Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Решен: Suzuki SWIFT MK2 '94, 1,3 68Hp GA13A Проблем на бензин :(

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Щом при натискане на спирачката гасне, ме навежда на мисълта за смучене на въздух от маркуча към сервото.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #17
      Серво и гаснене при спиране. Допирни точки?!

      Здрасти Колега,
      и аз имах такива съмнениея, но:

      - на газ спира, набира, върви си идеално. Празния ход е леко завишен 1200об, но с колегата Миронски обсъдихме, че най-вероятно проблема е в системата за МПХ, има един IAC/ICS клапан, който нещо се бъзика. Idle air control valve/Idle control sensor. Общо взето е някъв вид обогатител на въздух и ЕКУ го командва, чрез строжен, но явно е зациклил или някой "МАСТЕР" му е помогнал с отвертката.

      -вдихнах предницата на стойки колелата да се въртят във въздуха и няма проблем така. Давам директно четвърта вдига 50-60 и спирам и няма да гасне, но самата кола е в покой. Оборотите си падат на вече посочените 1200 и няма проблем. Ще пробвам и сервото след гасене, дали държи вакуум.

      Вероятността бензина при спиране да се събира в единия грай на резервояра и приспособената помпа да изпуска налягането ми се струва все по-реална. Макар да има десет литра, бензина в резервояра е два пръста или 3-4 см . А новата помпа не мога да преценя на какво разстояние е от дъното.

      За сега няма да сипваме още бензин да видим от това ли е, че мирише около колата на бензин и не знам, от къде капе или има нацепен маркуч ли кво ли е, а и бензина изветрява. Видях само, че обратния бензин просълзява отзад до гумата, но мирише при каране на газ, което говори за изпаранеия от друго място. Пък и гърлоловината няма клапан, няма нищо, все едно жигула. На бравата се получава налягане в резервоара и при отваряне на капачката фъшти здраво, ама и 25л си ги разкарвам по една година, с паленето на бензин.

      На сузукито му сложихме 20 литра при стартиране на ремонтите, един път го точихме бяха 17л, след 10 дена пак го точа 8 литра. Айде проби, преливане, тестове да загрее, ама 10 литра?
      Та така, пича му врътна съб-неделя едни 700-800 км, доволен е.
      Обяснил съм му как да си засича бутилка с газ.
      24 л е, ама сондата няма да спира газта на 80% и съм му казал да пълни до горе, само ако кара поне едно 50-60 км, а не да напълни и да паркира. За бензина за сега го убеждавам, да си налее една желязна туба 10 литра в багажника и ако закъса с газта, тогава да я налива в резервоара, докато оправим всичко в тоя възел.

      Общо взето остава, поне за мен проблема с оборотите и на студен и на загрял са все 1200, но на него не му правело впечетление, пък засякал разход на газ 6.8-7.5/90км/ч., което го устройвало при всички положения. Та така, по-натам ако се оплаче от нещо пак ще човъркаме, сега се мъча да му улесня живота с един модул за дневни светлини, пък ще видим дали че се навие да му сложим.

      Поздрави!
      Последна редакция от pl4 8rp; 07.08.2017, 21:13. Причина: редакция
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #18
        Датчик колянов вал или друго ?

        Колеги,
        пак повдигам темата с нов проблем!


        [SIZE=2]И така, сдадох колата с една лекота в сърцето, че всичко вече е нарад... и как да не е:
        -административно;
        гражданска и преглед платени
        - винетка годишна от 25.06.17
        -масло, ремъци, ангренажен комплект и филтри
        -нови чистачки, течност, стелки, ароматизатори, автомивка вътрешно и външно, тапицерия/калъфи свежи.
        -стегнахме я на бензин, ревизирахме спирачките, че единия спирачен заден цилиндър спекъл.
        -нов воден радиатор с промивка на системата, нов антифриз и дестилирана вода да не ръждясва вътре пак, че ква боза и кал източих.
        -ревизия на външни и вътрешни маншони на лявата полуоска и ново масло на скоростите.
        -сменихме и един О-пръстен на делкото, че там си капе масълце по скоростите по принцип.
        -Свещите, кабелите, палеца и диструбуторна капачката са относително нови на 2500 км.

