Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Коя помпа на съединителя се предаде?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Коя помпа на съединителя се предаде?

    Здравейте, колеги.

    Този път въпросът ми е свързан с Форда (Мондео 2005, 2.2tdci, 155к.с. дизел), но то общо взето няма особено значение. Дайте акъл, че вече в чудо се видях и не знам на къде да поема. Случая е следния общо взето: На връщане от морето по АМ Тракия спирам за почивка и педала на съединителя пропада. Вдигам го с крак, но пак пропада и така няколко пъти. След това криво-ляво докарвам колата в София без съединител. След това колата стои около седмица без да бъде палена въобще. Опитах да напомпам отново педала на съединителя и започна да се връща лека-полека, докато накрая стана почти ок. Днес дори карах колата на къси разстояния - все едно не е имало никакъв проблем, педала си се връща перфектно. Интересния момент е, че нямам загуба на течност. И скоростната кутия е суха и по мокета няма следи от спирачна течност, и казанчето също си е пълно с течност. Според вас - къде евентуално може да е проблема? То е ясно, че донякъде е хвърляне на боб, но май и до там стигнах, поне преди да отворя кутията, че отворя ли я от там нататък става дебело.

    Мерси

    #2
    Описаните симптоми при моя Фиат Брава 1.9 JTD съответстваха на проблем с горната помпа. По някакъв начин засмукваше въздух и го буташе надолу, а течността се връщаше нагоре. Свободният ход ставаше все по-голям и отделянето - все по-надолу. Не можех да обезвъздуша, защото при опит за обезвъздушаване вместо течност отгоре, засмукваше въздух, вероятно от задния маншон към педала, знам ли... Смених я.

    6 месеца по-късно се предаде и долната помпа, като първоначално имаше теч на течност само когато педалът не е натиснат и нямаше никаква промяна в хода на педала и работата на самия съединител (за разлика от проблема с горната) При натискане - уплътненията затварят и няма загуба на течност. При покой - тече и бавно бавно се стичаше по-кутията. Течът беше сравнително слаб и първо обливаше хубаво кутията, а едва след месец видях капки под колата, когато вече за два дни доливах по 200 мл.

    Коментар


      #3
      Благодаря много за мнението. Често казано и аз се насочих последно натам. Лошото е, че пък от днес чух шум, който не бях чувал до момента. Все едно нещо свири, скърца, удря метал в метал, но е доста тихо. Ако са отворени прозорците, няма шанс да се чуе. Само с вслушване и на затворени прозорци се чува. Започвам да подозирам демпфера за последното. Добрата новина пък е, че днес гледах колата на подемник и няма капка омасляване или овлажняване кутията.

      Коментар


        #4
        Смених горната помпа и течността. Определено има разлика, педала се връща всеки път със замах, както и самия ход е много по-различен, появи се съвсем леко щракване на края на хода при отпускане на педала. За момента определено съм доволен, от това, което се получи, пък да видим. Офтопик - частите на Форд, въпреки, че не е кой знае каква марка, определено не са на подобни цени, като на Фиата. Помпа на Закс - 110лв примерно...

        Коментар

        Working...
        X