Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не гасне лампата за масло Пунто МК2 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    не гасне лампата за масло Пунто МК2 1.2 16V

    Здравейте, колеги имам следния проблем от около седмица, запалих сутринта и лампата за маслото не угасна. почаках я малко подавах газ и така и не изгасна. Масло има, дори си личи визуално при отворена капачка на маслото че хвърля масло, усъмних се в датчика смених го и пак не иска да гасне. Извадих кабела който би трябвало да прекъсва масата и да накара лампата да угасне, но уви упорита е и не гасне. което ме навежда на мисълта че най вероятно нещо някъде е замасило. Мислих че е от таблото, пробвах с друго табло...., все си свети. От подаването на контакт дори и да запали двигатела лампата си свети. Видях от аутодатата че кабела от датчика отива в ECU, премерих връзката до там и всичко си е ок. Има ли вероятност да се е прецакал компа.
    punto 1.2 16V sporting

    #2
    Най-напред,за свое успокоение,че всичко по маслената система е наред измери с манометър какво налягане осигурява помпата на загрял двигател на празен ход и с леко форсиране.
    Ако всичко е в норми,тогава търси проблема в ел. система.
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      #3
      Благодаря за отзива колега. Не мисля че има проблем по маслената система колата я карам цела седмица така със светната лампа, до сега да е затегнала. Най малкото ще тракат повдигачите ако има проблем. Проблема най вероятно е електрически, защото по пътя на логиката на изгасване на тази лампа е самия датчик, който подава маса. При положение че е изваден кабела от датчика лампата трябва да угасне (ако нещо не греша). А и друго ми е интересни трябва ли да има наличие на + по самия кабел към датчика.
      punto 1.2 16V sporting

      Коментар


        #4
        sporting ABART написа: Преглед на мнението
        Благодаря за отзива колега. Не мисля че има проблем по маслената система колата я карам цела седмица така със светната лампа, до сега да е затегнала. Най малкото ще тракат повдигачите ако има проблем. Проблема най вероятно е електрически, защото по пътя на логиката на изгасване на тази лампа е самия датчик, който подава маса. При положение че е изваден кабела от датчика лампата трябва да угасне (ако нещо не греша). А и друго ми е интересни трябва ли да има наличие на + по самия кабел към датчика.
        Колега всички датчици по мотора са минусови т.е. не трябва да има положителен полюс там.
        koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

        Коментар


          #5
          При подаване на контакт до датчика идва захранване. Кабела от датчика отива в ECU, а от там вече Бог знае как стига до таблото. Датчика е изправен, таблото също пробвах с друго табло все си е така. Пробвах кабела от датчика до компа здрав е и не е пробил към маса. След като я закачих с кабела да я видя за грешки имаше само една свързана с датчика Р0520. От аутодатата пише проблем с датчик или ECU
          punto 1.2 16V sporting

          Коментар


            #6
            Залагам на ЕКУ
            koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

            Коментар


              #7
              И аз така мисля. И това едва ли има оправяне. Варианта е смяна на ЕКУ, или монтаж на стрелкови манометър.
              punto 1.2 16V sporting

              Коментар


                #8
                Помагайте колеги, какво мислите компа ли е проблемът. Някой имал ли е този проблем.
                punto 1.2 16V sporting

                Коментар


                  #9
                  в аутодатата имаш схема ,хващаш уреда и мериш,ако не знаеш как -караш колата на майстор и готово.не се впускай в приключения без да си сигурен

                  Коментар


                    #10
                    В аутодатата няма много инфо за този проблем, а и не само там и в интернет много се рових и нито открих такъв проблем нито намерих схема. В аутодатата на схема има само че кабела на датчика влиза в ECU и това е, няма инфо за измерване, сигнал ли дава, маса ли е, загранване трябва ли не трябва ли да има до там, някакви стойности за измерване. От къде и как става засветването и гасненето на тази лампа само от един кабел от датчика. Пътя наа веригата от датчика до таблото.
                    punto 1.2 16V sporting

                    Коментар


                      #11
                      Някой имал ли е този проблем с лампата за маслото.
                      punto 1.2 16V sporting

                      Коментар


                        #12
                        sporting ABART написа: Преглед на мнението
                        Някой имал ли е този проблем с лампата за маслото.
                        Колега, наш колега с алфа 166 беше полудял с подобен проблем. При него в самото начало на проблема беше по-лошо, защото се появяваше просветване после зачести, накрая светна постоянно. През това време човека се беше дянал в чудо, а жена му работи в сервиз на опел-шавролет и смениха няколко датчика, сваляха маслена помпа, мериха износване, смениха лагери на коляновия вал и все тази. Намерихме куплунзите, мерихме съпротивления, напрежения, сложихме една сигнална лампичка с висящи кабели отпред на таблото и всичко си дойде на място - пали лампата гасне. С голям риск свалихме таблото та го разглобихме, подадохме му всички сигнали за тест, всичко си работи.
                        Оказа се, че снопът кабели излизащи от таблото навън опира в метална шина на купето и там лека полека на корпус и лампата свети ли свети. А защо ще се получи така, едва ли в завода ще направят този кабелен преход толкова некадърно - не знам?
                        Този случай беше такъв, само давам пример, не казвам че при теб е същото, но според мен е нещо такова.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря ти колега за отзива и мнението. Всяко мнение и идея са ми полезни, много съм интусиазиран да реша проблема. Не мога да намеря схема по която да се ориентирам какво и къде да меря. След прочитане на грешки на колата имаше само една Р0520. В аутодатата пише за тази грешка, че проблема е в датчика или компа на колата, датчика е нов, стария също си работи значи остава да е компа. Търсих много е нета за по подробна ел. схема на колата но нищо не открих, или по точно не открих връзката и как точно става светването и изгасването на самата лампа. От датчика излиза един кабел който отива до компа и това е, от компа до таблото не знам какво и къде да меря.
                          punto 1.2 16V sporting

                          Коментар


                            #14
                            sporting ABART написа: Преглед на мнението
                            Благодаря ти колега за отзива и мнението. Всяко мнение и идея са ми полезни, много съм интусиазиран да реша проблема. Не мога да намеря схема по която да се ориентирам какво и къде да меря. След прочитане на грешки на колата имаше само една Р0520. В аутодатата пише за тази грешка, че проблема е в датчика или компа на колата, датчика е нов, стария също си работи значи остава да е компа. Търсих много е нета за по подробна ел. схема на колата но нищо не открих, или по точно не открих връзката и как точно става светването и изгасването на самата лампа. От датчика излиза един кабел който отива до компа и това е, от компа до таблото не знам какво и къде да меря.
                            Такаа, за да не изпаднем в объркване, уточнявам:
                            1) Алфа 166 е сравнително стар модел автомобил и при него сигналните лампи на таблото, без air bag-a, се захранват с +12V след контакт и през съответния датчик, който при аварийно състояние е затворен контакт отиват към маса - общия (-) на инсталацията на колата. Затова активния кабел е един, другия кабел е общия (маса, (-) на акумулатора) ---> Конакт +12V, лампа табло, датчик (сух контакт-NC), корпус (-).
                            2) Колегата беше намерил ел.схемата на колата в AUTO DATA. От там изнамерихме куплунзите на кабелите навън. Още помня, че кабела след втория куплунг вън в моторния кош беше бял, но номера...... той в случая е без значение.
                            3) Как е изпълнено следенето на налягането на маслото при твоя автомобил - не знам. Също не знам и как е направено и при моето браво. Да става по CAN-шина?
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар

                            Working...
                            X