Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загуба на мощност след смяна на глава - Punto2, 1.2 8v 60к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загуба на мощност след смяна на глава - Punto2, 1.2 8v 60к.с.

    Здравейте.
    След смяна на глава и шлайф на блока, колата се държи доста странно - пали и ускорява до 3000 об.,а след това е пълен мъртвец. Зацепена е по белези, нови ремък, водна помпа и ролка, припаснати клапани и нови гумички. Главата е шлайфана на 0,37, нови пулове. Няма никакви различни шумове от преди ремонта - работи отлично! Просто няма мощност след достигане на 3000об. - много трудно ускорява колкото и да натискам газта...Преди ремонта си ускоряваше нормално, въпреки издуханата гарнитура и вкараното масло в радиатора. Двигателя не е прегряван! Въпреки, че го карах така 6 дни, преди да купя глава втора употреба, да я занеса за шлайф и смяна на гумички и пулове. Валът си е 4х4, и няма никакво износване. Блока беше кривнал на 1-ви и 4-ти цилиндри и реших да го шлайфна сам.
    Какъв може да е проблема?
    Прикачени файлове

    #2
    Тоя двигател е доста безпроблемен и надежден. Защо си взимал втора употреба глава? Като не е прегрявана как е скапала гарнитурата? Ако наистина при ревизията на главата всичко е направено точно и е зацепен коректно ремъка, тогава виж датчиците: ламбда, колянов вал, по-новите имат и на главата - разпределителния. Понякога нещата съвпадат по време и набеждаваш едно, а излиза друго.

    Коментар


      #3
      Мери ли компресия след като я събра ?
      punto HGT

      Коментар


        #4
        Здравейте. Двигателя не е прегряван, а гарнитурата изкара 50 000км. след предния шлайф. Тогава не си я правих сам, а в сервиз. И за да се застрахова майстора ми каза, че главата има няколко шупли към водни магистрали, но не били опасни - уж! Щяла да кара така... Блока въобще не са го гледали дали има язви! А той си има - виждат се добре на снимките горе! Купих глава втора ръка заради времето - нямах друг вариант да спра колата за ремонт/ при майстор - 2-3 дни/, а аз нямах толкова време. Старата глава не е надеждна заради шуплите и заради това масло във водната система. При мен има датчик на разпред. вала, но не е от него. Няма никакви грешки при закачане с комп. Единственото, което ми идва на акъла е, че може би катализатора е задръстен - мирише ужасно на сяра. И другото, което ме озадачи е, на празен ход изписва ъгъл на запалване между 10 и 13 градуса!!! Това не е ли много? Ако е много, то проблем може да се окаже и замазана шпонка на кол. вал + катализатор...Компресията не е мерена.
        Последна редакция от Hristo Dimov; 27.01.2017, 20:59.

        Коментар


          #5
          Около ламбдата трябва да има една пробка,отвий я и пробвай как върви,малко ще ти надуе главата
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #6
            за да сменяш на 50 к гарнитури значи си слагал ментета гарнитури или не си стягал с нужното усилие или пък си прегрявал мотора.това със шлайфа на блока е пародия на пародията-има си машини за тая работа,да не говорим,че може да е бил прав ,а ти сега да си го изкривил.а между другото с какво измери блока ,че е крив.иначе за невървежа първо огледай дали си закачил всички маркучета и букси

            Коментар


              #7
              за да сменяш на 50 к гарнитури значи си слагал ментета гарнитури или не си стягал с нужното усилие или пък си прегрявал мотора.това със шлайфа на блока е пародия на пародията-има си машини за тая работа,да не говорим,че може да е бил прав ,а ти сега да си го изкривил.а между другото с какво измери блока ,че е крив.иначе за невървежа първо огледай дали си закачил всички маркучета и букси
              Колега, ако си прочел по-горе написаното от мен, а именно - не аз съм правил предния ремонт, а човек, на когото платих за това. И сега аз си я ремонтирах, за да направя всичко както трябва. Гарнитурата е читава и тази и предната, която изкара само 50 к. Друг е въпросът, защо човекът не я е затегнал достатъчно, или защо не е зачистил язвите по блока...И така, както казах колата не е прегрявана. За блока - нямах физическото време да го сваля и занеса за шлайф, мерих го с линеал. Пък и колко сервиза го свалят за шлайф? НИКОЛКО! Поне аз, с тези с които работя не съм чул да го правят. Всички така като мен - с камъка и после колкото изкара...Знам, че не е правилно, но това беше на мегдана...Всички вакууми са по местата си. Както казах и по горе имам някакви съмнения за нещо около предварението - някой колега дали знае колко е, или трябва да бъде то при загрял мотор на празен ход?
              Мисля, че този форум е да си помагаме, а не да се караме на другите - колега IVEL ! Все пак благодаря на всички!

              Поздрави!

              Коментар


                #8
                Точно този компютър има някои проблеми, но да бърка работата на предварението - досега не съм чул за такъв случай. Най-вероятно това са стойностите. Не ги мисли. Другаде е проблема. Газова имаше ли? При неизправен датчик разпределителен вал, може да има подобни симптоми. Диагностиката не винаги казва всичко. Вземи го откачи или за проба да вземеш от друго Пунто...
                Последна редакция от Totko; 28.01.2017, 23:23.

                Коментар


                  #9
                  Датчика явно работи - не записва грешка. Ако не работи коректно - или не пали, или работи с големи детонации. Тази глава, която монтирах сега не е като моята. С друг оригинален номер е и разликата е в самият корпус - наложи се да отрежа парче от нея - точно там, където е белега за зацепването на разпред. вал, а и самото зъбно колело/моето го преместих на нея/ опираше в корпуса. При мен има датчик на разпред. вал - старата глава е външно различна. Тази новата е без такъв датчик - няма отвор на капака и колелото е без гърбици. Броят на зъбите е еднакъв - 46. Там, където колегата споменава за пробка има втора ламбда сонда.
                  Отзад на камбаната на ск. кутия има изписани 0; 5; 10 и 15 градуса. Утре ще погледна как са белезите на к. вал - дали има предварение или закъснение. Ще наглася всичко пак на белези и ще я зацепя наново. Мотора работи на голямо предварение - според мен... Имам газова от около 2 години и съм много доволен. Разхода е същия като преди ремонта - перфектен.
                  Последна редакция от Hristo Dimov; 29.01.2017, 19:56.

                  Коментар


                    #10
                    Интересното тогава е има ли разлика между газ и бензин? На тия коли не се настройва предварението. Може пък да са останали цифрите от старите коли с карбуратор..
                    Последна редакция от Totko; 29.01.2017, 14:46.

                    Коментар


                      #11
                      Проблема се оказа голямо предварение. След проверка на белега на маховика, предварението беше 1,5 зъба,т.е. около 15-16 градуса. Когато я зацепвах преди 20-тина дни, аз използвах белега на маслената помпа, но не погледнах този на маховика. Грешката е голяма от моето незнание. Прочетох доста теми в други форуми и зацепих наново ремъка да съвпада с всички белези. Сега вече двигателя работи както трябва.
                      Благодаря на всички колеги, които взеха отношение по темата!
                      Поздрави!

                      Коментар

                      Working...
                      X