Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Покупка на Фиат Крома 1,9 MJET

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Покупка на Фиат Крома 1,9 MJET

    Здравейте,
    Решил съм да купувам Фиат Крома 1,9 с ръчни скорости 2006-2008г.
    Изчетох доста неща във форума,но ще бъда благодарен да напишете най-общо на какво да обърна внимание при огледа на автомобилът.
    Най-вече ме интересува цената на съединителя при евентуална смяна и някакви дефекти които са общи за този модел на Фиат.
    Предварително благодаря.
    Ланча Капа 2,0 VIS
    Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

    #2
    Цената на съединителя е 600 лв с труда (поне на мен ми беше толкова).
    Това, разбира се е без смяна на демпферен маховик. Ако се налага и неговата смяна - добави още поне 800 лв.

    Ако поразровиш из форума, ще намериш всичко, което те интересува.

    Гледай съединителя (това ти е ясно), демпферния маховик се усеща най-вече на студен двигател като запалиш, ако е тръгнал, трака осезаемо преди да загрее, след като загрее тракането изчезва. Като натиснеш педала на съединителя - също изчезва. Това, ако е в начален стадий.
    Ако можеш да направиш пробно каране - ослушвай се за шум при връщане на газта на 5-та и/или 6-та скорост. Чува се едно като свирене... признак за проблем в скоростната кутия (масов, както се оказва за този модел кутия (Опел М32)). Решава се при добро желание за около 100-тина лева (смяна на проблемния лагер без сваляне на кутията - временно, за 2-3 години), или за около 700 (смяна на лагерите и капака - завинаги). Има доста изписано за този проблем във форума.
    Добре е ако ти позволят да закачиш колата на компютър - за това ще ти трябва и човек, който разбира повечко - да видите за записани стари грешки.
    Сериозен разход (около 500 лв) при този мотор след покупка е премахването на DPF филтъра, затапването на EGR и премахването на вихровите клапи, както и софтуерното премахване на изброените от софтуера на колата. Може и да се правиш на природозащитник, но това ще ти струва около 4 пъти повече за подмяна на почти сигурно запушения DPF филтър, както и (пази Боже), евентуален сериозен и скъп ремонт, ако някоя от вихровите клапи се откъсне (което се случва).
    Електрониката понякога дава инцидентни грешки, но повечето от тях се решават с контактен спрей. (Породени са от лош контакт в различни клеми).

    Иначе, Кромата си е удоволствие. Не чак толкова скъпо, сравнено с поддръжката на германските или френски аналози. (Всъщност Опел Вектра/Сигнум от същите години, дизел, е със същия мотор и скоростна кутия, тъй че и там те чака същото).

    Коментар


      #3
      Колега Immortal,много благодаря за изчерпателният отговор.
      Ланча Капа 2,0 VIS
      Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

      Коментар


        #4
        Колеги,колко километра може да изкара оригиналният съединител?/знам че е относително,но все пак?/
        Може ли автомобил на 220 000 км да е с оригиналният си съединител?
        Ланча Капа 2,0 VIS
        Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

        Коментар


          #5
          Съвсем спокойно може, че даже знам и за доста повече от километрите които си дал, зависи как е карана. Но може за няколко месеца да го хвърлиш --- "шофЕри" всякакви.

          Коментар


            #6
            имам много наблюдения на такива мотори,съответно коли,купени от българия.живота на съединитела е макс 200к.все пак не споря,може да има и такива дето са устискали повече.иначе рекорда който съм виждал е бензинова вектра 1,8 на 350к и бензиново мондео на 400к.както казахте всичко е относително и зависи и от режима на каране-градско,извънградско.

            Коментар

            Working...
            X