Здравейте колеги,
преди около два месеца се сдобих с Гранде Пунто 2009, 1.4 8V бензин. На колата има какво да се поправя, но не сме от вчера както се казва. Затруднява ме обаче следния проблем:
Автомобилът дава грешка P0011 която представлява несъответствие между реалната и очакваната позиция на разпред. вал.
След известно въртене в дебрите на вариаторите се установи следното:
Вариаторът работи коректно при:
1. Обороти на двигателя над 2700-2800 - първоначално това се свърза с налягането на маслото, но в последствие се оказа, че налягане си има.
2. Рязко подаване на газ всеки път - при плавно каране, грешката скоропостижно се връща. При всяко подаване на газ е необходимо да "бодна" педала повече, след което мога да го върна.
Общото между двете смятам е по-големият управляващ сигнал към управляващия клапан. Тук причините за проблемите остават две -
1.механично задържане в управляващия клапан или
2.механично задържане в самия вариатор.
Изпитах клапана и резултатът е следния:
1. При увеличаване на управляващото напрежение, първото видимо движение се появява при 3V, след което калапанът плавно извършва целия си ход до 14V
2. При падащ фронт на напрежението първото видимо движение се появява при 6V и плунжерът извършва целия си ход до 0V.
И сега въпросът:
Има ли някой понятие дали тези работни диапазони 3-14V и 6-0V са нормалните и очакваните?
Предварително благодаря за отговорите!
преди около два месеца се сдобих с Гранде Пунто 2009, 1.4 8V бензин. На колата има какво да се поправя, но не сме от вчера както се казва. Затруднява ме обаче следния проблем:
Автомобилът дава грешка P0011 която представлява несъответствие между реалната и очакваната позиция на разпред. вал.
След известно въртене в дебрите на вариаторите се установи следното:
Вариаторът работи коректно при:
1. Обороти на двигателя над 2700-2800 - първоначално това се свърза с налягането на маслото, но в последствие се оказа, че налягане си има.
2. Рязко подаване на газ всеки път - при плавно каране, грешката скоропостижно се връща. При всяко подаване на газ е необходимо да "бодна" педала повече, след което мога да го върна.
Общото между двете смятам е по-големият управляващ сигнал към управляващия клапан. Тук причините за проблемите остават две -
1.механично задържане в управляващия клапан или
2.механично задържане в самия вариатор.
Изпитах клапана и резултатът е следния:
1. При увеличаване на управляващото напрежение, първото видимо движение се появява при 3V, след което калапанът плавно извършва целия си ход до 14V
2. При падащ фронт на напрежението първото видимо движение се появява при 6V и плунжерът извършва целия си ход до 0V.
И сега въпросът:
Има ли някой понятие дали тези работни диапазони 3-14V и 6-0V са нормалните и очакваните?
Предварително благодаря за отговорите!
Коментар