Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пускане в движение на гаражна кола

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пускане в движение на гаражна кола

    Колеги,има един Фиат гаражен от 2г. /0 изминати км/ . Плащано му е само данъка.Не е отписван в КАТ и т.н.Номерата са си на колата. До преди 2г е карана и оттогава е в гараж.

    Интересува ме документално как се пуска тази кола в движение ? Първо ще платя гражданската,но мисля че може да се дървят че 2г е била без ГО. После купувам винетка и я карам на преглед пред КАТ?
    Но мисля че трябва да е в някой централен КАТ ,а не в обикновен пункт за прегледи? Правилно ли расъждавам ? Нещо друго ?

    И колко приблизително ще ми излезе общо масрафа ? 500лв ? И струва ли си изобщо да я пускам в движение,като трябва да сменя гуми и някой други работи,то по-добре май да я продам за скраб(или части), и да купя някаква друга кола ,а ?
    Последна редакция от dan4op5; 20.09.2017, 06:35.

    #2
    Ми карай си е кво ти хречи
    Плащаш една гражданска от сега нататък и караш
    винетка ако излизаш
    Преглед където ти е изгодно що да е в КАТ

    Имал ли значение дали колата е седяла на улицата в гаража или е карана
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Тази пролет правих подобна процедура със предната ми кола. Отиваш правиш си застраховка където поискаш, никой няма да ти каже нищо. Минаваш преглед в който и да е пункт и си ти човека. Първо мен да питаш (като препатил човек :D ) виж в какво техническо състояние е, защото дългото стоене на едно място се оказа, че е по-пагубно от колкото карането. Наложи се да сменя буквално всички течности, всичко по окачването (макар, че то беше на няколко стотин км. когато я остави брат ми пред нас)., термостат, всички ремъци, масла, спекли амортисьори, скърцащи панти, сума ти и уплътнения, които протекоха в последствие и др. дребни но изкарващи нерви неща, лагерите на предните главини бяха си вдлъбнали черупките, дето се е падала тежеста без да се мести дълго време. :D А бе едно към 850лв. ми струва техническото вкарване в ред... ама ми писна до един момент щото то все нещо излиза и я махнах. Така, че по-важното и в последствие по-скъпото е техническото състоение, според мен от там почни.
      Fiat Stilo 1.8 16V, 133 к.с.

      Коментар


        #4
        kluchar написа: Преглед на мнението
        Имал ли значение дали колата е седяла на улицата в гаража или е карана
        Бях чел някъде,че коли били дълго без гражданска, се отписват от някакъв списък и после се подавали в КАТ.И оттам насетне пускането им в експлатация било по-трудно.Това беше във връзка със затягане на положението около коли който карат без ГО.Но не знам подробности, затова питам и тук.


        ............
        angels ,точно това се и притеснявам И се двоумя какво да правя.
        Последна редакция от dan4op5; 20.09.2017, 15:19.

        Коментар


          #5
          Отписването и спирането от движение са съвсем различни неща. По спомени от някакви сайтове, 2лв е "вписването", като сигурно трябва да им предоставиш гражданска и преглед, както и изобщо не трябва да се редиш на канали.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            От 18 април 2016 вече е в пълна сила служебната “дерегистрация” на автомобил без сключена застраховка “Гражданска отговорност”, след като се обнародваха в държавен вестник промените и в Наредба № I-45 за регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на моторни превозни средства и на ремаркетата, теглени от тях, април 2016 и промените в кодекса на застраховането 2016 от 1 януари 2016 г.

