Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със съединител или скорости Брава 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със съединител или скорости Брава 1.6

    Здравейте, колеги! Преди известно време имах теч на масло от скоростната кутия и скоростите като че ли започнаха да се сменят по-трудно. Смених маншон и сипах ново масло. Ефектът по-скоро беше въображаем. Оказа се, че съединителя също е за смяна, така че смених и него с комплект на LUK. Осъзнах какво е да имаш нов съединител - педалът не се усещаше и всичко си влизаше добре. Но 2 седмици след смяната на съединителя започна трудно включване на 1-ва скорост, все едно нещо запъва отпред. Понякога и на някои от другите скорости се случва. Смених 3-те щанги на скоростния лост, тъй като едната беше преправяна и се надявах това да реши проблема, но уви. Понякога си влизат супер скоростите, но понякога няма вкараване на 1-ва, а от вчера и другите скорости запъват. Опитвам се да мина първо на 2-ра и тогава да вкарам 1-ва, но не винаги се получава и пак запъва. По-странното е, че това се случи след смяната на съединителя, дори със стария, който беше умрял нямах такива запъвания. Та това ме навежда на мисълта, че може да е от него, но не знам къде точно може да е проблемът - жило на съединителя, някакви втулки, тампони и т.н. Надявам се само да не е скоростната кутия и вътре нещо да си е заминало. Възможно ли е с това трудно включване и бутане на скоростите да разбия нещо вътре в скоростната, ако вече не съм?
    Последна редакция от vasil.georgiev; 30.06.2017, 12:09.
    Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

    #2
    Ако е съединителя си мисля че може да нямаш пълно отделяне на съдинителя но нека и колегите кажат
    Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96

    Коментар


      #3
      Не разбирам от автомобили, но ако няма отделяне нямаше ли да е така още от първия ден след смяната на съединителя? Макар че съм почти сигурен, че е нещо по него, защото по-сериозните проблеми с включването на скоростите започнаха след смяната. Ако бяха скорости си мисля, че и със стария щях да имам сериозни главоболия, а там имах незначително затруднение на моменти сравнение със сега.
      Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

      Коментар


        #4
        или е жилото или е вилката на ск
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          А има ли вероятност да разваля или разбия нещо по скоростната кутия (вътре) от трудното включване и натискане на лоста прекомерно? Да не стане така, че накрая да хвърля скоростната кутия.
          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

          Коментар


            #6
            vasil.georgiev написа: Преглед на мнението
            Не разбирам от автомобили, но ако няма отделяне нямаше ли да е така още от първия ден след смяната на съединителя? Макар че съм почти сигурен, че е нещо по него, защото по-сериозните проблеми с включването на скоростите започнаха след смяната. Ако бяха скорости си мисля, че и със стария щях да имам сериозни главоболия, а там имах незначително затруднение на моменти сравнение със сега.
            Точно там ми е логиката. Смисъл стария е бил захабен-когато го натиснеш разстоянието между притискателния и феродовия диск е по-голямо което ти осигурява нужната хлабина за спокойното превключване. С новия съединител тази хлабина я нямаш и започва да се появява. Да прав си че това трябваше да се случва още от първото палене с новия което поставя теорията ми под въпрос. За това казах нека и колегите изкажат своите мнения
            Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96

            Коментар


              #7
              Здравей колега, почни от най-елементарното - поиграй си с жилото на съединителя.. не е хубаво да напъваш скоростния лост, щом не включва определена предавка. Пробвай дали включва първа на полусъединител. При мен беше същата история, пак комплект на LUK, пак трудно включване на 1-ва, си реших въпроса с късото жило.
              Последна редакция от vnukata; 01.07.2017, 08:07.

              Коментар


                #8
                Ако има някакво значение, когато изгася колата скоростите си влизат доста добре. В понеделник вероятно ще я оставя при Жоро (от Пловдив, който всъщност ми сменя съединителя) да види жилото или каквото там друго може да е причината. Само се надявам да не е скоростната кутия заминала.
                Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                Коментар


                  #9
                  Скоростната кутия гледай в краен случай, иначе винаги е тай, на изгасена кола скоростите влизат като у тях си!

                  Коментар


                    #10
                    Днес бях при Жоро, ами оказва се скоростната кутия. Каза, че е пробвал с регулиране на жилото и няма разлика, а съединителя си сработва правилно. При повдигната кола при леко завъртане на колелата скоростите влизали (тоест когато се напаснат вътре в скоростната кутия нещата), след като веднъж ги размести пак трябва да се врътнат колелата, за да влезе първа и после останалите влизали нормално. Чувало се тропане вътре в скоростната кутия. Не мога само да си обясня, ако е разбила вътре по скоростната кутия нещо, то и със стария съединител и със старите щанги на скоростния лост трябваше да имам същите проблеми, а тогава не съм имал такива затруднения - понякога задна не влизаше както трябва, но с останалите нямаше такива сериозни ядове. Но както се казва здраве да е. С други думи търся си скоростна кутия, ако някой има да пише.
                    Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                    Коментар


                      #11
                      Според мен се кoнсултирай и с други майстори.След което предприемай някакви действия.
                      Fiat Brava 1.9 JTD

                      Коментар


                        #12
                        аз имам кутия от 1.8 и една от делта 1.6 ама я се консултирай с друг майстор.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          То хубаво ще се консултирам с друг майстор, но мислите ли, че може да е нещо друго, след като изключихме жилото и съединителя. Още повече, че Жоро си разбира от работата според мен (както казват и много от хората във форума), така че не знам дали е сгрешил (още повече, че той сменя съединителя).
                          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                          Коментар


                            #14
                            Жоро си разбира това е ясно.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Тогава какво да правя, да търся ли второ мнение? Има ли вероятност да е някъде другаде проблема?
                              Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X