        И така, мойте хора щастливи тръгват за Балкана и там по баирите някъде си по маршрута Самоков-Дупница, губят мощност и отбиват. Гледат, че имало много такива отбили с вдигнати капаци и ми се обаждат- "прегряхме". Стоя и мигам на парцали "Я пак?" как ще сте прегряли бе ааланколу,?!! Викам, я обясни кво сте правили, да не си я пържил на трета по баира? "Ами не, просто на скорост изгуби мощност, педала на газта спря да реагира, освободих от скорост и лампите светнаха! Отбих, вдигнах капака и видях, че разш. съд водата се е покачила!'
        Викам си "А ся де!?" Я пипни дебелия маркуч- топъл/горещ. Остави я да поработи десет минути на място- перката се пуска. Радиатора равномерно ли е се загрява?- да. На бензин как е? Същото! Стрелката на Т на таблото къде е ? На средата!
        Пррхх...
        Криво-ляво с десет спирания са добрали до Дупица, където имали рандеву с други участници за ваканцията до седемте Рилски езера. Та там бащата на едно от другите момчетата по-в час, веднага проверил маслото, няма смесване с вода, парното си духа топло и равномерно. Не е гарнитурата избила, даже не е тръгнала да прегрява.
        Звънка ми човека и ми обяснява "запалих я на бензин върви пушка, на газ пушка, обаче като загря и не може да вдигне повече от 3000 об и като я изгасим не иска да запали?!!"

        Викам си ясно- Марко Тотевска каръщина. Датчика на коляновия вал явно се е предал. И сега въпроса е според вас така ли е?
        Че чета тука из интернет на тоя кошник има един датчик и в делкото, той какъв се води? На разпределителния вал ли?
        Тоя другия е май ниско долу пред двигателя и там би трябвало да е на коляновия, нали така? До сега съм си нямал лично вземане-даване с такъв проблем, макар да е доста обсъждан проблем в нета, особено при дизелите.
        В сайта за авточасти чета :"импулсен дачик, равнозначен на ДКВ", но да не стане да купя и да бия път 250 км да ходя да ги забирам и пак да не запали ? Че пак случили на майстори, а ние си мислим, че само Фиат не обичали майсторите?! Предупредих ги здраво, само да питат, че да ни ги пуснат по пързалката, както нищо не разбират, че шурето нов шофьор-мерак да кара, ама не е само седни и газ давай. Радва й са на тая колица,а мен ме свива сърцето, ама кво да го прая, от добра душа наливам пари в тоя поумрял японец. Кат за първа кола...реанимация. Той ни оставя, ние НЕ.

        датчик на колянов вал ERA 550342 да кажем-този?

        Distributor Sensor New Chevy Geo Metro Chevrolet Suzuki Swift LX-755 (Fits: Suzuki Swift)


        И този от горния линк:Distributor Sensor New Chevy Geo Metro Chevrolet Suzuki Swift LX-755

        единия би трябвало да е за запалването, а другия за синхронизацията. Но въпросът, тоя в делкото ако се скапе, дали ще има същите симптоми? Колата, ако беше пред мен щях да сваля ДКВ, в аудтодата има дадени стойности колко ома трябва да-/140-180ома/ е и може да се тества на масата чрез загряване с духалката или пистолета за горещ въздух, дали прекъсва.
        Днес цял ден не моа си намеря място, само неприятности се струпват напоследък и направо не знам вече.
        Тоя изтерзан японец е точно показателен за израза "едно направиш, друго се скапе"!

        Колеги, как да си изведа опцията: "Прегледай мнение", че публикувам и после 10 мин редактирам, че ми се набиват грешки в очите като постна?
        Поздрави и благодаря в адванс на всеки дал насока за тва мистериозно гаснене при загряване и със сигурност кой от двата датчика е?
        Click image for larger version

Name:	ДКВ Suzuki SWIFT mk2 '94.jpg
Views:	1
Size:	15,8 KB
ID:	2094877Click image for larger version

Name:	Датчик делко Suzuki SWIFT mk2 '94.jpg
Views:	1
Size:	36,8 KB
ID:	2094878
        Последна редакция от pl4 8rp; 10.08.2017, 02:12. Причина: Редакция
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #19
          Най-лесно с "водния тест". "Оливане" на датчика (колянов вал) с вода при проявен проблем. За горния може да се мине с "духане".
          По втория въпрос, като пишеш, погледни долу, в дясно, средния таб - продължи!
          Това не е експертно мнение.
          Всичко е на Ваша отговорност.

