Здравейте, колеги имам следния проблем от около седмица, запалих сутринта и лампата за маслото не угасна. почаках я малко подавах газ и така и не изгасна. Масло има, дори си личи визуално при отворена капачка на маслото че хвърля масло, усъмних се в датчика смених го и пак не иска да гасне. Извадих кабела който би трябвало да прекъсва масата и да накара лампата да угасне, но уви упорита е и не гасне. което ме навежда на мисълта че най вероятно нещо някъде е замасило. Мислих че е от таблото, пробвах с друго табло...., все си свети. От подаването на контакт дори и да запали двигатела лампата си свети. Видях от аутодатата че кабела от датчика отива в ECU, премерих връзката до там и всичко си е ок. Има ли вероятност да се е прецакал компа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
не гасне лампата за масло Пунто МК2 1.2 16V
Collapse
X
-
Благодаря за отзива колега. Не мисля че има проблем по маслената система колата я карам цела седмица така със светната лампа, до сега да е затегнала. Най малкото ще тракат повдигачите ако има проблем. Проблема най вероятно е електрически, защото по пътя на логиката на изгасване на тази лампа е самия датчик, който подава маса. При положение че е изваден кабела от датчика лампата трябва да угасне (ако нещо не греша). А и друго ми е интересни трябва ли да има наличие на + по самия кабел към датчика.punto 1.2 16V sporting
Коментар
-
sporting ABART написа: Преглед на мнениетоБлагодаря за отзива колега. Не мисля че има проблем по маслената система колата я карам цела седмица така със светната лампа, до сега да е затегнала. Най малкото ще тракат повдигачите ако има проблем. Проблема най вероятно е електрически, защото по пътя на логиката на изгасване на тази лампа е самия датчик, който подава маса. При положение че е изваден кабела от датчика лампата трябва да угасне (ако нещо не греша). А и друго ми е интересни трябва ли да има наличие на + по самия кабел към датчика.koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442
Коментар
-
При подаване на контакт до датчика идва захранване. Кабела от датчика отива в ECU, а от там вече Бог знае как стига до таблото. Датчика е изправен, таблото също пробвах с друго табло все си е така. Пробвах кабела от датчика до компа здрав е и не е пробил към маса. След като я закачих с кабела да я видя за грешки имаше само една свързана с датчика Р0520. От аутодатата пише проблем с датчик или ECUpunto 1.2 16V sporting
Коментар
-
В аутодатата няма много инфо за този проблем, а и не само там и в интернет много се рових и нито открих такъв проблем нито намерих схема. В аутодатата на схема има само че кабела на датчика влиза в ECU и това е, няма инфо за измерване, сигнал ли дава, маса ли е, загранване трябва ли не трябва ли да има до там, някакви стойности за измерване. От къде и как става засветването и гасненето на тази лампа само от един кабел от датчика. Пътя наа веригата от датчика до таблото.punto 1.2 16V sporting
Коментар
-
sporting ABART написа: Преглед на мнениетоНякой имал ли е този проблем с лампата за маслото.
Оказа се, че снопът кабели излизащи от таблото навън опира в метална шина на купето и там лека полека на корпус и лампата свети ли свети. А защо ще се получи така, едва ли в завода ще направят този кабелен преход толкова некадърно - не знам?
Този случай беше такъв, само давам пример, не казвам че при теб е същото, но според мен е нещо такова.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Благодаря ти колега за отзива и мнението. Всяко мнение и идея са ми полезни, много съм интусиазиран да реша проблема. Не мога да намеря схема по която да се ориентирам какво и къде да меря. След прочитане на грешки на колата имаше само една Р0520. В аутодатата пише за тази грешка, че проблема е в датчика или компа на колата, датчика е нов, стария също си работи значи остава да е компа. Търсих много е нета за по подробна ел. схема на колата но нищо не открих, или по точно не открих връзката и как точно става светването и изгасването на самата лампа. От датчика излиза един кабел който отива до компа и това е, от компа до таблото не знам какво и къде да меря.punto 1.2 16V sporting
Коментар
-
sporting ABART написа: Преглед на мнениетоБлагодаря ти колега за отзива и мнението. Всяко мнение и идея са ми полезни, много съм интусиазиран да реша проблема. Не мога да намеря схема по която да се ориентирам какво и къде да меря. След прочитане на грешки на колата имаше само една Р0520. В аутодатата пише за тази грешка, че проблема е в датчика или компа на колата, датчика е нов, стария също си работи значи остава да е компа. Търсих много е нета за по подробна ел. схема на колата но нищо не открих, или по точно не открих връзката и как точно става светването и изгасването на самата лампа. От датчика излиза един кабел който отива до компа и това е, от компа до таблото не знам какво и къде да меря.
1) Алфа 166 е сравнително стар модел автомобил и при него сигналните лампи на таблото, без air bag-a, се захранват с +12V след контакт и през съответния датчик, който при аварийно състояние е затворен контакт отиват към маса - общия (-) на инсталацията на колата. Затова активния кабел е един, другия кабел е общия (маса, (-) на акумулатора) ---> Конакт +12V, лампа табло, датчик (сух контакт-NC), корпус (-).
2) Колегата беше намерил ел.схемата на колата в AUTO DATA. От там изнамерихме куплунзите на кабелите навън. Още помня, че кабела след втория куплунг вън в моторния кош беше бял, но номера...... той в случая е без значение.
3) Как е изпълнено следенето на налягането на маслото при твоя автомобил - не знам. Също не знам и как е направено и при моето браво. Да става по CAN-шина?FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар