  Коментар


                    #10
                    виж тази тема тук http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=10047моя съвет е - първо смени маслото / между другото не си написал с какво масло си / марката и вида му. после човъркай двигателя и давай пари за гумички....ама ако си решил да видиш какво има в двигателя - давай, не мога да те спра!
                    Fiat Punto 1.1-Синята птица
                    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                    Коментар


                      #11
                      Ако са ти "спекли гумичките" проблема не ти свършва само с тяхната смяна.Никой не се замисля че клапаните трупат нагар като в цилиндъра гори масло (сажди и т.н.) и дори да смениш гумичките клапаните после не затварят както трябва и компресията пада.Аз като си прегрях колата и и прецаках гумичките и отворих двигателя изпаднах в тих ужас - здраво нагоряли с черен гаден нагар от маслото което беше изгорила (литър за около 1000км).По-добре е да се свали главата и да се изшлайфат леглата и самите клапани (мисля че беше около 25-30лв. цялата процедура на машина).
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #12
                        За почистване на нагара също има технология без отваряне на двигателя (и скоро смятам да я изпробвам).Необходими са пръскалка за прозорци и 1 литър дестилирана вода.На загрял двигател се сваля филтъра или въздуховодите, така че да има пряка видимост на дроселната клапа (дифузорите на карбуратора). Вдигат се оборотите до към 3000 (за да не изгасне двигателя) и се пръска с пръскалката директно във всмукателния колектор с такава скорост, че от аспуха да започне да излиза обилно бяла пара.След 0.5 - 1л. вода, челата на буталата, горивната камера и клапаните са в състоянието в което са излезли от завода - блестящо бели, без следа от нагар.Процедурата е съвършенно безвредна за двигателя. Единственно се препоръчва след процедурата да се смени маслото, заради възможното попадане на по-големи люспи нагар в него и възможното задръстване на масления филтър.
                        Fiat Ritmo 105TC
                        1600cc 105к.с.

                        Коментар


                          #13
                          Хъм.....че има логика има ама няма ли опасност от воден удар.....дефакто става много успешна симулация на минаване през локва и попадане на вода във двигателя което примерно при дизел е почти 100% крива биела и издухана гарнитура на главата.
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            zfa159 написа:
                            Хъм.....че има логика има ама няма ли опасност от воден удар.....дефакто става много успешна симулация на минаване през локва и попадане на вода във двигателя което примерно при дизел е почти 100% крива биела и издухана гарнитура на главата.
                            Има и то голяма опасност Четох и в други форуми за този метод, но бих го пробвал само на мотор, който му предстои ремонт Имаше много голяма тема във форума на VW. Там яко се бяха зарибили да "почистват" голфиерите Но дори да успееш да свалиш нагара, това не значи че клапана ще се напасне
                            http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                            Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                            FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                            FIAT Punto 99' 1.7 TD

                            Коментар


                              #15
                              zfa159 написа:
                              Хъм.....че има логика има ама няма ли опасност от воден удар.....дефакто става много успешна симулация на минаване през локва и попадане на вода във двигателя което примерно при дизел е почти 100% крива биела и издухана гарнитура на главата.
                              Воден удар се получава, когато водата попаднала в цилиндъра е много - тъй като е почти несвиваема, буталото не може да стигне до ГМТ. Тоест водата влязла за един цикъл на цилиндъра трябва да е повече от обема на горивната камера. При 1.6л двигател и степен на сгъстяване 1:10, горивната камера на единият цилиндър има обем 40мл. При 3000 оборота в минута - 50 оборота в секунда е просто нереално да вкараш такива количества с пръскачката за прозорци.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X