Интересувам се, какво има вътре в колектора за обратна нафта? Имах проблем със Стилото, гаснеше когато си искаше. След като продухах всички тръби и колектора проблема се оправи. Търсих в нета но снимки какво има вътре не можах да намеря. Номера по EPER 55219218.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колектор обратна нафта на стило
Collapse
X
-
Това е вид топлообменник.Излишната нафта се загрява много и това води до ред проблеми. Ако караш все с пълен резервоар, няма грижи, но колкото по-малко нафта остава в резервоара, толкова по-бързо започва да циркулира тя в системата и толкова повече се загрява. Старият дизел не страдаше толкова от това, но за комънрейла е критично важно и всичките имат охладител на обратната нафта, в някаква форма, сложен някъде. От друга страна, при ниски температури нафтата идва от резервоара студена и не е зле малко да се позагрее преди да влезе в помпата. За помпата горивото е и смазка, и средство за поддържане на оптимална температура. Като цяло това е фукнцията на тия джаджи-топлообменници между новопостъпващата и обратната нафта.
-
Единственият начин да разбереш какво точно е вътре и дали има някакъв клапан, е да намериш едно старо такова чудо и да го отвориш. Схемите на изпълнение са различни при разните мотори и производители. Примерно на Ауди А8 охладителят е една тръба, нагъната на зиг-заг под калника откъм пасажерското място. Много страда от тукашните дупки, а цената на тая част оригинална последно беше към 2000 евро.
При Мерцедес е различно, при Форд е различно...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар