Хм, аз не виждам нищо нормално.
Трудно ми е да изброя колко коли от Италия, между 7 и 17 годишни, сме купували през годините.
Може би са около 15.
На една от тях "майстор" отвори по грешка двигателя, и го затвори, с нова гарнитура, за негова сметка, без да пипа каквото и да било.
На друга поради разход на масло смених сегменти и гумички на клапани.
На останалите до 15 броя, не сме отваряли никога двигател, не се е и налагало.
Нормално било...
Ако една кола найстина е подържана правилно и всичко е сменяно на време и не е юркана много, то ще е доста запазена дори и на 200к, обаче мога да ти гарантирам, че повечето коли от Италия, лапат масло като за световно, като свалиш повдигачите, вътре са като катран, което показва само колко са се грижили за колите си. Да не говорим за нагара по клапаните, облелия се двигател с масло, изпочупените щипки и др. Единственото предимство е, че колите идват без ръжда, а аз предпочитам да правя двигател, отколкото ръжда. От Германия колкото и да не я харесвам тая държава, колите от там идват по запазени, като оборудване, но пък ръждиви (разбира се и там има доста изключения, но като цяло ...).
Винаги има и запазени бройки, стига да отбираш правилно и да разбираш какво купуваш. Просто повечето хора не случват ...
Колега за какви повдигачи говориш, щото аз се сещам за повдигачи на фиат124 /модел окол1965/ и запорожеца от подписа ми За катрана и нагара по клапаните също не знам ко са прави за да няма въпреки че съм се грижил за колите си като първата ми баща ми си я купи от магазина и аз и навъртях около250 000
Едната ми Алфа я взех на 270к. от Италия, сега е на 350к. Като отворя капака на клапаните, вътре свети, алуминия е с леко златист отенък. Сервизната и книжка е попълвана, само докато колата е била в гаранция.
Другата ми Алфа е на 169к. от Швейцария, със сервизна книжка, попълвана до 160к. По капака на клапаните не е като да няма черен нагар. Ха сега де?
А повдигачи, и то хидравлични, има във всеки мултиджет 16в/20в. Не знам защо мислиш, че са отживелица...
Намерих вал на номинал. Ф50.79 +- 0.01 . Днес ще свалят моя .Надявам се да стане.
Сега пък щели да го карат в Пловдив с буталата да видели дали не бил крив!?!?
Аз не съм чувал и виждал през целия си съзнателен живот крив колянов вал на каквато и да е кола.
Държат е вече месец разглобена в тоя префален сервиз и дори когато ги помолих да свалят вала за да търся те просто свалиха главата .Уж щяха да свалят и надраната биела и това не свършиха.
Сега искат да "пришлайфат" вала!?!?
Въпреки че вала е на номинал - стандартен размер.
Трябва просто да дойде биелата , да поръчат лагери и да го съберат нищо повече.
Ония приемчик ми се обади удеве и ми вика моя шлайфист да го бил проверил да не бил крив.
Че петата на биелата била носела товара дрън дрън.
Аз по принцип нямам работници но работя в металообработващ цех и съм Машинен инженер по образование.
Да премеря вала за износване с един микрометър не е проблем за мен.Каквото и направих.
Вече започвам да си мисля дали изобщо могат да направят ремонта.
Уж двигател цял щяха да взимат , после аз да съм си търсил вал и биела.
На всичкото отгоре говорим за близо 2000лв.Баси мамата.
След работа ще мина да видя какво става.
Последна редакция от hifi_stereo; 20.09.2017, 16:08.
Ми кат си инженер кво ти прай мотора в сервиз а не си го ремонтираш ти? Най сложното по този ремонт е да намериш микромер с обхват на шийките на к вал, от там нататък е мерене и смятане на какъв ремонт отиваме и купуване на лагерите
Не си го ремонтирам аз щото в момента нямам условията.Гаража с канала ми е зает с тон и половина пелети.
А и нямам гедоре с торксове и пети за валовете.
Реното си го правя аз .
Иначе с микрометър (50-75) го премерих още в еконт .Вала е за стандартни лагери .
Не е надран няма следи от износване освен от семерингите в двата края .
Аз искам само да видят биелата крива ли е не е ли и ако е наред едни лагери шлайф на главата един нов ангренажен ремък и тва е.
Погледнах и моя вал какво е станало но свалян и е шлайфана само шийката на 2-ри цилиндър ф50,5 малко над 1-ви ремонт.
Останалите шийки са на номинал.
Сложили са едни нови лагери и аз е купих.
С една дума нагодена за продаване.
Последна редакция от hifi_stereo; 21.09.2017, 09:17.
Найстина , валовете би трябвало да са еднакви.Диаметъра и хода на буталото при двата мотора са еднакви.
Диаметърът на шийките също .Кубатурата също 1747см3
Разлика може да има в балансьорите както написа колегата S_BANKOV .
По номер на вал 654805 излиза това- http://baza.drom.ru/sankt-peterburg/...-41405500.html
Братята руси знаят
Последна редакция от hifi_stereo; 26.09.2017, 10:59.
Колата е на ход.
Забравили са да включат една букса , но нямаха време вчера да е качат на подемника.Явно е на трудно място.
И затова свети чека .И маи тропа аванса заради нея.
Но двигателя работи много добре.Равномерно тихо без тресене.
След 1000 км. ще я закарам да и сменят маслото .Дотогава до 3000 об.
А и за в бъдеще не смятам да я напъвам.
И трябва да я закарам да напълнят климатика - масло фреон гумени уплътнения.
Имам някои въпроси
- колата трябва ли да има кора под двигателя?
-И искам да и купя още един комплект джанти и да сложа зимни гуми на тях.Но джантите са 15-ски.
Та за тези 15-ски какви гуми да предвидя?
В момента е с ляти джанти и не ми се ще да правя рокади със зимни и летни гуми.
В момента колата е с всесезонни гуми 205/55/16.
195/65/15.Това по каталог за стило.Оригинал от завода излизат с кора под мотора.Не е лошо да си я имаш.Пази от мърсотия,сол и тн.Тракшъна върши доста работа зимата.Авто кори моб тлф 0896242946.Карай и не се плаши
Коментар