Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо дрънчи в моторния отсег

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нещо дрънчи в моторния отсег

    Супер странен ефект.Когато колата е студена няма проблем.Карам известно време по здръстванията и започва да се проявява (поне след полжин час работа на колата).Интересното е следното - дрънчи баш като дизел (ама с по-ниска честота).Само че когато натисна съединителя спира да се чува.Като го пусна оборотите не се променят ама започва да се чува.Чудя се дали се касае за строшен притискател (мисля си че ако една от тези пружини в които опира лагера е много мека или нещо крива или де да знам и аз може да закача в лагера или някъде и затова да тропоти).Другото което може ли самия феродов да тропа някак? Интересното е че като се движа няма такъв проблем.Дефакто само с пуснат съединител на празен ход и на спряло положение.
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Мисля че е лагера на първичния вал на скоростите. Когато си на място и на свободна тои се върти ненатоварен, щом натиснеш съединителя вала спира и съответно и шума ти изчезва, в движение също него чуваш защото първичния вал е под натоварване защото си на скорост и от там обира луфта на лагера и шума изчезва или става съвсем различен и плътен и неможеш да го усетиш. Това което казах не значи че е на 100 % може и да съм в грешка и шума да е от съвсем друго, но от това което описа само това ми идва на ум. Не ми се вярва да е лагера на съединителя там признаците са други. Но все пак колата е италянска и е пълна с изненади,ама нали за тва си гиобичаме
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    Коментар


      #3
      Ами аз не го споменах защото не ми се иска да е той.... .Следващия ми въпрос е дали трябва да се разчасти скоростната кутия или се вади отпред заедно с опашката (на някой коли съм го правил и се получава) ?.Като сменя съединителя тези дни ще премахна едната причина и ще остане само другата и за съжаление по-лошата.Благодаря!
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        Пружина?

        Възможно е да има счупена пружина на демпфера. Старата ми бричка имаше такъв проблем.
        Punto 55 SX

        Коментар


          #5
          Лагерче , лагерче. Уното се държи по същия начин... Като позагрее до към 60-70 градуса и вече се чува .Имам още малко каране със тоя съединител и после купувам комплект и нещата ще са allright.Няма друг начин освен със сваляне на кутията...Колегата има рено 19 и тои имаше същия проблем ама неговия лагер виеше зверски.Пръска го няклоко пъти през отвора на вилката със спреи против ръжда . Ефекта беше че 2-3 дена не виеше и после пак пръскане докато не го сменихме със нов :D
          Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
          IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
          1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
          2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

          Коментар


            #6
            Ами несъм сигурен че ще може да се вади отпред, щото и моя прави такива номера но на студено и то само зимата като запаля и трака яко ама като позагрее 3-4мин. изчезва шума. Питах за това един познат които е свалял кутия на Дедра и каза че може да се смени само ако се разглоби кутията. Надявам се при теб да не е така на фиата и да може да се свали отпред от кутията без да се сваля, има и друга вероятна причина лагрчето където ти влиза оста на скоростите в коляновия вал дори си мисля че по вероятно то да е заминало. Не съм сигуртен обаче там лагер ли е или втулка на фиата.Но щом ще сваляш съединител ще разбереш къде е проблема. Пиши какво е било да знаем
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #7
              100% лагер на първичния вал на скоростите! Ако не трака много не е опасно обаче разтрака ли се яко може да блокира и да се пречукаш (караш 140 по магистралата, блокира вала и предните колела блокират и става страшно, ако не се пречукаш със сигурност ще смелих всичко в скоростите и става една салатка). Принципно от момента на появяване до въпросния ефект може да минат и 20 000км, така че ако скоро се е появило не е страшно, но е добре да се оправи при 1ва възможност. Лагерите са евтини обаче смяната е кошмарна. Добре е да се комбинира и със смяна на съединител и семеринга на маховика

              Коментар


                #8
                минах по този път, значи мисля лагера уж скф е между 50 и 70 лв, горе долу те насочвам, че аз сменях общо 3 лагери и кой колко беше забравих. наистина е добре както казаха да се смени и семеринга щото той е 7 лв ама прави бели за 200, пък и един ден ако изпусне и решиш да го сменяш тряа пак да сваляш кутията. абе много кофти е да правиш скорости. по-добре го смени сега със съед. ако имаш възможност
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  От техникума намразих ремонта на ск.кутии. Ако все пак си решил да цепиш кутията се въоражи със много търпение и здрави нерви. Още еди съвет разглобиш ли я днес , я сглобяваи същия ден а не утре или други ден да се чудиш кое от къде беше . Ако имаш книга на Хаинес или pdf на Хаинес си разпечатаи сглобяването и разглобяването на кутията ще ти е от полза.
                  Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                  IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                  1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                  2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                  Коментар


                    #10
                    А аз се научих как се разчастват скорости - на джипа на брата разчастихме и скоростите и раздатката и щото сме много "умни" събрахме всичко в един плик и айде.После беше като пъзел.....тука има тука-няма от де е колелото ама стана в крайна сметка.След този случай на една Застава си направих експеримента да снимам последователно всеки момент от разглобяването и махането на всяко едно колело,шплентче и т.н. и резултатът беше че я сглобих за по-малко от час.Принципно разглобя ли си кутията ще се сменя наред (синхронизатори,семеринга отпред,вилките ако има нужда,лагерите и т.н.).Аз се замислях да я сменя цялата (и без друго си има проблеми с 1-ва и 2-ра) ама трудно ще си намеря като за мен (по-различна е от на Типо 1.4) и май май ще си я правя.Препдолагам че около 120лв ще ми стигнат (60-70 за лагерите (те не са много скъпи за скоростите),30-тина за синхронизаторите и останлото за силикони и семеринги).Че няма да е със съединителя няма да е ама по-натам ще я оправя.При мен е много по-удобно да сваля двигателя като сменям съединителя отколкото скоростите (10-тина жички,3 тампона,2-3 жила и 4-5 маркуча).Двигателя го вадят двама души наръка без проблем и за по-малко от един ден се вади и слага обратно (правено няколко пъти по различни причини).Така или иначе ще си сменя съединителя и ще огледам как е лагера доколкото мога да видя като сваля двигателя и така.Тркането се появи отскоро (около 20-тина дни) ама проблема е че колата я карам много (сега се очертава маршрут София-Свищов-София,за вторник се очертава София-Добрич-Габрово-София)
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар

                    Working...
                    X