Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум от скоростна кутия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум от скоростна кутия

    Здравейте колеги,
    От скоро обърнах внимание на шум от скоростната кутия. Получава се при добре загрял мотор и то при топло време, т.е. при загряло масло на кутията. Колата ми е Мареа 1,8.
    Шумът се чува на празен ход при отпуснат педал на съединителя. Когато натисна педала шумът изчезва.
    Някакви идеи от къде е?
    Мисля, че е лагер на първичния вал. Ако е така само единия лагер ли се сменя - този от страната на съединителя?
    Лесно ли се извършва тази операция?
    Сега като си спомням, този шум го чувам през лятото от 2-3 години, но не съм обръщал внимание. Дали може така да се кара и каква авария може да се случи ако не сменя нищо?
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    #2
    прилича на лагер в съединител.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Не е от него - така мисля. Като е натиснат педала не се чува нищо, а точно тогава този лагер работи. Като е отпуснат тогава шуми. Ще изпробвам днес пак - с леко преместване на педала.
      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

      Коментар


        #4
        Аксиален лагер. И моят се обажда от дъжд на вятър. Като натисна няколко последователни пъти съединителя млъква.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #5
          Лагера на съединителя се държи така - на свободна се чува, като натиснеш съединителя спира. Обаче би трябвало на студена, не на заграяла кола. Карах сужебен форд дето зимата на минусови температури студена дрънчеше на място сякаш биеш по тенекия с желязна бухалка с все сила. Като запаля сутрин будеше съседите, а след 2-3 минути като поработи сякаш нищо не е било. И така до следващата сутрин.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            според мен е лагер първичен вал.Моя си вие така от 4 години на едната кола.струва 20лв,но се сваля скоростна кутия и не ми се разправя.Преди години сменях на уното,не е особено трудно.при натиснат педал спира да се върти първичния вал и шумът изчезва.шумът е по-силен при загрят двигател.Успех.
            FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

            Коментар


              #7
              alvanovo написа: Преглед на мнението
              Не е от него - така мисля. Като е натиснат педала не се чува нищо, а точно тогава този лагер работи. Като е отпуснат тогава шуми. Ще изпробвам днес пак - с леко преместване на педала.
              Точно защото лагера се върти свободно затова бучи , а като го притиснеш млъква
              koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

              Коментар


                #8
                Аз мисля, че е лагер в кутията, защото имах същия проблем на Пунто и след смяна на съединител си остана, обаче после ме мързеше да я свалям и си я карах така .... При мен шумеше през цялото време когато си на скорост, натиснеш ли съединителя всичко изчезва.
                Fiat Bravo II 1.4 16v
                Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                Коментар


                  #9
                  Аз мисля, че е лагер в кутията, защото имах същия проблем на Пунто и след смяна на съединител си остана, обаче после ме мързеше да я свалям и си я карах така .... При мен шумеше през цялото време когато си на скорост, натиснеш ли съединителя всичко изчезва.
                  Ами то като се отцепи кутията за да смениш съединител много лесно можеш да провериш лагерите на първичния вал и докато е свалена всички подмени по нея са елементарни , а наистина шума от аксиален лагер и лагер на съединител е доста сходен, но пък има статоскопи за тая работа
                  koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                  Коментар


                    #10
                    аксиален лагер и лагер на съединителя - каква е разликата?
                    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                    Коментар


                      #11
                      едно и също е.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        причината за чукането при тези коли в 70 пр от случаите не е аксиалния,нито лагера в кутията,а разбитите легла на пружините на фрикционния (феродовия) диск

                        Коментар


                          #13
                          да, съгласен
                          защото като превключвам и отпускам съединителя не го правя много плавно и винаги има удар
                          особено силно това се усеща като съм с включен климатик
                          ако е така - карам докато се износи съединителя и сваля скор кутия за смяна
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            #14
                            Лагерите на първичния вал,може да тракат ,но държат много
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар

                            Working...
                            X