          Коментар


            #20
            Обикновено когато датчика на коляновия вал почне да умира, автомобилът спира и не може да запали докато не се охлади датчика. Когато е този на разпределителния вал /той е за проверка на синхронизацията/ се появяват проблеми с мощността , празния ход, оборотите...
            Да пробва на студен двигател да издърпа буксата на този на валовете и да запали. Или на загрял двигател да полее датчика със студена вода но внимателно.
            С омметър няма да можеш да го провериш. Това че съпротивлението е в норма, не значи че датчика е ок.

            Коментар


              #21
              С омметър няма да можеш да го провериш. Това че съпротивлението е в норма, не значи че датчика е ок.
              Моя с нагряване си повишаваше съпротивлението като накрая прекъсваше, след изстиване се нормализираше.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #22
                Малко ЪПдейт

                Благодаря на Модератора, че е оправил заглавието по моя молба първо!

                Но естествено, че проблемите не свършват с едно заглавие, а по презумция изкачат все нови и нови, някои се повтарят, потретват, съдба както се казва.

                Искам да благодаря на Mitaka_71, винаги да е все така отзивчив и изключително бърз. Не искам да пропусна, че е изключително коректен.
                В следващия момент му се и извинявам, че поръчаната част се оказа излишна, но затова и човека е особено кортектен, взе под предвид, че по каталог няма такъв ДКВ за това сузуки, но по мое настояване е изнамерил/за модел 2003 би трябвало да е, където вече се монтира такъв и го изпрати в критичната зона.
                Благодаря Митак, сестра ми би трябвало да се е свързала с теб за доизясняване на ситуацията. Имайте прдвид колеги, че Митака има части и аксесоари за широка гама от автомобили, така че ако нямате отстъпка другаде нищо не Ви коства да се обрърнете и към него.

                По проблема:
                -естествено, че жена, която не разбира от автомобили и мъж с книжка от няколко месеца и с почти същите разбирания за коли не могат точно и конкретно да опишат ситуацията, а са се панирали като зайци пред дълги фарове.
                В Дупница са обиколили три сервиза, но никой не е направил нищо конкретно, осен единия майстор е компенсирал повечето въздух от изпарителя, но явно на загряла или студена кола, не мога да гадая, но при изключване от скорост е гаснела директно. Така са се добрали и на самоход обратно, ама с хиляда изгасаяния и припалвания, къде на скорост, къде на стартер. Неволята учи.
                Общо взето един от основните проблеми се оказва в клапана за МПХ, на който единия щуцер се счупва изцяло и почва да смуче много въздух оттам. Колата оттам не може да коригира сместта и почват проблеми. Видях, че е бил тръгнал щуцера поради някаква причина и се е доотчупил, я от вибрации, я от друго.
                Явно, когато са я оставяли да изстине и е палила и вървяла някак след това, понеже сместта е по-богата и така, само догадки.

                След като оправихме/побългарихме счупения щуцер, колата на газ си тръгна да върви както си беше. С обороти и на студено и на топло 1200. Настроих си празния ход и паленето от изпарителя, че го бяха въртяли.