            Това означава, че служебно се прекратява регистрацията на пътни превозни средства, за които е получено уведомление от Гаранционния фонд (съгласно Кодекса за застраховането), и се уведомява собственикът на пътното превозно средство. Служебно прекратена регистрация на пътно превозно средство се възстановява служебно при предоставени данни за сключена застраховка от Гаранционния фонд или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите. (Закон за движението по пътищата)

            За превозните средства, на които служебно е прекратена регистрацията (поради неплатена гражданска отговорност) продължава да се дължи годишен данък. Само връщането на регистрационните табели и свидетелството за регистрация освобождават собствениците на автомобили от плащането на данък. Ако, след служебната дерегистрация, собственикът върне регистрационните табели на автомобила, то данък не се дължи от месеца, следващ месеца на прекратяване на регистрацията за движение. (Закон за местнте данъци и такси)

            Гаранционният фонд разполага с база данни за всички автомобили с и без сключена застраховка “Гражданска отговорност”. Информационният център предоставя на Министерството на вътрешните работи данни за действащите и прекратените застрахователни договори по задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите.

            Процедура по дерегистрация

            Преди да се пристъпи към дерегистрация на автомобила има две уведомления до собствника на автомобила.

            Първото уведомление е от страна на Гаранционния фонд до собственика на автомобила. В срок до 14 дни след датата на уведомлението собственика на автомобила трябва да представи доказателства за наличие на сключен и действащ застрахователен договор за тази застраховка. Ако след този срок автомобила продължава да няма такава застраховка, Гаранционния фонд педоставя наличната си база данни (за автомобили без гражданска) на съответните 28 регионални структури на Пътна полиция.

            Регионалните структури на МВР уведомяват за втори път собственика на автомобила, че няма застраховка “Гражданска отговорност” и че трябва да си я поднови. Ако в 14 дневен срок след това второ уведомление, собстеника не предприеме действия по сключването или подновяването на застраховката и не предостави доказателства за валидна таква застраховка, следва автоматична дерегистрация на автомобила (служебно прекратяване на регистрацията на автомобила – служебно спиране от движение на автомобила), като налагат и съответните административни наказания на собственика – глоба от 250 лв.

            Служебното прекратяване на регистрацията на автомобила (поради липса на валидна гражданска) НЕ означава сваляне на регистрационните номера. Когато един автомобил е служебно дерегистриран (поради липса на валидна застраховка Гражданска отговорност), той няма право да се движи. Ако въпреки това, този автомобил се движи и направи ПТП, тогава носи отговорност по отношение на процедурата процедурата за дерегистрация, която нарушава и по отношение на щетите, които нанася. След това, ако си плати „Гражданска отговорност” той отново служебно се регистрира, т.е. той пак да има връщане на табели, смяна на талони и т.н”.



            Възстановяване на регистрацията

            Служебно прекратената регистрация на автомобила се възстановява при представяне на данни, от страна на Гаранционния фонд, или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка Гражданска отговорност.

            Ако изберем автоматичният вариант, при който Гаранционния фонд, уведомява КАТ за сключената застраховка, регистрацията ще бъде възстановена след като фонда подаде данните към КАТ, което става автоматично през няколко дни.

            Ако изберем да занесем сами полицата за сключената застраховка в КАТ, регистрацията се възстановява веднага.

            Застрахователен договор може да бъде сключен от разстояние само по един от следните начини:

            - в електронна форма, подписан с квалифицирани електронни подписи на страните;
            - на хартиен носител със саморъчни подписи на страните;
            - чрез страница в интернет.

            Застрахователите разполагат със срок от три работни дни, за да изпратят на клиента сключения по интернет застрахователен договор на хартия, със собственоръчно поставен подпис, както и зеленият стикер, който трябва да бъде поставен на предното стъкло. За да упражни правото си на отказ (съгласно Закона за предоставяне на финансови услуги от разстояние), застраховащият, който е потребител е длъжен да върне на застрахователя получения препис, удостоверяващ сключването на застрахователния договор.

            При сключване от разстояние на застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите чрез страница в интернет на застраховател или застрахователен посредник писмената форма се смята за спазена и без подпис на застраховащия, ако той е заплатил застрахователната премия или съответната вноска по нея чрез същата страница, с кредитна или дебитна карта, издадена на името на застраховащия.

            Съгласно новия Кодекс за застраховането, срещу заплащането на една премия, се разширява териториалния обхват на покритието по задължителна застраховка “Гражданска отговорност на автомобилистите” и по отношение на вреди, причинени на територията на трета държава, чието национално бюра на застрахователите е член на системата Зелена карта.

