Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Punto MK2 2003 1.9 JTD - какво да гледам?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Punto MK2 2003 1.9 JTD - какво да гледам?

    Привет!

    Почти съм купил (капарирал съм го) едно Punto, октомври 2003, 1.9 JTD, нов внос от Италия.

    Решението беше импулсивно - нито съм чел във форума, нито съм питал майстори (макар че днес като казах на "моя" майстор и не се зарадва много ). Просто видяхме обявата, отидохме и след час умуване го капарирахме - с уговорката, че ще бъдат пипнати някои неща по купето, драскотинки и т.н. Винаги съм си мислел, че колата е 100 % късмет, а и просто нямам нерви за да обикалям 100 къщи и да чета 1000 ревюта, че да си купя кола за такава малка сума.

    Все пак, можете ли да дадете съвет за нещо, което може да е важно като последващ разход и което мога да видя с просто око на този етап? Нямам възможност да я покарам, но доколкото прочетох, като цяло окачването не е проблем при модела, и да има нещо, евтино и лесно се оправя. Лампи по таблото няма да светят - направи ми впечатление само, че като запалиш лампичката за подгряване (една жълта спиралка) мига за 5-6 секунди. Казаха, че било нормално.

    Климатика тръгна веднага да духа студено, въпреки, че колата беше на слънце. Там ми направи впечатление пък, че на 3-та степен не духаше перката, но после се оправи.

    В самия ключ е вградено дистанционното. На резервния ключ обаче е счупено копченцето и като пробвах да запаля с него не стана - явно играе роля и при паленето, нещо като имобилайзер. Знаете ли къде и за колко могат да ми поправят втория ключ?

    Благодарности!
    Punto 1.9 JTD 2003
    Ex Punto 1.1 1994

    #2
    Лампата със спиралата е за подгревните свещи и мигането след запалването показва,че има изгоряла свещ.Лесно се проверяват с мултицет/от кабела на релето за свещите/,трудно се сменяват.Цената на свещите е около 20 лв. за брой.
    За контактния ключ-бутоните в ключа са за дистанционното отваряне и нямат общо с паленето.Чипа на имобилайзера е вграден в ключа.При даване на контакт трябва да изгасне жълтата лампа с ключ на таблото.
    Маренго 1.9Jtd-110 2002

    Коментар


      #3
      Колега за ключа си имаме Ключаря.Потърси го във форума и той ще ти каже за ключа.От към окачване е бетон и отпред и отзад.Шарнирите ги прави Минчо от Казанлък и си пак бетон.Като мотор е също пъргаво автомобилче и не е лакомо откъм разход.Като си смениш ремъци,ролки и си оправиш забележките ще си доволен.А на майстора дето се мръщи явно са му в тиквата все немски талиги които са вечни,не се чупят и тн бла бла.А свещите не са трудни,просто трябва инструменти и поназнайване що годе.Добре дошъл в екипа
      198mjet Bravo

      Коментар


        #4
        GeletoFIATbravo написа: Преглед на мнението
        .Добре дошъл в екипа
        От 10 години карам Punto 1.1

        Благодаря Ви за добрите думи, с които окуражихте покупката!
        Punto 1.9 JTD 2003
        Ex Punto 1.1 1994

        Коментар


          #5
          Купето просто не е предвидено за такава голяма кубатура дизелов агрегат. Много неприятен за смяна на каквото и да е по двигателя, понеже е доста сбит. Вибрациите в купето са по-отчетливи, защото колата просто няма маса и достатъчна изолация. Вози много по-дървено от бензиновите, защото предницата е тежка, а няма нужното окачване за да омекоти. Единствения плюс е че дърпа зверски, а харчи много малко, но както и да е. Честито и безаварийно !
          Последна редакция от mell0; 01.08.2017, 18:09.
          Fiat Bravo II 1.4 16v
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
          Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

          Коментар


            #6
            В някои сайтове виждам, че стандарт гуми са 14-ки, а в други 15-ки... Кое е вярното?

            И още нещо, което искам да питам - в момента е със заводски CD. Измислено ли е как да се смени с друг като се запази все пак красотата на таблото. По принцип обичам нещата да са си както ги е измислил дизайнера, но може и да реша да сложа нещо друго.
            Последна редакция от Romeokton; 02.08.2017, 13:02.
            Punto 1.9 JTD 2003
            Ex Punto 1.1 1994

            Коментар


              #7
              има преходник за таблото към стандартно сд. другия варийнт е ятур или сръбския еквивалент.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                Romeokton написа: Преглед на мнението
                В някои сайтове виждам, че стандарт гуми са 14-ки, а в други 15-ки... Кое е вярното?