                Обаче бензина пак се е скапал нещо и тоя път не е от помпата почти съм сигурен. На самодоагностиката извади грешки с КОД 13 и 14, което ще рече "лабда" и "ЕСТ"-или Engine coolant temperature sensor .
                Утре ще откача АБ, да видя ще се изчистят ли, защото одеве пръсках буксите с контактен спрей и прегледах кабелчетата отзад за пркъсвания, но не видях нищо нередно.
                С мултицета на светло ще си покаже какво става там. Идват ли напрежения до буксите и съответно стойностите на датчиците, ако грешките не се махнат.
                Още преди това, когато отидох пред тях- врътна и запали на бензин чатмак, врътнах едно кръгче 4-500 метра да пробвам какви номера прави и викам, "нищо му няма на японеца", тръгнахме за вкъщи,
                че там имам инструменти и след още 4-500 метра минах един легнал полицай на втора, заби муцунката и дотам. На газ превключих, ама там още не бях оправил проблема и при изключване от скорост гаснеше.
                Лудница с тая кола. Закво ли пет години майка ми я караше на три километра до работа и обратно.
                Сега се усеща все едно няма запалване в цилиндрите на бензин, помпата подкача на стартер докато въртиш стрелката на обортомера май не помръдва. Нищо чудно да е сдал багажа датчика вътре в делкото, както и Митака_71 ме насочи още по телефона.
                Еми извадили са късмет, няколко неща да се скапят по едно и също време. Макар че сега на ГАЗ си пали и върви. Само отчупения щуцер на МПХ е спънал колата на Газ.

                До няколко дни пак ще пиша, че направо ми омръзна с тая кола, малко таралеж в гащите стана.

                Поста ми е по-скоро информативен и не знам какво повече да попитам, то е ясно и ще им кажа на мойте хора, ако искат кола да карат ще трябва и поддръжка.
                Аз каквото можах оправих, но по-сериозните проблеми в сервиз, за да се избегнат такива ситуации да остават на пътя.
                Поздрави колеги и да не ви се случва нито на вас или който и да е било да закъсва по пътя.




                Click image for larger version

Name:	Diagnostic Tool Suzuki SWIFT MK2.jpg
Views:	1
Size:	360,6 KB
ID:	2094894Click image for larger version

Name:	IAC.jpg
Views:	1
Size:	293,6 KB
ID:	2094895Click image for larger version

Name:	IC valve.jpg
Views:	1
Size:	355,7 KB
ID:	2094896
                Последна редакция от pl4 8rp; 13.08.2017, 23:31. Причина: правописни грешки и неточности
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #23
                  Благодаря за здравия разум.

                  Експерименти с бензина не си прави. Ще се цапне някъде челно и ще стане голяма беля с тая туба. Резервоар в моргата все ще се намери приличен, а мерак с пари се гаси.
                  Имаш Право. На свежа глава си препрочетох мнението от снощи и направо го забърсвам.
                  Поздрави!

                  ПП: Грешки с код 13 и 14 се занулиха след откачане на АБ и после си показа код:12, което означава, че няма грешки.

                  резервоара по принцип е здрав, ама бензинопроводите под колата са изгнили и всичко отдоло е гнилоч, един болт не може да се отвие, вс едно са заварени от ръждата. А и помпата като не е оригинална, все изниква някаквъв малък проблем, ама се налага сваляне на ресервоара, че няма сервизен капак под задната седалка.
                  Приятен ден
                  Последна редакция от pl4 8rp; 15.08.2017, 12:41. Причина: Изтриване на неподходящ текст
                  Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                  Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                  Коментар


                    #24
                    Експерименти с бензина не си прави. Ще се цапне някъде челно и ще стане голяма беля с тая туба. Резервоар в моргата все ще се намери приличен, а мерак с пари се гаси.

                    Коментар


                      #25
                      Питане за свързване на нивомера и правилното му показание?

                      Експерименти с бензина не си прави. Ще се цапне някъде челно и ще стане голяма беля с тая туба. Резервоар в моргата все ще се намери приличен, а мерак с пари се гаси.
                      Количката от Август си върви на газ само. Шурето ся мерак, нов шофьор всеки ден до Пловдив на работа, събота-неделя обикалят наляво-надясно и врътна 12-13К.

                      Смених му маслото с Тотал 10/40 от Митака_71, филтър Филтрон.
                      Днес му смених и термостата, че в неделя бяха до София и на отиване добре, ама на връщане блокирал и 300 км умряли от студ.
                      Има и някъв адски теч на масло, ама от гарнитурата на капака на клапаниате ли е, от гарнитурата на главата ли е. Толков омацан двигател не съм виждал. Цялата скоростна отгоре, отдоло, стабилизиращата щанга, носачи...