            Тъй като срещу плащането на такава една премия полицата за застраховката предоставя покритие и по отношение на територията на трети страни, към нея ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се предостави и сертификат Зелена карта. Сертификатът е необходим, за да удостовери наличието на застрахователно покритие за територията на третите държави.

            Задължение

            Договор за застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите е длъжно да сключи всяко лице, което:

            - притежава МПС, което е регистрирано на територията на Република България и не е спряно от движение; това изискване не забранява и всяко друго лице, различно от собственика на моторното превозно средство, да сключи застрахователния договор;
            - управлява МПС от трета държава при влизане на територията на Република България, когато няма валидна за територията на Република България застраховка. В този случай лицето е длъжно да сключи гранична застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите на граничния контролно-пропускателен пункт, от който влиза на територията на Република България. Лицето трябва да има валидна гранична застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите до напускането на територията на Република България. Ако лицето, при влизане на територията на Република България, притежава валиден сертификат „Зелена карта“, не е длъжно да сключва гранична застраховка.

            Не се сключва договор за гранична застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите за моторно превозно средство от друга държава членка или когато изплащането на обезщетение във връзка с гражданската отговорност на виновния водач е гарантирано от компетентна институция на държава членка и моторното превозно средство или съответното лице е включено в списък, изготвен от компетентния орган на държавата членка, посочващ освободените моторни превозни средства или лица от задължението за сключване на задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, и предоставен на Република България.


            Наказания

            (съгласно Закона за движение по пътищата и Кодекса на застраховането)

            Водач, който управлява МПС без застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите (до предоставяне на сключена валидна застраховка) се наказва с временно отнемане на свидетелството за управление на моторно превозно средство.

            Служебно се прекратява регистрацията на ППС (временно се спират от движение), за които е получено уведомление от Гаранционния фонд за липса на затраховка Гражданска отговорност, и се уведомява собственикът на пътното превозно средство. Служебно прекратена регистрация на ППС се възстановява служебно при предоставени данни за сключена застраховка от Гаранционния фонд или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите.

            На лице, което не изпълни задължението си да сключи задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, се налага:

            - глоба от 250 лв. – за физическо лице. При повторно нарушение наказанието е 800 лв.
            - имуществена санкция от 2000 лв. – за юридическо лице или едноличен търговец. При повторно нарушение наказанието е 4000 лв.

            Тези наказания се налагат и когато с автоматизирано техническо средство или система е установено управление на моторно превозно средство, за което няма сключен и действащ застрахователен договор за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, на собственика на моторното превозно средство се налага глобата или имуществената санкция.

            Лице, което не е собственик и управлява МПС, във връзка с чието притежаване и използване няма сключен и действащ договор за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, се наказва с глоба от 400 лв.

            Водач, който управлява МПС, което не е било спряно от движение и на което не е поставен валиден стикер “Гражданска отговорност”, и не носи валиден контролен талон от знака, издаден от Гаранционния фонд, за задължителна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите, се наказва с глоба 50 лв.

            Наказва се с глоба 10 лв. водач, който, не носи документ за сключена задължителна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите, но има поставен стикер Гражданска отговорност, валиден към датата на установяване на нарушението.
            Fiat Bravo II 1.4 16v
            Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
            Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

            Коментар


              #7
              Тоест това което се разбира от текста е, че си плащаш гражданската и чакаш 3-4 дни (по-добре 1 седмица) за автоматично подновяване на регистрацията, излизаш и почваш да бръмчиш, или ако искаш веднага да стане си носиш в КАТ, че си платил гражданска да ти възстановят гражданската веднага. За санкции пише само и единствено ако те хванат на пътя без гражданска, иначе нищо не могат да ти кажат.
              Fiat Bravo II 1.4 16v
              Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
              Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

              Коментар


                #8
                Оправи документално колата, запали я и виж дали може да върви, завива и спира и след като и направиш едно 1 000 км тогава ако има нужда почвай да сменяш каквото ти е кеф или квот кажат махленските и баш майсторите.
                LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                Коментар


