Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Избор на Фиат Браво 2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Избор на Фиат Браво 2

    Здравейте, всички. Надявам се да съм уцелил раздела... Харесал съм Фиат Браво 2, но не намирам много информация като цяло за колата.
    1. Интересува ме има ли чести проблеми с електрониката и в какво се изразяват?
    2. Какъв разход дава извън града 1.9мджет и 1.6мджет? И като цяло имат ли детски болести. На места четох, че е перепоръчително да се махнат ДПФ, ЕГР, пеперудки? Като цена колко идват интервенциите?
    3. За бензиновите 1.4 и 1.4тджет нищо не можах да намеря, освен че евентуално има проблем със скоростите и не разбрах какъв... В какво се изразява и с каква сума се оправя горе-долу? Като цяло надеждни ли са бензиновите?
    4. Версиите 1.4 с газово от завода с течна фаза ли са и без значение дали са с течна фаза има ли майстори, които да им разбират? Също до колко са надеждни тези фабрични газови?
    5. Интересува ме как мога да разбера дали колата има ЕСП? Виждам, че доста имат бутони за АСР, но доколкото знам АСР е само част от ЕСП-то. На таблото ЕСП ли трябва да пише, понеже не съм срещнал такава с ЕСП...

    Надявам се да не ме накарате да чета дългите теми, понеже всичко е много разхвърляно там. Благодаря предварително

    #2
    Не знам какво имаш в предвид с "проблеми с електрониката". Подобни проблеми за сега сме нямали. Цялото оборудване по колата си работи отлично.
    1.9 Multijet 16V 150к.с. гори според зависи как го караш. Ако караш до 120км/ч може спокойно да го свалиш под 6 литра. При 140-150 гори около 6.4-6,7, но с агресивно каране мога да го докарам и до 8/100. моторът върви много яко - 220км/ч ги удря без проблеми, като по равното доускорява до 230км/ч. 1.9 Miltijet има с DPF има и без DPF. От 2007-ма година, особено италианските, са без DPF. EGR се маха, но изисква и софтуерно байпасиране освен ламаринка. Вихровите клапи ги махаш задължително. Проблеми по дизелите - демпферен маховик и вътрешни карета. Актуатор на турбината и дюзи са проблеми на всички стари дизели, не само на Multijet-ите. Ако се чипоса този мотор.....

    1.6 Multijet е много добър компромис. 105-коньовият върви много хубаво и са по-икономични от 1.9-ките. По-рядко срещани са и съм нямал пряк допир с поддръжката на този мотор. Карал съм го на тест-драйв и съм доволен от видяното. Ако ще е 1.6 Multijet ще се оглеждам за версията 120 коня. Тук не съм чул да има проблеми със скорости и карета.

    Турбо-бензиновите мотори са много приятни за каране. 1.4 150к.с. при спортен режим върви зверски яко. Имат си въртящ момент при ниски обороти и са много дианмични. Лошото е, че ако ги напъваш турбините им май не карат много. 1.4 90к.с атмосферният мотор по мое мнение е слаб за купето и никога не бих си взел такова чудо.

    ASR+ESP вървят заедно. Тоест ако нямаш бутон за ASR нямаш и ESP и обратно - имаш ли бутон имаш и двете.

    Окачването на тези коли е просто и здраво. Шарнирът на носачите е делим.
    Последна редакция от PSG; 26.05.2017, 12:54.

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      #3
      Изпуснал си най-удачния мотор, 1.9 120 коня
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Карам такава 1.4 90к.с и ми стига мощността, понеже не съм състезател и си карам нормално и не я товаря с 5 магарета на задната седалка, нямам никакви грижи, нито по байри, нито по-магистралата. Градско с нормално каране ми дава 8 и малко, зимата малко повече, а извънградско ако караш до 110км/ч удря 5 - 5.5, а 130-140 към 6 - 6.5. За сега не се оплаквам от нищо по колата, детски болести не съм забелязал да има, всичко е изработено добре, няма излишни чарколяци, които да се развалят. Двигателя е супер елементарен и всичко е видимо за окото без излишни усложнения, идентичен е със Стило 1.4.

        Гледал съм такива на газ и си е нормална инжекция BRC в повечето случаи и всеки сервиз за газово може да ти я сервизира.