                      Сега в студа от зор купихме една бензинова туба 5литра с по-голяма капачка, да мине бензиновата помпа през нея. Пнеже още лятото свалихме и махнахме резервоара, че беше поизгнил и се изпаряваше бенизна, а и бензиновата помпа сдаде багажа в боследствие. Сега на газ трудно пали и решихме да има там поне 2-3 литра, колкото да запали и ако нещо стане да мине 20-30 км.
                      Честно да си кажа стана много добре, доволен съм, дет се вика от първоя път без забележки. Снимки не направих, че ми падна батерия на апарата от студа.

                      Но извадихме всичко от багажника, там където се поставя резервната гума ударих две дупки по 18мм, оттам прекарах маркучите за бензина. Взех прозрачни от автомагазина 10мм и използвах такива от газ като шлаухки за да не се протриват през дупките. Отдолу ги свързах директно към металните оригинални. Сложих по една скоба от двата края за да не се извадят евентуално, а отдолу ги прекарах така че да не опират никъде и да се протрият. На тубата направих дупки и сложи кабелни преходи с по 8мм вътрешен диаметър и през тях прекарах маркучите. Стана много плътно и без излишни снадки. Захранването го направих с 4мм болтове с гумени шайби от кранчета за чешма от двата края и също стана много плътно. Но сега идва и въпроса ми, който ме тормози и не мога да разбера какво става.

                      Прехвърлих и нивомера. По принцип към него има само една жица и си мислих само да я удължа и да я свържа. Обаче какво става. От под седалката е на букса, там я заголих и запоих удължителен кабел до кабела на нивомера, но нищо. Когато сложа и допълнителен кабел към маса свързан към тоя същия, на таблото показва постоянно FULL.

                      Не мога да разбера на какъв принцип работи нивомера за да отчита правилно?

                      Ако тоя жълтия кабел подава положително напрежение и нивомера е резистор, то трябва да има и маса, но явно трябва да се хване от друго място ли? Трябва да го викна шурека пак да мине да го оправим тоя нивомер, че сега е забил горе, не че има значение де, за два литра бензин, ама ме яде що така не стана само той.

                      Сега го свързах така. От самия нивомер излиза една жица, която чрез букса се свързва към тоя жълто-червен кабел под задната седалка. Няма други кабели. Може би самия корпус е маса, че нали стария резервоар беше метален. Може би ще трябва да пусна допълнителен кабел от корпуса на нивомера до купето някъде или до масата на бенз. помпа. Сега като рисувах схемите малко съм дал на късо май-май, щото към тоя жълто-червения свързах масата от бенз. помпа и може би затова отчита виднаги пълно независимо от положението на поплавъка?

                      За сега това, който иска може да даде сведение по въпроса.

                      Поздрави!

                      Click image for larger version

Name:	SUZUKI swift 1.3L 1994 Показател гориво.jpg
Views:	1
Size:	189,3 KB
ID:	2095279
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар


                        #26
                        Пусни маса от фланеца на нивомера към някой болт по купето, жълт и жълто-червен свързваш заедно и трябва да проработи.
                        Истинския мъж се познава дори когато е гол!

                        Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009

                        Коментар


                          #27
                          Мерси колега,

                          Пусни маса от фланеца на нивомера към някой болт по купето, жълт и жълто-червен свързваш заедно и трябва да проработи.
                          Мерси Колега.

                          Сега на спокойствие ми светна, че няма маса. По време на работа, вече си бях съставил някакъв план на действие и на автопилот действах. Утре ако мине моя човек, ще преместя масата на правилното място. Иначе из нета се оказа, че има и показни схемички

                          Мерси още веднъж, поздравиClick image for larger version

Name:	Схема на нивомера.jpg
Views:	1
Size:	21,4 KB
ID:	2095280
                          Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                          Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                          Коментар


                            #28
                            Профилактика алтернатор и теч от О-пръстена на Делкото !??