                  #9
                  С талоните отиваш и си правиш ГО. Караш я на майстор да и смени поне маслото и антифриза. Поразкарваш я малко да се изчистят от ръжда спирачките и да се види дали няма запекла накладка и т.н.
                  След това и оправяш данъците в общината (където е регистрирана) и в произволен пункт минаваш преглед.
                  Това е.
                  Това с регистрациите и дерегистрациите са пълни глупости. Ченгето на улицата ще ти иска документ. Имаш ли документ, за теб въпросът е проключен-никой шапкар не може да ти проси пари, никой не може да те наказва. Това, разбира се, не означава, че няма да опитат. Но ако знаеш какво може и какво не, нямаш проблем. Никаква седмица не чакаш- сключваш ГО-то в 15:00 в 15:30 може да си на пътя. На полицата пише от кога важи. Много често ги пускат от следващия ден, но ако поискаш, ще ти я пуснат и същия. Пускали са ми полица за след 15 минути. Ти, като собственик на МПС-то няма как да знаеш какви процедури се развиват между КАТ и ГФ. Не ти е и работа. Полицата има валидност-от дата и час до дата и час. Няма как да знаеш кога ГФ ще подаде данни към КАТ, не знаеш колата спряна ли е изобщо, пък и никой не може да знае и да е подадена информацията, какво са правили после КАТ с нея и дали са си изпълнили задълженията по закона. Документът има доказателствена сила за отразените в него обстоятелства и това се променя само и единствено с влязло в сила съдебно решение. Ченгето на улицата не му е работа да мисли написаното в един документ вярно ли е или не. Полицата има съдържание съгласно закона, подписи и печати.
                  Проблем е ако те спрат без преглед, глобата е 50 лева с фиш. Има нагли ченгета, развиват теории, че щом си без преглед, значи не ти важи ГО-то, плашат със сваляне на номерата, спиране от движение, че било технически неизправно МПС и т.н. Няма такова нещо за ГО-то. Просят пари. Без преглед може застрахователя да откаже да ти изплати Каско. За ГО-то няма значение. А кога едно МПС е неизправно, пише в закона, изчерпателно. Липсата на преглед не е в изброяването. Но 50 лева с фиш ги отнасяш кат куцо пиле домат.
                  Последна редакция от Salvador; 23.09.2017, 12:40.

                  Коментар


                    #10
                    Изскочи ми още въпрос.
                    Аз съм в чужбина и затова друг човек ,брат ми,ще оправя документално колата.И аз като се прибера в БГ , да почна да я карам веднага и да си върша работа.

                    По останалите въпроси ,данък,винетка и преглед, мисля че няма да има проблем,но дали ще може той да сключи ГО ?
                    Тук http://www.broko.bg/faq/za-kolata/gr...ka-otgovornost чета че той трябва да я направи на негово има ,само за първите 3 месеца ,да мине прегледа и в последствие,
                    аз да си направя нова застраховка на мое име,когато се прибера.Нали така ?
                    Колата се води на мое име,нали няма да му искат нотариален акт за колата на негово име?

                    Има ли някакви други подводни камъни по така създадената ситуация,който не разбирам?
                    Последна редакция от dan4op5; 01.12.2017, 06:42.

                    Коментар


                      #11
                      Застраховката той може да е направи на твое име може да е пише че и той ще е кара .
                      Ако се води на тебе по документи.
                      Може той да мине преглед .
                      Не трябва пълномошно.
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        На мое име е колата да .
                        Иначе мерси за отговорите на всички колеги.

                        Коментар


                          #13
                          Да хвърля и моите 5 ст. по темата.Понеже доста отсъствам от страната и ГО все изтича правя нова и си караме като пичове с булката.Досега никакви проблеми.Не съм получавал предупреждения от ГФ досега,но и не знам къде ги пращат де,че постоянния и настоя
                          щия адрес са различни

                          Коментар

                          Working...
                          X