Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с обороти браво 1.4 12V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с обороти браво 1.4 12V

    Здравейте колеги,

    От известно време имам проблем с оборотите. Колата има обикновена газова. Сутрин когато запаля на бензин колата пали лесно и след 2-3 секунди оборотите падат до 500-600 за около минута. След това се вдигат и колата тръгва. Ако след като паднат премина на газ оборотите се вдигат до нормалните 1300-1500 и постепенно намаляват с вдигане на температурата. Скоро си купих стъпков мотор на старо, с предния имах ядове при загрял двигател оборотите при отпускане на газта падаха до 500 и тогава бавно отиваха до 850. Случваше се при загряла кола стъпковия мотор да блокира в крайно положение и колата газнеше. Рестарта е подаване на контакт, с ръка се размърдва буталцето и след това палене. Забелявах че старото моторче има доста по голям луфт, надлъжно по посока на движение на буталцето, от това което купих. Общо взето с новия мотор колата работи много по-добре. Ниските обороти сутрин ги имаше и при стария стъпков мотор.
    Сменил съм и температурния датчик, този на термостата. Няма промяна в поведението на колата. Напоследък забелязвам, не го прави често, при много загряла кола (перката си се включва както се е вкючвала и през последните 10 години и си охлажда) свободните обороти се вдигат на 1200-1300 вместо 850, това на газ. И така колата си работи, но оборотите са малко високи, в този момент ако превключа на бензин, оборотите почват да игараят яко от 500 до 1500, все едно че помпя газста, мина ли на газ, нормализиране на оборотите но пак 1200. При това положение ако извадя големия макуч след въздушния филтър и го запуша с ръка колата гасне, не мисля че смуче въздух.
    При сменянето на стъпковия мотор а и след това на температурния датчик правих адаптация на колата. карах я известно време само на бензин, но сутршните обороти са си ниски. Колата се държи все едно сместа е прекалено богата, дори и като загрее се усеща че в ниските е малко мудна и след определени обороти се отпушва.
    Явно нещо бърка сместа, те не останаха много опции, или ламбда сонда или пък датчика за оборотите.
    Със сигурност трябва да се закачи на компютър за да се види какви грешки излизат. Дайте мнение къде и кой във Варна ще му се занимава с моята кола. Не търся първокласен и лъскав сервиз, а такова място където ще решат проблема.
    Само да подметна, че изпарителя ми е турски на 2 години и половина. Вероятно си заминава и той. Ходих при един двама газаджии, казаха ми не е проблем да го сменим, но колата трябва да се оправи на бензин и тогава .
    Малко дълъг стана поста, ако някой има някакви идей моля да ги сподели!

    Поздрави
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    #2
    Колега абсолютно същите симптоми само че на 1,8 двигател и стъпковия и газовата са различни (Пак обикновена но Landi Renzo). С вдигането на температурата на околната среда проблема изчезна, и не съм стигнал до никъде. Тези дни правих тестове на температурния датчик. Вместо него сложих 2 потенциометъра по 1 килоом и симулирах температура и проблема се появи. При по-ниски температури се ошашква според мен защото плочката на газовата стеснява отвора за въздуха преди дроселовата. От там по-малко количество въздух на същото количество гориво и сместа става богата но пък стъпковия не успява да го овладее и заради кофти връзки ламбдата не го хваща. На мен на бензин ми изкарва сигнала за проблем с лампата на инжектор и като обърна на газ изчезва. Подозирам точно ламбда емулатора или самата сонда. Гледам правени са връзки по кабелите там подозирам и тях. Ти в момента имаш ли проблема или се изразява по-силно при по студено време. На мен тези неща спря да ми ги прави от средата на май, а колата я взех март и на тогавашните околни температури се появяваше това.
    Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96

    Коментар


      #3
      Прави ми го в момента и сутрин и следобяд след работа. Не ми свети лампата на инжектора. За разлика от теб аз нямам дебитомер, а и колата е работила така последните 10 години. Не мисля, че проблема ми е в плочката. Някой датчик пуска грешни данни към компютъра и нещата се омазват. Възможна е и лоша връзка, не я изключвам. Само да спомена, че аз нямам емулатор, имам реле което прекъсва сигнала на ламбдата при преминаване на газ, но пак казвам системата е работила доста години без да има забележки
      Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
      Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

      Коментар


        #4
        Ако смуче въздух ще ти вдига оборотите. При мен смучеше от единия маркуч дето влиза в моното и оборотите се вдигаха до 3000. При пуснат педал на газта ускоряваше. По-скоро не стига въздух, сменяй филтъра, взимай контактен спрей и шкурка или тънка пила и почвай по буксите в двигателния отсек. Може да махнеш и тая гофра от кутията за въздух до изпускателния колектор.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Филтъра е сменен преди няма и месец. Малко по рано сменях свещи и кабели, тогава в сервиза ми казаха че са чистили буксите из отсека. Странното е че оборотите се вдигат само при доста загряла кола, и то не винаги а да кажем на 10 пъти един. През останалото време колата се държи добре.
          През уикенда ще минапо буксите да ги зачистя наново, най-вече тпс-а, стъпковия и ламбдата.
          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

          Коментар

          Working...
          X