Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Grande Punto 1.9Multijet

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Grande Punto 1.9Multijet

    Здравейте Колеги!
    Карам вече 6 години Браво 1.6 и съм много доволен,но реших да го сменям вече.
    Харесал съм си Гранде Пунто 1.9Мултиджет(130),но
    незнам почти нищо за този двигател и модел като цяло.Ще ви помоля да ми рязясните важните неща за този модел.Благодаря!
    FIAT Bravo 1.6 16v 103hp 1998g

    #2
    Някой ще ми помогне ли?
    FIAT Bravo 1.6 16v 103hp 1998g

    Коментар


      #3
      Аз карам 1.3 75 коня почти 10 год. 1.3 Двигателя е супер, 1.9 120 коня също е добър, но е тегав за поддръжка и е тежък за това купе, но го прави доста пъргаво. В града ще ти харчи като голяма кола, но пък за сметка натова ще караш малка Извън града е по-икономична от 1.3 ако караш по магистрала, едва ли ще свалиш под 5 при всички положения.
      Доста е тясно градне пунтото и с малко място за багаж. Предните седалки са ОК, но ако трябва да седи някои на задните, направо ми е жал. Багажника е за 2 средни куфара.
      Много друса. Особено ако сложиш твърди амортесьори, направо падат пломбите.
      Всичко др. е ок, супер евтина за поддръжка като цяло (1.3). За 1.9 знам, че ангренжа и цялата му смяна е скъпа. 1.3 е с верига.

      Коментар


        #4
        Редзоне,на 1,9мжет ангренаж+водна помпа+ролки или казано пълен комплект от немските саитове за авточасти ти е около 80-100евро или 200 и кусур лева с доставката.Колко да ти вземат за смяна в Карлово.Едва ли повече от 50на лева.Останалите консумативи на тоя мотор не са скъпи.За ходовата част мисля че е като на корсата.Ако си харесал некое Гранде скачай и не го мисли
        198mjet Bravo

        Коментар


          #5
          Значи поддръжката е прилична.Допада ми като модел.Спрял съм се на 1.9 защото е повечко коне,а аз обичам такива малки зверове.Сигурно няма да е много икономична както и да я карам,но поне ще ми прави удоволствие,а и сигурно ще я "чипосам" да се изнерви още повече
          FIAT Bravo 1.6 16v 103hp 1998g

          Коментар


            #6
            Според мен съвсем спокойно може да се свали и под 5/100 на извънградско. Кромата е доста по-тежка от Грандето, и съм я свалял на 5/100. Вярно, че моята беше 150 коня стоково.
            Огледай се и за читава Крома е моят съвет.
            Цените са съизмерими, а Кромата е много повече кола от Грандето. Още повече, че не си от София и не е нужно да е малка по габарити.

            Коментар


              #7
              Смяната на верига на 1.3 75к.с. по-евтина ли е от смяна на ангренажен комплект? Ако тръгна да купувам такава кола, това отново би било първото нещо, което ще ревизирам. Не знам защо слагате ангренажа като такъв зверски разход. Това е нещо, което ще го сменяте веднъж на най-малко три години в крайна сметка (Аз сменям на 60,000 км.). По-големият проблем за мен би бил по-високият данък.

              Но аз бих избрал 1.9 със сигурност. Малолитражен дизел не бих купил.
              Две седмици карах малолитражки по 70-75к.с. предимно в София - мъкаа, мъка. Ако я застъпиш да държи скорост, гори повече от големия мотор.

              За поддръжката на Гранде не мога да кажа нищо. Откъм окачване трябва да е като Корса - нищо кой знае какво сложно и страшно. 1.9 моторът е здрав и няма кой знае какви болежки. Гледай го за вибрации и шумове, че демпфера хич не е евтин.
              Последна редакция от PSG; 06.05.2017, 18:09.

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                #8
                Не знам колко струва веригата, не съм я сменял още. Казаха ми да я слушам дали трака. За 120 хил, съм сменил веднъж пистов ремък за 60лв., 4 биалетки по 30лв, амортесьори предни и задни, като предните отиват за нова смяна, ремонт разтоварващ клапан на турбина, и вероятно имам за правене / почистване на дебитомер и егр., 2-3предни надкладки, жилата на ръчната, съединител, гърне. Редовно смазвам жилата на скоростите, т.к. запецват от мръсотия. За почти 10г. съвсем нормални ремонти.

                Масло и горивен филтър преди всеки 15 хил, въздушен филтър пролет и есен.

                В града /София/ харчи 6-7, 8 зимата в яките задръствания. Като стана -20 палеше от раз, с 10 мин греене на място харчи около 9-10 на тези температури. Извън града между 4 и 7, като караш между 90 и 150. С 160 вече харчи към 8-9 и не си заслужава.

                Съединителя се тества в жегата, над 30градуса на загряла кола, ако влючва на задна като страр икарус е заминал или е в начален стадии за смяна. Моя почти не включваше накрая като загрее колата.

                Коментар


                  #9
                  Някъде из форума бях чел за проблемна скоростна кутия и някаква електроника!?Аз съм решил и живот и здраве скоро ще си взема Пунтака,но да знам какво да очаквам.Благодаря ви отново!
                  FIAT Bravo 1.6 16v 103hp 1998g

                  Коментар


                    #10
                    Съжалявам за офтопика , Но се отнася пак за гранде пунто.
                    Някакво мнение можете ли да кажете относно 1.4 турбо 120 кс ??? От към разход,поддръжка и т.н.
                    Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
                    Ex.Bravo 1997 1.8 GT

                    Коментар

                    Working...
                    X