        За t-jet мога да кажа че са много пъргави коли, карал съм такава 120 и върви много добре, там вече въртящия момент е много голям, почти като на 1.6 mjet, обаче като всяка турбо бензинка имат кратък живот на турбинките и ще ти трябва смяна щом е минала 100к, иначе като цяло са здрави, но много претенциозни. Трябва да им купуваш пиезо свещи, масло само от най-хубавото, филтри без компромисис, а и си има особености да караш турбо кола, като например при дълъг път да не гасиш веднага колата след спиране, а да я оставиш да повърти турбината 2-3 мин за да се охлади иначе маслото което остава там деградира от топлината и много други. Ако си запален фен това е твоята кола. Много ще и се кефиш, но ако нямаш желание да наливаш пари и грижи, по добре си вземи или атмосферен 1.4 или mjet.

        Както каза колегата за ASR-а вървят заедно с ESP и почти всички бройки я имат, само тези тотално орязаните без мултиволан.
        Последна редакция от mell0; 26.05.2017, 17:02.
        Fiat Bravo II 1.4 16v
        Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
        Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

        Коментар


          #5
          Благодаря много за отговорите. А защо 1.9 120 к.с. да е най-удачен вариант? В чужди форуми гледах, че 1.9 150 к.с. дава по-добър разход на дълъг път поне от версията 120 к.с. ? Така ли е наистина? И разликата между двата само софтуерна ли е или?
          От прочетеното бих се насочил към 1.4тджет - 120/150 коня. Веднъж, че няма да трака и второ, че евентуално няма да мисля за помпа, дюзи и доколкото виждам е с по-евтин маховик. Мисля, че ако се газифицира, ще идва и по-икономично от дизела. Единствено исках да разбера дали няма някой заводски проблем като 1.4тси във ВАГ групата например.

          Коментар


            #6
            За разхода не знам, не карам такива коли. За здравина говоря.
            Бензинката какво, няма дюзи и помпа ли? А като почне да ти клати оборотите, да припалва ама не съвсем, да прави детонации, па с тея газови истории цяла зима караш на бензин, па ти е забранено да спираш в подземен паркинг...И те си имат мизериите.
            Последна редакция от pakumba; 26.05.2017, 17:27.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Турбо бензин на газ е най-голямата глупост, не го прави, моля те. TSI на ВАГ са бензинови двигатели с директно впръскване и затова имат проблеми, а TJET си е нормален бензинов турбо двигател. Няма да имаш грижи с него, харчи до 10 литра не повече градско зимата, което ще ти даде близък разход до дизеловия 1.9, но просто не му слагай газово, защото ще береш ядове, тези двигатели са си правени за бензин и друго гориво не им влияе добре на живота. Ако искаш газово си вземи атмосферката.
              Последна редакция от mell0; 26.05.2017, 17:44.
              Fiat Bravo II 1.4 16v
              Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
              Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

              Коментар


                #8
                Турбо бензин на газ е най-голямата глупост, ... просто не му слагай газово, защото ще береш ядове, тези двигатели са си правени за бензин
                Може ли да се обосновеш? T-Jet в Типо се продава в Италия и Полша с ГИ Ланди Ренцо и не са известни досега някакви проблеми.

                Тъй като в рамките на следващата година ще трябва да сменям колата и една от възможностите е точно Типо 1.4 T-Jet LPG ми е интересно да узная кое не им "влияе добре на живота". Защото ако наистина е вярно, че имат много проблеми, то няма да се занимавам да внасям от Полша/Италия в Германия.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  #9
                  Ами, преди да взема моето гледах бая Бравота и от тях имаше на около 95к километри tjet с газови, които работеха супер неравномерно, изтормозени, тракащи за разлика от атмосферния вариянт, който дори гледах една на 180к си работеше кто часовник. Искам да кажа че не е проблем да си караш на газ, но после като се изтормози колата да не кажеш, че е боклук и не струва, защото свещите, който ползва турбо двигателя са пиезо и с газта ще ги скапваш през 5к, да не говорим по-виската температура на изпускателните газове като минават през топлата част на турбината, можеш сам да си обясниш как маслото трябва да ти е много добро точно поради тази особеност + съм сигурен че даже и да е хубаво пак ще загуби свойствата си по-бързо и от там износване. Аз лично до сега не съм видял читав турбо двигател на газ, всичките са кошници след 100к, за основен ремонт.
                  Fiat Bravo II 1.4 16v
                  Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
                  Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

                  Коментар


                    #10
                    Явно ще пропускам 1.4тджет тогава. А евентуално някой може ли да се включи с реалната разлика между разхода и поддръжката на 1.6мджет и 1.9мджет и кой от двата е по-здрав?

