Здравейте колеги,
От известно време имам проблем с оборотите. Колата има обикновена газова. Сутрин когато запаля на бензин колата пали лесно и след 2-3 секунди оборотите падат до 500-600 за около минута. След това се вдигат и колата тръгва. Ако след като паднат премина на газ оборотите се вдигат до нормалните 1300-1500 и постепенно намаляват с вдигане на температурата. Скоро си купих стъпков мотор на старо, с предния имах ядове при загрял двигател оборотите при отпускане на газта падаха до 500 и тогава бавно отиваха до 850. Случваше се при загряла кола стъпковия мотор да блокира в крайно положение и колата газнеше. Рестарта е подаване на контакт, с ръка се размърдва буталцето и след това палене. Забелявах че старото моторче има доста по голям луфт, надлъжно по посока на движение на буталцето, от това което купих. Общо взето с новия мотор колата работи много по-добре. Ниските обороти сутрин ги имаше и при стария стъпков мотор.
Сменил съм и температурния датчик, този на термостата. Няма промяна в поведението на колата. Напоследък забелязвам, не го прави често, при много загряла кола (перката си се включва както се е вкючвала и през последните 10 години и си охлажда) свободните обороти се вдигат на 1200-1300 вместо 850, това на газ. И така колата си работи, но оборотите са малко високи, в този момент ако превключа на бензин, оборотите почват да игараят яко от 500 до 1500, все едно че помпя газста, мина ли на газ, нормализиране на оборотите но пак 1200. При това положение ако извадя големия макуч след въздушния филтър и го запуша с ръка колата гасне, не мисля че смуче въздух.
При сменянето на стъпковия мотор а и след това на температурния датчик правих адаптация на колата. карах я известно време само на бензин, но сутршните обороти са си ниски. Колата се държи все едно сместа е прекалено богата, дори и като загрее се усеща че в ниските е малко мудна и след определени обороти се отпушва.
Явно нещо бърка сместа, те не останаха много опции, или ламбда сонда или пък датчика за оборотите.
Със сигурност трябва да се закачи на компютър за да се види какви грешки излизат. Дайте мнение къде и кой във Варна ще му се занимава с моята кола. Не търся първокласен и лъскав сервиз, а такова място където ще решат проблема.
Само да подметна, че изпарителя ми е турски на 2 години и половина. Вероятно си заминава и той. Ходих при един двама газаджии, казаха ми не е проблем да го сменим, но колата трябва да се оправи на бензин и тогава .
Малко дълъг стана поста, ако някой има някакви идей моля да ги сподели!
Поздрави
От известно време имам проблем с оборотите. Колата има обикновена газова. Сутрин когато запаля на бензин колата пали лесно и след 2-3 секунди оборотите падат до 500-600 за около минута. След това се вдигат и колата тръгва. Ако след като паднат премина на газ оборотите се вдигат до нормалните 1300-1500 и постепенно намаляват с вдигане на температурата. Скоро си купих стъпков мотор на старо, с предния имах ядове при загрял двигател оборотите при отпускане на газта падаха до 500 и тогава бавно отиваха до 850. Случваше се при загряла кола стъпковия мотор да блокира в крайно положение и колата газнеше. Рестарта е подаване на контакт, с ръка се размърдва буталцето и след това палене. Забелявах че старото моторче има доста по голям луфт, надлъжно по посока на движение на буталцето, от това което купих. Общо взето с новия мотор колата работи много по-добре. Ниските обороти сутрин ги имаше и при стария стъпков мотор.
Сменил съм и температурния датчик, този на термостата. Няма промяна в поведението на колата. Напоследък забелязвам, не го прави често, при много загряла кола (перката си се включва както се е вкючвала и през последните 10 години и си охлажда) свободните обороти се вдигат на 1200-1300 вместо 850, това на газ. И така колата си работи, но оборотите са малко високи, в този момент ако превключа на бензин, оборотите почват да игараят яко от 500 до 1500, все едно че помпя газста, мина ли на газ, нормализиране на оборотите но пак 1200. При това положение ако извадя големия макуч след въздушния филтър и го запуша с ръка колата гасне, не мисля че смуче въздух.
При сменянето на стъпковия мотор а и след това на температурния датчик правих адаптация на колата. карах я известно време само на бензин, но сутршните обороти са си ниски. Колата се държи все едно сместа е прекалено богата, дори и като загрее се усеща че в ниските е малко мудна и след определени обороти се отпушва.
Явно нещо бърка сместа, те не останаха много опции, или ламбда сонда или пък датчика за оборотите.
Със сигурност трябва да се закачи на компютър за да се види какви грешки излизат. Дайте мнение къде и кой във Варна ще му се занимава с моята кола. Не търся първокласен и лъскав сервиз, а такова място където ще решат проблема.
Само да подметна, че изпарителя ми е турски на 2 години и половина. Вероятно си заминава и той. Ходих при един двама газаджии, казаха ми не е проблем да го сменим, но колата трябва да се оправи на бензин и тогава .
Малко дълъг стана поста, ако някой има някакви идей моля да ги сподели!
Поздрави
Коментар