Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Покупка на Фиат Мареа.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Покупка на Фиат Мареа.

    Здравейте, нов съм във форума и нямам опит с Фиат (италиански коли, като цяло). За това се извинявам предварително, че ще задам някои въпроси, относно модела. Сигурен съм, че е писано много, но понякога просто е много трудно да се отсее информацията.

    В момента имам Опел Вектра Б (1.6, 16в), но май нещата вървят към смяна, заради проблеми със съединител, скоростна кутия и климатик. Колата е много хубава, но не си знае километрите, за съжаление.
    По принцип карам около 200 км градско (София) на месец и от време на време извънградско. Като цяло желая по-голяма кола, за да ми е по-комфортно шофирането. Разбирайте - по-добра возия, по-добра шумоизолация. Желая бензин, ако е с газ - по-добре (до колкото знам нямат проблем с газификацията), като кубатура - 1.6, 1.8. Другите ми идват в повече, май. Най-вече от към данък, а и не знам каква им е поддръжката, а не като разход. В момента Опела ми гори грубо 10л (на бензин го карам), + - не ги смятам много :D Карам спокойно и не настъпвам, на магистралите си движа 110-130. Извънградско пък ми е разхода ми е под 7. По каталожни данни изглежда по-икономична от Фиата, въпреки, че е по-голяма, по-тежка и с по-големи гуми.
    Гледам цените на ангренажни ремъци (комплект), дискове, накладки, амортисьори - общо-взето всичко е на сходни цени. А и това са неща, които сменяш и забравяш.
    Интересува ме как е като комфорт Мареата, спрямо Вектрата, защото никога не съм се качвал в такава. Обезшумяването - чува ли се много двигателя, шум от гумите. Окачването тропа ли? Друго - така като гледам, струва ми се, че двигателя обича по-високите обороти, отколкото Опела. С 120-130км/ч на 5-та съм на около 3200-3300 оборота и предвид, че ми е избушен катализатора (само кошуха му седи, нямам резонатор), не зле в купето при тази скорост. На какви обороти са 1.6 и 1.8 при тези скорости? В тубата е пълно е с клипове, но там се режат, с по 6хил. на 3-та , а аз на дали някога ще я кача и над 5. :D Горят ли си масло, слаби места? До колкото ми е известно, като цяло, нямат проблем с ръждата. Климатичната инсталация проблемна ли е? Защото Вектра Б има проблем с тръбите и нерядко са пробити, като моята. Освен това и компресора ми изпуска - всичко ми стъпва на 500лв...

    Алтернативи са ми Рено Лагуна (1), друга Вектра (имам опит с тях) или Мондео. Но като подрастващ, италианските коли бяха най-красивите за мен (особено от 80-те). :D От изборените марки/модели Опела е най-скъп на пазара, а най-долу са Фиата и Мондеото.

    #2
    Първо, това са коли на по 20 год кажи-речи, каквото и да вземеш, ще правиш. Вярно, малко са ти километрите, но и колите са доста дърти. 1.8 мотора страда от лагери, макар и не масово, но не е и много рядко. 1.6 се води хубав мотор, става за газ, но е ламя, горе-долу върви, но иска обороти. Шумоизолацията отговаря на класа и на цената на модела, а именно- кофти. Няма как да искаш от клас Голф с багажник да получиш комфорт. Вози си твърдо. С ръждата по принцип нямат проблем, но съм виждал и такива с ръжда, зависи от екземпляра, не може да разчиташ, че без да погледнеш няма да има ръжда. Климатика им няма изявени проблеми. Окачването бих го определил като здраво, но зависи от чаркалака, който слагаш, при кофти носачи ще сменяш на 10 000 км.
    Бих си взел жтд.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      определено 1.8 пред 1.6 именно заради газта. там няма проблеми с адаптацията. данъка е двоен обаче. 1.8 иска хубаво масло. С Манол Кастрол и тия от кауфланд и била не става. Проблеми с ръждата няма а части бол. возия и комфорт вътре са в пъти над вектрата.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Вече десетина години търкалям моята Мареа. Взех я за семейна кола, а и точно затова още я държа, защото идеално изпълнява целите си. В началото я карах с леко изтърбушено крайно гърне и тогава си поръмжаваше, но като смених генерацията, и то с втора употреба от обявите във форума, колата утихна. Никога не съм харесвал ръмжащите (и невървящи) таралясници, затова откъм шумоизолация съм доволен. Комфортна е на дълъг път и не изморява - миналата седмица се наложи в три последователни дни да правя курсове по над 600 км за ден - никакъв проблем и умора. На 3000 оборота е с около 105 км в час. Откъм бензин е лакома в града - над 10, но извънградско, ако си подпреш крака на газта, ти прави разход около 6,5. Затова съм доволен и от разхода и не съм слагал газ. Носачи може да се наложи и всяка година да сменяш - зависи на какво ще попаднеш, същото е и положението с биалетките. Ако уцелиш качествени, може и 30000 км да изкарат. Това се сещам засега, успех!
        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

        Коментар


          #5
          Като гледам Лагуната и Форда отпадат по подразбиране/за мен/ остава Мареата и Вектрата. Имах Мареа 1,8 16в комби карал съм на приятали Вектрите 1,8 16в и 1,9 дизел, губят по всички параграфи/без да се обяснявам на дълго и широко/, за семейна кола Мареа комби 1,8 или 2,0 или 1,9 и 2,4 всичко друго е маломощно.
          Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
          Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

          Коментар


            #6
            Здравей , карам мареа 1,6 газ/бензин, преди това съм карал дълго време вектра а1,8 карбуратор , ще бъда напълно безпристрастен за разлика от някои мнения над мен:
            1- Мареата едва ли е по-голяма , по скоро е по-малка , ако са и хубави гърнетата не е шумна като двигател но е с по-лоша шумоизолация като цяло със сигурност от опела . Вози стегнато , не мога да кажа че е комфортно.
            2- Фиата има по-къси скорости - 3500 при 120км/ч , около 3000 при 100, за сметка на това е по-пъргав от опела.
            3- Масло като цяло не гори , доливам но много малко и то от най-евтините.
            4- Проблем с ръжда - забравяш , освен някои единични бройки
            5- Климатик - никакви ядове за 3 години без да съм пипал нищо работи
            6 - фаровете са мнооого слаби
            Като цяло е добра кола с евтини части.

            Коментар


              #7
              Има все още лачени марейки, така, че имаш шанс след прецизен оглед да случиш на гледана кола. Всичко зависи от бюджета. ЖТД-то не е за пренебрегване като вариант, дори бих казал, че е за предпочитане. Наскоро мой познат ми каза, че гледал някаква такава жтд марея, светулка за 1800 лева. Само ще ти кажа, че ако купиш евтин дарак, ще намразиш марката. Намери си читава кола. Дъщерята кара едно жтд брава, пет години вече, няма някакви драми, които да са се случвали. Предстоят ми ремъци и ролки вече пак да сменям. Зависи от претенциите. Фита си има своите плюсове, има си и своите минуси. По-нисичък е, но пък е дооста динамичен, возията - има коли и с по-добра возия, а бе зависи от желанията и компромисите които ще трябва да направиш с едно друго....
              Ситроен Ксантия HDI-110 +++
              Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
              Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M

              Коментар

              Working...
              X