Момчет, реших да сменявам вътрешния тампон на щангата и при монтажа единия се скъса. Как да действам сега? Знам,че някои Пунтаци няма щанга...ако се сещате на къде бия. Как да го извадя ?
Колата е Пунто 1
Ще чакам да се оправи времето, защото нямам гараж. Засега ще карам така,лошото е, че и на външният тампон (хванат за носача) е скъсан болт (така взех колата).
Днес опитах да извадя болта, но не стана..... Скъсаният болт е ф7, разпробих с бургия 4.5 и след това сложих подходящ размер екстрактор на бормашината. На бавни обороти (наляво) запознах да навивам и ......в един момент бормашината започна да "буксува". Тези дни ще го мъча пак.
Така е като не съм седял в часовете по трудово, а тичах по фустите.
Като свалиш щангата не се ли показва от болта повече да се хване с нещо
Нагрей точно на дупката сгазова горелка -може и мини
и развивай с нещо триъгълно остро
Като свалиш щангата не се ли показва от болта повече да се хване с нещо
Нагрей точно на дупката сгазова горелка -може и мини
и развивай с нещо триъгълно остро
Това с горелка ще го пробвам, иначе върха на екстрактора е 5мм и не мога да намеря ключ или камък за гедорето.
Друг номер - В разпробитото набиваш внимателно кръстато камъче (накрайник) от отвертка със сменяем накрайник. Размерът на камъчето е според зависи размерът на болта. Като го набиеш започваш да развиваш внимателно с гаечен ключ. Преди да въртиш напръскай със спрей болта. Идеята е болтът да се покаже толкова, колкото да можеш да го хванеш с клещи или папагал и да го доразвиеш.
Аз по този начин изкарах скъсан болт на демпферна шайба.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Според ситуацията, но може да се окаже по-лесно да завиеш болта. Махни щангата и ако стърчи му направи прорез за отвертка и опитай да го завиеш нагоре в магарето, тези отвори са глухи при мен, възможно е ръждата да е над резбата и да е затегнало в нея и затова да се къса, а самата резба да е чиста- затова завиваш докато изскочи отгоре.
Ако не става, аз бих го разпробил внимателно да остане много тънко от болта- примерно ако болта е 6 мм, бих пробил с 4,5-5 мм, така ще охлаби. Имам и спрей за охлаждане и с него няма просто къде да иде да не излезе.
Екстракторите често не вършат работа, защото болта е ужасно грипирал и екстрактора изпуска. При мен дори се счупи
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар