Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Sedici силни вибрации в купето

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Sedici силни вибрации в купето

    Здравейте колеги, от скоро съм горд собственик на Fiat Sedici 4x4 Multijet 1.9JTD. До този момент съм много доволен от колата, пасва идеално на нуждите ми и бих казал, че това е един изключително практичен автомобил. Купих колата по време на най-лошите метеорологични условия в началото на годината, което ми попречи добре да я огледам и тествам преди да я взема. В следствие на това, след като я купих и покарах установих, че при определени условия в купето се появяват доста неприятни вибрации - по-малки, когато работи на място и по-големи, когато съм на скорост и махна крака от педала на газта. Има обаче един интересен факт, който трябва да спомена! Както обикновенно се прави с нов внос кола от Италия, така и аз взех всички необходими консумативи за смяна (всички ремъци и ролки, масла, всички филтри, накладки, антифризи, водни помпи и т.н.). Сменявах консумативите цял ден в топъл гараж, около 20-25 градуса. Учудващото идва от там, че след като изкарах колата от гаража за едно кръгче, колата спеше. Нямаше вибрации, нямаше шумове! Понеже преди да пиша тук, четох сходна тема в този форум, в която пишеше, че когато се сменява или маха тампон на двигателя трябва да бъдат разхлабени всички тампони на мотора, да бъде вдигнат леко и след това да се стегнат. Така и направих, помислих, че това е решило проблема ми, но уви не е. Какво остава да си мисля?
    Възможно ли е тампоните или един (да се надяваме) от тампоните да се е втвърдил с времето, поради някаква причина? През моя поглед тампоните на външен вид изглеждат добре, няма скъсани и т.н. Може ли проблемът да идва от друго място, което не подозирам? Изключвам маховика на съединителя, тъй като съм проверил с няколко човека и сегашните вибрации не са симптом за него.
    Длъжен съм да попитам тук, дали някой от Вас е имал сходен проблем, тъй като цената на един тампон за мотора е доста голяма около 300 лв! И доколкото съм търсил и звънял къде ли не, ги има само оригинални.
    До колкото съм се информирал двигателят има и четвърти тампон, но достъпът до него е доста ограничен, той се намира някъде в задната част на двигателя откъм купето.
    Седващата седмица ми предстои да кача колата на подемник и да стигна до него, да го разгледам по обстойно. Когато това стане ще споделя мнение и дори снимки.

    Предварително благодаря за изказаните мнения!

    Поздрави,
    Даниел
    Последна редакция от DanielG; 03.02.2017, 16:17.

    #2
    Като си откачил мотора от тампона си объркал местата на болтовете най вероятно,всички са с различна дължина и дефакто ако им смениш местата не стягат към мотора.
    ex. punto elx 1.2i
    Lancia Libra 1.6

    Коментар


      #3
      Такива вибрации имам на друг автомобил в големи студове, защото замръзва хидравличния тампон на двигателя. Понеже не ми се даваха пари за хубав тампон, взех някакъв турски и той замръзва. Не знам твойта кола има ли хидравличен тампон.
      FIAT BRAVO 1,2 16V 2000г.

      Коментар


        #4
        Благодаря за мнението! Много логично да е така, не знам дали някой от тампоните ми са хидравлични. Тези до които имам достъп (ляв, десен и централен отпред) са гумени. Остава този четвъртия да е такъв, но аз още не съм го виждал. Само знам, че имам доста неща да отстраня докато стигна до него.
        Последна редакция от DanielG; 03.02.2017, 20:22.

        Коментар


          #5
          Тъй като нямам идея дали някой от тампоните на двигателя са хидравлични, Ви моля за мнение по въпроса. До колкото успях да разбера от интернет десният тампон може би е такъв. Ето снимки на четрите тампона.
          https://autoprofi.bg/tampon-dvigatel-za-fiat-sedici-19-d-multijet-4x4-19516.html
          https://www.shop4parts.co.uk/origina...ogue&mk=lookup

          Коментар

          Working...
          X