Здравейте колеги, от почти месец съм собственик на Fiat Croma 2007 с електрически стъклен / панорамен таван и колата много ме радва.
Реших да споделя моята неволя с тази иначе много приятна екстра. Надявам се, че информацията ще е от полза, не открих много писано по темата в този форум.
Старият собственик ме предупреди да не отварям тавана, защото има проблеми със затварянето му.
След като купих колата естествено не послушах съвета на собственика и реших да изпробвам дали това чудо работи и къде му е проблема. Първият път покривът се затвори/отвори успешно, като забелязах трудно прибиране, съпроводено с бавно движение, скърцане и видимо "мъчене" на мотора. Последваха няколко пъти отваряния /затваряния, при последните от които при затварянето се задействаше anti-crushing защитата и малко преди да се затвори стъклото - позицията в която то трябва да натисне предния "бар" с мрежата се връщаше назад и имаше нужда от няколко опита, за да се затвори. Към този момент още не знаех, че натисната "врътката" игнорира anti-crushing защитата и стъклото се затваря даже и при срещане на съпротивление на "порции". Беше ми ясно, че има нужда в най-добия случай от почистване и смазка.
Преди няколко дни покривът заседна в пълно отворено положение и не искаше да се затвори в най-подходящия момент, след паркиране пред къщи късно вечер. Успях да затворя тавана на "магия", с ключа за ръчно затваряне в задния плафон направих няколко оборота на ръка, след което моторът тръгна и с натисната "врътка", помощ на ръка и 10-на минути борба се затвори. След затварянето на покрива системата спря да работи - само се чуваше едно цъкане от мотора отзад. В крайна сметка имах затворен покрив и на около 50% отворена щора.
На другия ден проверих 2-та бушона за покрива и щората, бяха здрави. Предположих, че моторът е здрав, както и че бутоните за покрива и щората също дават контакт. Махнах клемата на акумулатора - без промяна.
След четене из интернет в чужд форум форум намерих решение, което ми помогна да съживя покрива.
Нужни са двама за упражнението. При подаден контакт единият поставя шестограмния ключ в отвора в задния плафон и държи здраво контра, а другият натиска врътката. Идеята е - моторът се опитва да се завърти, в този момент среща голямо съпротивление и подава сигнал, че стъклото е в крайно затворено положение. След няколко опита щората се затвори до край и след направена ре-инициализация на ел. покрива всичко заработи.
Днес направих почистване на предните и задните релси, по които се движи механизмът на стъклото. Махнах и двете дълги пластмасови лайсни в двата края на покрива, за да почистя задните релси и дренажите.
При почисването от предните релси премахнах много боклук, премесен с малко грес, а от задните листа и боклуци. Намазах релсите с малко грес и сега има видимо подобрение - всичко се отваря/затваря по-леко.
Прави ми впечатление, че при затворен таван предното стъкло е малко (с около 3-4мм.) по-високо от задното, колеги и при вас ли е така? Все едно стъклото не е натиснало достатъчно задното уплътнение. Според вас колеги с каква смазка е най-добре да се смажат релсите?
Ще се радвам и други колеги да споделят своя опит.
Поздрави.
Реших да споделя моята неволя с тази иначе много приятна екстра. Надявам се, че информацията ще е от полза, не открих много писано по темата в този форум.
Старият собственик ме предупреди да не отварям тавана, защото има проблеми със затварянето му.
След като купих колата естествено не послушах съвета на собственика и реших да изпробвам дали това чудо работи и къде му е проблема. Първият път покривът се затвори/отвори успешно, като забелязах трудно прибиране, съпроводено с бавно движение, скърцане и видимо "мъчене" на мотора. Последваха няколко пъти отваряния /затваряния, при последните от които при затварянето се задействаше anti-crushing защитата и малко преди да се затвори стъклото - позицията в която то трябва да натисне предния "бар" с мрежата се връщаше назад и имаше нужда от няколко опита, за да се затвори. Към този момент още не знаех, че натисната "врътката" игнорира anti-crushing защитата и стъклото се затваря даже и при срещане на съпротивление на "порции". Беше ми ясно, че има нужда в най-добия случай от почистване и смазка.
Преди няколко дни покривът заседна в пълно отворено положение и не искаше да се затвори в най-подходящия момент, след паркиране пред къщи късно вечер. Успях да затворя тавана на "магия", с ключа за ръчно затваряне в задния плафон направих няколко оборота на ръка, след което моторът тръгна и с натисната "врътка", помощ на ръка и 10-на минути борба се затвори. След затварянето на покрива системата спря да работи - само се чуваше едно цъкане от мотора отзад. В крайна сметка имах затворен покрив и на около 50% отворена щора.
На другия ден проверих 2-та бушона за покрива и щората, бяха здрави. Предположих, че моторът е здрав, както и че бутоните за покрива и щората също дават контакт. Махнах клемата на акумулатора - без промяна.
След четене из интернет в чужд форум форум намерих решение, което ми помогна да съживя покрива.
Нужни са двама за упражнението. При подаден контакт единият поставя шестограмния ключ в отвора в задния плафон и държи здраво контра, а другият натиска врътката. Идеята е - моторът се опитва да се завърти, в този момент среща голямо съпротивление и подава сигнал, че стъклото е в крайно затворено положение. След няколко опита щората се затвори до край и след направена ре-инициализация на ел. покрива всичко заработи.
Днес направих почистване на предните и задните релси, по които се движи механизмът на стъклото. Махнах и двете дълги пластмасови лайсни в двата края на покрива, за да почистя задните релси и дренажите.
При почисването от предните релси премахнах много боклук, премесен с малко грес, а от задните листа и боклуци. Намазах релсите с малко грес и сега има видимо подобрение - всичко се отваря/затваря по-леко.
Прави ми впечатление, че при затворен таван предното стъкло е малко (с около 3-4мм.) по-високо от задното, колеги и при вас ли е така? Все едно стъклото не е натиснало достатъчно задното уплътнение. Според вас колеги с каква смазка е най-добре да се смажат релсите?
Ще се радвам и други колеги да споделят своя опит.
Поздрави.
Коментар