                            Малко на оживя темата с новите-стари проблеми на тая колица.
                            В отредения форум няма голяма активност, пък и най-активният и начетен човек там е регистриран и тук, така че не виждам нищо лошо от споделяне на информация, независимо за какво се отнася тя.

                            И така, стават 6-7 месеца откакто предостъпихме количката на шурето. Взе книжката лятото и ся мерак да кара, да кара... Ама пък е пълен "лайк" /как ме кефи като я срещна тая дума в нета не е истина/, не е хич в час с поддръжката или поне основните неща по колите. Та съм му казал, ако стане нещо или мисли, че има проблем първо през вкъщи за диагностика, пък ако не мое се оправим или не съм наличен, тогава по мастери.

                            Та оправих/смених му преди няколко седмици и термостата, че му останал отворен на връщане от София и 200км умрял от студ. Миналата седмици се случи да ме повози и веднага забелязох странен шум-нещо подобно на жужене и го питах кво става и от кога е така. Не му било направило впечетление, колата си вървяла и харчела нормално, има си парно кво повече. Едвам го навих да я докара и със слушалките за пет минути установих, че жуженето идва от алтернатора- ясна е работата, някой лагер си е тръгнал да си ходи. Казах му "карай си така ако искаш, ама имай предвид, че е на късмет кога и къде ще те остави на пътя. Профилактиката ще ти легне между 20-50 лв в зависимост какво има да се смени, ама най-добре двата лагера и четките поне".

                            Между другото сменихме преди това и гарнитурата на капака на клапаните, че много масло оливаше по скоростната кутия. Тогава си играх 2 часа с бензин и меглио да мия маслото и днес като вдигнах капака, пак гледам е капало яко изпод делкото, ама не е от гарнитурата на капака на клапаните и почвам да се чудя от де толкова много масло се стича. То не е много де, ама си се събира на едно място поне по 10-15 капки поне и капка по капка ... натам е ясно.

                            И така днес е петък и след работа мина момчето. Вкарахме колата в гаража и го пратих да иде да си направи едно кафенеце, докато разкача алтернатора.

                            При сузукито е лесна работа. Има един болт за обтегача, развива се изцяло и динамото се избутва към купето. Отдолу се откриват още два болта 13мм, махат се и динамото е вън.
                            После го разфасофах на масата, ама за зла участ се счупи единия извод-медната тел на едната намотка към изправителния блок. Държала се е на косъм. Трябва да измисля начин как да я възстановя, дали с по-мощен поялник да я запоя или механично да я стегна. Оня майстор дет е базикал последно динамото си остайл ръцете тука. И шайбата на ролката е яко сплескана от стягане в менгемето, яд да те хване...

                            Избиването на лагерите ни озори, че трябваше и колекторните пластини да се пазят. Бащата се зае със тая задача и малко я закачи едната, надявам се че не е подбита, че от нищо-нещо ми стига толкова. Големия лагер на капака лесно излезна де- с единия камък от гедорето и два чука си изскочи. Ама тоя малкия. Излезна, ама като не си го правил преди.

                            После отидохме до местния магазин за лагери и бабата отвори големия каталог и се разбрахме в понеделник да звънне за инфирмация. Естесвено, дали се прави на две и половина, дали наистина лагерите са специфични не знам

                            KOYO 847, 348 15x38x19

                            NSK 366, 387 15x32x11

                            Това пише на семерингите. Аз по тия номера в БГ сайтовете нещо не мога да се оправя. Исках поне да видя кви пари са, ама нищо не намирам.
                            Дефакто мисля, че са си оригиналните лагери. И НСК-то е сдал багажа. На ръка се усеща, че задържа. Четките са били сменени наскоро-11мм са, както е по каталог. Лятото е имало някакъв проблем пак с алтернатора и доколкото разбрах, е платил на майстор 120лв за смяна на диоден блок, а може би тогава и четките са били сменени. А по-вероятното е само четки да са сменени, защото аз лично тоя диоден блок го бях сменял преди няколко години, ама знам ли?