                    Коментар


                      #11
                      Аз съм фен на дизела, но не мисля, че турбо-бензинът е лош вариант. Нищо чудно и да гори колкото дизела. 1.9-ките не са от най-икономичните мотори, да си знаеш. В София си гори 10 нафта като стой, че гледай.
                      Не мога да ти кажа с точност за 1.6Multijet, но подръжката му ще е нещо от порядъка на 1.9. Разходът му очаквам да е поне литът надолу - все пак е по-нова генерация двигател.
                      Но има и нещо друго - 1.9 моторите са доста разпространени и са познати на монтьорите. Слагат се при Опели, Сузукита и пр. Т.е. смяната на консумативи (ремъци, ролки, съединител) не ги затруднява особено. 1.9 120к.с. при Браво е с 5-степенна кутия, по-шумен е и аз лично не бих го избрал. Отделно, че двуваловият двигател върви по-добре, а поддръжката е същата.

                      За поддръжката на 1.9 150 к.с. - зависи какви консумативи слагаш. Въздушен филтър - 10-15лв. Наврян е отдолу и трябва да се вдига колата. Горивният филтър на тези коли е скъп. Намират се Champion за по 30лв., като по-евтин вариант не съм откривал за сега. Масло 5л. 5W30/40, зависи от марката. Оригиналната Селения 5W30 е скъпа и отива към 120лв. Може да се кара без проблем със Selenia 5W40, което е към 90-100лв. Има и по-сносни варианти от други марки масла. Ангренажен комплект + водна помпа 300-350лв. Аксесоарния ремък отива към 200лв с обтегача и ролките. Съединител и маховик - вадиш 1000лв. за съединител LUK и маховик Valeo.

                      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                      Коментар


                        #12
                        Някой нещо може ли да каже за тази кола: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...3&slink=3ekri7

                        Коментар


                          #13
                          Моят 1,6 гори около 5 извънградско, без да се жали особено и около 8,5 градско - постоянно студен. Това по борд, обаче. Не съм го засичал пълно-пълно.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #14
                            Аз съм фен на дизела, но не мисля, че турбо-бензинът е лош вариант. Нищо чудно и да гори колкото дизела. 1.9-ките не са от най-икономичните мотори, да си знаеш. В София си гори 10 нафта като стой, че гледай.
                            Не мога да ти кажа с точност за 1.6Multijet, но подръжката му ще е нещо от порядъка на 1.9. Разходът му очаквам да е поне литът надолу - все пак е по-нова генерация двигател.
                            Но има и нещо друго - 1.9 моторите са доста разпространени и са познати на монтьорите. Слагат се при Опели, Сузукита и пр. Т.е. смяната на консумативи (ремъци, ролки, съединител) не ги затруднява особено. 1.9 120к.с. при Браво е с 5-степенна кутия, по-шумен е и аз лично не бих го избрал. Отделно, че двуваловият двигател върви по-добре, а поддръжката е същата.

                            За поддръжката на 1.9 150 к.с. - зависи какви консумативи слагаш. Въздушен филтър - 10-15лв. Наврян е отдолу и трябва да се вдига колата. Горивният филтър на тези коли е скъп. Намират се Champion за по 30лв., като по-евтин вариант не съм откривал за сега. Масло 5л. 5W30/40, зависи от марката. Оригиналната Селения 5W30 е скъпа и отива към 120лв. Може да се кара без проблем със Selenia 5W40, което е към 90-100лв. Има и по-сносни варианти от други марки масла. Ангренажен комплект + водна помпа 300-350лв. Аксесоарния ремък отива към 200лв с обтегача и ролките. Съединител и маховик - вадиш 1000лв. за съединител LUK и маховик Valeo.
                            Пропускаш разни неща, 120 коня е с безпроблемната скоростна кутия (не знам за полуоските дали са същите, т.е. проблемни). Отделно е и по-икономичен. Мисля, че нямаше и вихрови клапи.
                            По принцип си прав, че по-новото поколение двг трябва да е по-икономичен, но на практика.... 2.4ката на Либра ми харчи по-малко от 1.9 16в на Стилото. Па нека е с +1 цил и по-старо поколение.
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Не бих посъветвал да купя тази кола! Прекалено скъпо е!
                              CX Bulgaria

                              Коментар

                              Working...
                              X