Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типо - малки обороти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типо - малки обороти

    Колеги с риск да стана банален искам да се оплача от моята барака и да потърся помощ. Може би повечето от вас вече знаят че съм с Мономотроника на БОШ. На газ колата се държи идеално. На бензин обаче страдам от пълна липса на малки обороти - като я запаля трябва да подържа с газта на около 2000 оборота 20-30 сек и тогава като пусна газта се появяват но са ниски и доста нестабилни. Знам че ще кажете: виж си сервомоторчето - работи идеално. На загасен двигател като излюча датчика за температура които е на колекторите сервомотора се прибира най-навътре а като го включа си застава в стартово положение. На запален мотор интересното е че като изключа същия датчик моторчето примърдва но в общи линии нищо не се променя - не знам дали трябва да е така. Имам чувството че датчика е променил стойностите си - какви трябва да са те? Интересното е че проблемите започнаха като се стопли времето - зимата при -15 палех супер и си държеше перфектни обороти на бензин. Рестартирах ЦПУ-то няколко пъти, прегледах и почистих всички клеми по моноинджекциона макар да знам че повечето нямат отношение към това - нямах спрей и не съм ги пръскал но днес и това ще направя. Карам я на газ така че не е страшно но паленето ми е затруднено и страшно ме дразни. Не знам защо но си мисля за зацапани инджектори - проблема обаче е че не мога да я карам така за да и сложа добавка в бензина.Казвайте да видим ако някой се е борил с това какво може да направим. Той мaй поста ми е за Evergreen :D
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    #2
    1. Имаш ли ЕGR /система за рециркулация на изходящите газове/? При проблеми в нея често прави така.2. Рестартирането на ЦПУ-то, как го правиш? В смисъл- не очаквай, че като откачиш акумулатора и след това колата е ОК?! Напротив- иска поне 0.5 часа работа на място, докато си опознае всички датчици и излезе от авариен в нормален режим.3. 80% причина е моторчето /или клапан/ за регулиране на празния ход. Ако преди това не ти го е правело- карането на газ предизвиква най-вече механичното му дефектиране. Въобще проблемите обикновено идват от спестявания по газовите уредби. За инжекцион- газова уредба без собствено ЦПУ, емулатор на ламбда сондата, разходомер и стоп вентил на смукателната страна по газ- т.е. с цена под 800 кинта- е уредба с главоболия. Често при работата на бензин пропуска по малко и газ- неусетно е, но стига точно за да бърка празния ход и то точно лятото, защото зимата така или иначе с по-богата смес е по- поносимо. Убедил съм се от практиката, че след работа на газ остава известно количество от същата в смукателните колектори, та чак до изпарителя, дори след продължителен престой, и като го запалиш/преминеш/ след това на бензин- ето ти изкл. богата смес и нужда от прекомерно изфорсиране, както когато е задавена колата.
    Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

    Коментар


      #3
      Така като гледам и аз съм за тази тема .Моя проблем е същия ниски обороти на празен ход при палене,когато загрее вси4ко е наред .Колата е Tipo 1.4ie карам само на бензин,зимата вси4ко беше добре вдигаше към 1500 об. и като позагрее падаха,но сега не е така ако не подавам газ първона4ално ще загасне.Стъпковият мотор го 4истих и смятам 4е е добре,ЕCT също е в нормите.Ако някой може да ми каже датчика който се намира до ЕCT на смукателните тръби какво следи и какви параметри трябва да има?Защото според мен този проблем идва от датчик зависим от температурата.Ако някой е имал подобен проблем?

      Коментар


        #4
        Ам колеги и аз за този датчик говоря - Митко знаеш ли му стойностите да ги измеря. Имам чувството че подава по-ниски стойности. И пак питам - нормално ли е като изключа този датчик на работещ и загрял двигател нищо да не се променя в работата на мотoра - сякаш за момент само стъпковото моторче примърдва напред назад и това е. Може би ЦПУ-то минава в режим със запапметени стойности.
        Рестартирането на ЦПУ-то, как го правиш? В смисъл- не очаквай, че като откачиш акумулатора и след това колата е ОК?! Напротив- иска поне 0.5 часа работа на място, докато си опознае всички датчици и излезе от авариен в нормален режим.
        Косъо, сигурен ли си в това кето казваш - особено за опознаването - щото толкова време трябва само на Windows базираните системи да се опознаят - то ако само един датчик не му подава сигнал още при стартирането тя колата няма да пали - представи си TPS да не е хваната при подавнето на контакт - няма да може да се подава газ бе!!
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          Все пак ме интересуваше другият дат4ик който се намира до ECT на смукателните тръби.Защото като го разкача него ,оборотите се изменят плавно от 900 -2500 и обратно,като го закача остават на 1000.Интересува ме какво мери той и какви стойности трябва да има?