                И още нещо, което искам да питам - в момента е със заводски CD. Измислено ли е как да се смени с друг като се запази все пак красотата на таблото. По принцип обичам нещата да са си както ги е измислил дизайнера, но може и да реша да сложа нещо друго.
                Споделям Owner Handbook за Punto MK2 (с новия тип фарове - след 2003). Файла е PDF и като изключим частта за по-различното табло и управлението му, всичко останало е съвместимо с моделите 2000 до 2003 година. На края са всички ТТД

                По въпроса с радиото - няма никакъв проблем да сложиш каквото ти е на душата, стига да намериш оригинална адапторна рамка (аз успях на третия път + известно количество кинти, това е темата. )


                ЦЪК
                ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
                ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
                ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::

                Коментар


                  #9
                  Колата вече е семейна собственост. Дали някой може да ме ориентира с всичко, което ще сменям задължително?

                  И един сигурно тъп въпрос - трябва ли да ме е страх да я карам градско за десетина дни, докато я оставя за смяна на консумативите?
                  Последна редакция от Romeokton; 09.08.2017, 21:12.
                  Punto 1.9 JTD 2003
                  Ex Punto 1.1 1994

                  Коментар


                    #10
                    Колега няма тъпи въпроси.Дали ще караш градско с 30км/ч или 120 магистрала е все тая.Скъса ли ангренаж,прави поразий.Не се знае кой идиот западняк я е карал и какво е сменял.За да ти е мирна главата смени ангренаж и ролки+водна помпа и масло.От другите неша като термостат ролки на пистов ремък и ролка на динамото няма да ти потроши нищо.Така че това на първо време от мен.Успех и много безаварийни км.Със здраве да я ползвате
                    198mjet Bravo

                    Коментар


                      #11
                      По спецификаций на кастрол маслото ти е 5W40c3
                      198mjet Bravo

                      Коментар


                        #12
                        За поддръжката на база бензиновата МК2-ка, която съм имал. Сменят се ремък, ролки, водна помпа на един път за период около 50к км. Някой пистов ремък може да е заминал. Филтите са на маслото, на климатика, на входящия въздух към мотора, предполагам имаш и на нафтата. Термостат, ако е седяла повече време също заминава, за 1.2 8V мотора беше 25лв. Слабо място са им 1. ел. усилвателя на волана. 2. алтернатор - чупи се корпуса и не подлежи на ремонт, заменя се с друг. Амортесиори - проверяваш дали не се лашка колата, аз сменях 1 път за 4г, но ми набутаха sachs от Турция и пак бяха за смяна. Търси оригинални части, така и така са стотинки за тая кола. При мен се наложи да сменям и гарнитура на глава, но при тебе мотора е друг все пак. Маслото слагай каквото е предписанието. Във форума има един участник DJPOPA (Ивелин Йовчев), който ги разбира. Може да потърсиш мненията му, има линкове за масла където може да откриеш точно твоето, което се ползва в този двигател. Ако имаш нагорели свещи, дори една, ти препоръчвам да смениш всички, понеже ръждясват и не могат да се свалят като станат много стари.
                        Окачването поне аз не съм пипал за 4г и други по-сериозни ремонти не съм правил, като изключим климатика, който беше около 250лв

                        Успех с колата, дано имаш само положителни емоции с нея.
                        Последна редакция от Lyubcho88; 10.08.2017, 06:09.

                        ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                        ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                        Коментар


                          #13
                          Педалът на съединителя има доста по-къс ход в сравнение със старото ми Пунто. Това нормално ли е за модела или подлежи на някаква настройка? Не че не се свиква естествено, но предпочитам да е една идея по-дълъг хода на педала.
                          Punto 1.9 JTD 2003
                          Ex Punto 1.1 1994

                          Коментар


                            #14
                            твърд ли е?

                            пп за амбреажа питам!
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Педалът има една пружина, която го изтегля още 2-3 см. Въпросната се случва да падне по някаква причина и мърлячите така си карат, даже се кефят, че е по-мек педала.
                              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                              Коментар

                              Working...
                              X