                            Другия неприятен момент е с тва масло дето капе изпод делкото. Втори О-пръстен сменям там от тея в червените кутии. Струва ми се, че пак се е сплескал, ама колкото и да е сплеснат си капе оттам. Другото, което ме съмнява е да не би да минава масло през лагера на делкото, където е палеца и през отдушника да капе. Утре ще ходя да търся по-подходящ О-пръстен, нещо от сорта на 24*30*5 мм и най-вероятно ще изрежа една гарнитура от клингерит между делкото и фланеца.

                            Общо взето пиша информативно, да го има в нета, ако някой някога му дойде на главата да се занимава с такава изстрадала количка и профилактика на алтернатора. Че целия нет прерових за тея лагери кви са да ги вземем предварително, че ся 4-5 дена колата в бокса, пък пича си ходи на работа с нея всеки ден до Пловдив. Тъкмо ще имам време да я прегледам по-обстойно и за други проблеми и да му оправя бензина най-накрая, че все нещо става и остава за "по-натам".
                            Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1
Size:	316,8 KB
ID:	2095344Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	284,4 KB
ID:	2095345Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	305,2 KB
ID:	2095346
                            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                            Коментар


                              #29
                              Ръчна спирачка-едното колело държи по-слабо

                              Здравейте колеги,

                              да не отварям нова тема за едно бързо въпросче,

                              а то е свързано с ръчната спирачка.

                              НОВО питане:

                              при дръпната ръчна едното колело е бетон, другото превърта-вдигната на крика.

                              Понеже имаше прогнила спирачна тръбичка и след смяната ѝ се наложи обезвъздушаване, та свалих гумите. На задна лява гума с дръпната докрай ръчна, като тръгнах да позатегна гайките на крика и гумата взе да превърта. С трудност, но превърта. От другия край при същите условия е бетон. Ако натегна ръната от купето, едната джанта почва да загрява.

                              Къде да търся проблема, примерни причини за пораждането му и как да го оправям. Колата скоро ще я караме на ГТП и искам да няма изненади там.

                              Аз си мисля или едното жило не връща или другото е разтегнато нещо. Под дръжката на ръчната се виждат и двете жила и при дърпането ѝ ми се струва, че двете жила се опъват и отпускат еднакво

                              Прилагам схема на спирачната система и как изглеждат нещата под задния барабан. Предполагам, че ръчната си е ръчна и модела на колата не е от особено значение.

                              Ако беше на фиата е ясна работата, досега да бях свалил барабаните, но на тая кола трябва да се свали и централната гайка, която вече не ѝ е останало място за заперчемване. Та затова питам, да не свалям излишно барабаните, ако някой директно може да ме насочи. В крайна сметака така или иначе може да се стигне до сваляне, но от питане глава не боли.

                              Поздрави!

                              Click image for larger version

Name:	190620131187.jpg
Views:	1
Size:	393,9 KB
ID:	2098157Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1
Size:	146,0 KB
ID:	2098158

                              mironskin написа: Преглед на мнението
                              Няма ли автоматично "удължаване" на рамото между двете накладки? Горе, при пружините!
                              Здрасти,
                              мисля че проблема е само при ръчна спирачка. Просто едното колело не хваща толкова добре. В движение при спиране с педала не се усеща някакъв проблем-примерно дърпане, но все пак са и задните спирачки.

                              Утре най-вероятно ще накарам бащата да се позанимае и ще свалим барабана отдясно, че той ми подхвърли идеята, че ако спирачния цилиндър е запекъл/блокирал и не се прибира, челюстите ще си стоят раздути и ето ти по-добра ръчна. А отляво може и да няма проблем, а челюстите да си се прибират повече и лоста на ръчната да не може да компенсира разликата.

                              Събирам всякакви мнения и хипотези. Както обикновено, ако решим проблема, ще го споделя тук.

                              Поздрави още веднъж

                              БОНУС: много як канал в Тубата за ремонти:South Main Auto Repair LLC




                              Последна редакция от pl4 8rp; 17.12.2018, 23:34. Причина: Поправка на правописа тук-там, Допълнение.
                              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                              Коментар


                                #30
                                Няма ли автоматично "удължаване" на рамото между двете накладки? Горе, при пружините!
                                Това не е експертно мнение.
                                Всичко е на Ваша отговорност.

                                Коментар

                                Working...
                                X