          Коментар


            #6
            За по-продължителното опознаване след сваляне на акумулатора също се очудих и то наскоро. Не мога да си спомня в Е-пер или в Аутодата го видях. Естествено ровех се за моя тип ЦПУ и се оказа, че дори няма и кодове с грешките при мен специално. Споменах го, защото го чух и от друг колега с Типо и моно на Бош, който е имал такъв проблем, и той също го прочел след това някъде, и се успокоил. Съжалявам, че тук нямам инсталирани тези програми, а са в къщи!
            Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

            Коментар


              #7
              Интересното е че днес я покарах 10 мин из града на бензин и О ЧУДО изведнъж малките обороти се оправиха - всякаш нищо не е било. След като я загасих обаче и запалих отново без да минавам на газ (за да изключа богатата смес) положението си е също толкова скапано колкото беше. Утре ще махам катализатоара и ще сменям целия ауспух(благодарение на колегата emdless 4) защото моя няма нищо останало вътре от газта и тогава ще видим как ще се променят нещата - имам някакви съмнения за позапушен катализатор.
              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Коментар


                #8
                Ако е запушен катализатора тя просто губи мощност, понякога направо спира. Ама да върви на бензин и след това да губи оборотите.... това е нещо свързано с газта!!! Не един и два са случаите и то точно с Бошовси ЦПУ-та! Имам доста горчив опит. Има един приятел с Ауди- две години се инати и не искаше да повярва, че проблемите му идват от газовата уредба и от ЦПУ-то. Първо абсолютно недопустимо е прекъсване на бензиновата помпа с реле, второ абсолютно задължително е идеалното прекъсване на достъпа на газ и т.н. Той за две години си донакичи АГУТО и даде пари като за истинско, но все пак няма емулатор, а той е изкл. важен за да не влиза ЦПУ- то в ненормални режими. Един ден му затапих маркуча от изпарителя по газ и му казах да кара само на бензин. След една седмица ми се обади и каза, че вече няма проблеми с палене и обороти...?! И си мина пак на газ, по стария начин и всичко се повтори, но каза поне, че се успокоил и не се дразни, защото знаел каква е причината. Този проблем го има при всички бързи Бошовски ЦПУ-та- т.е. тези, които не могат да изкарват грешните кодове чрез брой мигания на лампи или светодиоди. Съвременните инж. системи измерват дори разреждане в смукателните колектори и то непрекъснато се следи от ЦПУ-то. Какво става, като добавиш към обема на колекторите обема на още един дълъг маркуч и обема определен от непрекъснато движеща се / и по-лошото променяща характеристиките си според условията и температурата и според каквото си иска/ мембрана на изпарителя....?? Не само, че се шашкат, ами е чудно, че дори въобще палят машинките!!!
                Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

                Коментар


                  #9
                  Добре де как тогава миналото лято, есента и зимата беше ок а сега почна да се шашка ЦПУ-то??? Сигурно сега му е дошъл акъла и е проумяло че го мъча с несвойствени работи Мен си ми прилича най-вече на стъпков мотор чесно казано колкото и да не ми се иска - но пък днешната проба ми показва че май не е точно така. Има нещо ошашкано ама каво ли е . А къде се намира датчика за темп. на въздуха че не го знам къде е и не съм го прегледал ???
                  Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Коментар


                    #10
                    Говорим за 160А1.046 Типо 1.4 ie 89г

                    Коментар


                      #11
                      Yavor написа:
                      А къде се намира датчика за темп. на въздуха че не го знам къде е и не съм го прегледал ???
                      Малко ми е трудно да ти го обясня така, дано да ме разбереш. Като свалиш възд. филтър, пред инжектора има една издадена част, върху която е въпросният датчик. Изводите му са на кафявия куплунг в задната част на инжекциона заедно с тези на инжектора.
                      FIAT Tipo 1,4mi - EX
                      Alfa Romeo 146ti - EX
                      Alfa Romeo 156 2,4JTD

                      Коментар


                        #12
                        Говорим за 160А1.046 Типо 1.4 ie 89г

                        Коментар


                          #13
                          Като прочетох пост на колегата Krasyo си мисля че моя проблем също е в стъпковото моторче. Имахе едно омъскано типо в една морга тук - ще ида да видя дали не мога да взема да пробвам. Впрочем как се сваля - гледам че болтовете са по-особени - има ли проблеми с клеясване там???Иначе вчера махнах катализатоа и реновирах цялата испускателна система - резултат: колата е невероятно тиха(досега имах чувстовото че карам барака - всичко дрънчеше и тракаше от ауспуха), динамиката на газ е доста по добре, което ме навежда на мисълта че катализатора ми е бил запушен. До няколко дни ще знам и разхода - в последно време беше доста висок - надявам се да падне.
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #14
                            Болчетата са за специална звезда мисля че "еврейска"Като вземаш стъпков мотор го провери с омметър:На крачета 1 и 2 - броено отгоре надолу трябва да ти отчете /100-200/ома това е сърротивлението на моторчето на 3 и 4 - трябва да дава верига , като натиснеш накрайника с пружинката веригата се разпада / това е ключето за принудителен пр. ход/

                            Коментар


                              #15
                              Днес ходих до едно майсторче дето много го бива - като видя колата и откачи обратния бензин от инжекторите се оказа че завалийката не връща хич бензинец обратно, а оттам това говори за ниско налягане в с-мата. Възможни причини според него и мен:1.Задръстен горивен филтър (моят фаворит)2. Вода в бензина (доста народ имал подобни проблеми в момента с това.)3. Спукана тръбичка до помпата и въртене на бензина основно в резевоара (според него)4. Заминаваща си по ред на номерата бензинова помпа (само дано не е това)Сега смятам да сменя горивния филтър и да сипя 0,5л спирт в резервоара за да изключа причини 1 и2За 3 ще ида при него ,хем да ми направи газ анализ че доста си хапва колата, а най много той там да установи че е причина 4Толкоз от мене. Винаги съм подценявал налягането в горивната с-ма, все мисля - електрониката - датчици, моторче, това-онова , а то кво....
                              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                              Коментар

                              Working...
                              X