Здравейте,
Взехме Punto MK2 1.2 16V Speedgear 2001. Колата купихме от жена, която я е карала 6-7 години и пазила доста, като всички майстори, при които ходих потвърдиха, че състоянието на колата е добро. Имам следните въпроси и проблеми, които следва да реша. Ще се радвам да получа съвети и коментари:
CVT:
Не се усещат проблеми, но бих искал да разбера къде може да се направи профилактика на кутията, за да проверя дали всичко е наред + смяна на масло и филтър. Ще се радвам на ориентировъчни цени и на симптоми за проблеми, за които да гледам. След като измих хубаво двигателя се показа метална табелка на кутия, която казва, че е рециклирана. Явно е направен ремонт от първия и собственик в Италия.
Алтернатор:
При включени климатик, фарове и т.н. алтернаторът зарежда на 13.10 V. , като никога не достига 14 V дори при изключени други консуматори. Къде могат да погледнат подробно проблема.
Светлини:
При включени светлини дава грешка - жълтата лампичка на таблото, но всички светлини работят. В десен стоп имаше вода, която източихме и зачистихме клемата. Със сигурност искам да сменя и стопове и фарове предвид, че задните са напукани а предните са замъглени, а единият е лепен на едно място. В avtochastionline24 и autodoc.bg има няколко модела и производители. Това, което ми трябва са фарове без светлини за мъгла, но не мога да се ориентирам за ролята на моторчето - има такива с включено моторче за регулиране и такива без. Мога ли да ползвам тези моторчета, които са сега в колата.
Ламбда сонда:
Катализаторът е "избушен", като същевременно дава грешка на ламбда сондата. Поръчана е нова и предстои да я сменя. Очаква ли се при махнат катализатор да се появява отново грешка със сондата.
Теч на масло:
Имаше теч или от капака на клапаните или от уплътнението до бобината. Как се процедира в случая
Датчик на колянов вал:
Препоръчаха ми да се смени, тъй като даваше грешки. Поръчан е и предстои да се смени
Изпускателна система:
Трябва да се смени тампона пред задната ос, който държи тръбата към гърнето. Формата му е като на цифрата 8. Стандартен консуматив ли е или се поръчва за този модел
Задни врати:
Дръжките на вратите отвън се връщат. Явно има счупени пружини
Смяна на консумативи и ГТП:
Маслото е сменяно преди 3000 км. Освен маслото мисля да сменя, ремъци, филтри (въздушен, горивен, купе?), пистов ремък?, ролки и водна помпа. Изпускам ли още нещо? Търся доверен сервиз (по възможност южна София), в който могат да сменят тези консумативи и да направят ГТП. Ще се радвам да ме ориентирате и за цени
Благодаря предварително за отговорите
Поздрави
Взехме Punto MK2 1.2 16V Speedgear 2001. Колата купихме от жена, която я е карала 6-7 години и пазила доста, като всички майстори, при които ходих потвърдиха, че състоянието на колата е добро. Имам следните въпроси и проблеми, които следва да реша. Ще се радвам да получа съвети и коментари:
CVT:
Не се усещат проблеми, но бих искал да разбера къде може да се направи профилактика на кутията, за да проверя дали всичко е наред + смяна на масло и филтър. Ще се радвам на ориентировъчни цени и на симптоми за проблеми, за които да гледам. След като измих хубаво двигателя се показа метална табелка на кутия, която казва, че е рециклирана. Явно е направен ремонт от първия и собственик в Италия.
Алтернатор:
При включени климатик, фарове и т.н. алтернаторът зарежда на 13.10 V. , като никога не достига 14 V дори при изключени други консуматори. Къде могат да погледнат подробно проблема.
Светлини:
При включени светлини дава грешка - жълтата лампичка на таблото, но всички светлини работят. В десен стоп имаше вода, която източихме и зачистихме клемата. Със сигурност искам да сменя и стопове и фарове предвид, че задните са напукани а предните са замъглени, а единият е лепен на едно място. В avtochastionline24 и autodoc.bg има няколко модела и производители. Това, което ми трябва са фарове без светлини за мъгла, но не мога да се ориентирам за ролята на моторчето - има такива с включено моторче за регулиране и такива без. Мога ли да ползвам тези моторчета, които са сега в колата.
Ламбда сонда:
Катализаторът е "избушен", като същевременно дава грешка на ламбда сондата. Поръчана е нова и предстои да я сменя. Очаква ли се при махнат катализатор да се появява отново грешка със сондата.
Теч на масло:
Имаше теч или от капака на клапаните или от уплътнението до бобината. Как се процедира в случая
Датчик на колянов вал:
Препоръчаха ми да се смени, тъй като даваше грешки. Поръчан е и предстои да се смени
Изпускателна система:
Трябва да се смени тампона пред задната ос, който държи тръбата към гърнето. Формата му е като на цифрата 8. Стандартен консуматив ли е или се поръчва за този модел
Задни врати:
Дръжките на вратите отвън се връщат. Явно има счупени пружини
Смяна на консумативи и ГТП:
Маслото е сменяно преди 3000 км. Освен маслото мисля да сменя, ремъци, филтри (въздушен, горивен, купе?), пистов ремък?, ролки и водна помпа. Изпускам ли още нещо? Търся доверен сервиз (по възможност южна София), в който могат да сменят тези консумативи и да направят ГТП. Ще се радвам да ме ориентирате и за цени
Благодаря предварително за отговорите
Поздрави
Коментар