Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ремонт на страничните огледала- обяснение как става

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ремонт на страничните огледала- обяснение как става

    това писание е за всички колеги с механични странични огледала на браво/брава. в случай, че огледалото е много хлабаво и не стои фиксирано на позиция или е напълно откачено /виси на жилата/ както беше моя случай, след сблъсък при разминаване, моля следвайте инструкцията.--процедурата включва рязане на огледалото и е базирана на моя тип- черни, не в цвета на купето и неоригинални, така че всеки да решава какво да прави на свой риск в случай, че огледалото ви е напълно откачено:1. откачете жилото или го прибутайте максимално към огледалото през триъгълничето зад малката триъгълна кора в долния ъгъл на вратата- вижда се на първата снимка.2. отвинтете двата винта от снимка две и внимателно изтеглете огледалото с металната сърцевина от пластмасата3. срежете по линиите, видими на двете снимки в кръговете /много е важно да срежете между двата винта на снимка две, а не по фабричната линия, за да може в последствие да закрепите двете половини по-добре/4. вече черупката е на две и може да поставите по-малката част и да я завинтите обратно с единия винт5. поставяте металната сърцевина върху шишчето на основота, поставяте пружинката, шайбата и натягате със винта /тези чаркалъци трябва да се търкалят в черупката, като я срежете/ и затегнете максимално, като предварително напаснете трите издатини на основата със жлебовете на металната сържевина.6. намажете обилно с лепило по разреза, примерно с епоксидна смола /и не така нескопосано като мен / и поставете втората половина на място7. затегнете с винт номер две и пристегнете през огледалото с ремък или изолирбанд за да се съединят максимално двете части8. оправете жилото и върнете триъгълната кора и сте готовиза тези, на които огле е много хлабаво, ще трябва първо на место да срежат пластмасата, да махнат единия винт и тогава, след отстраняване на задната част на черупката да си натегнат основния болт и да залепят следвайки горната процедурауспех, надявам се да ви е полезнопс. ако не ви се занимава, винаги можете срещу 20-30 лева да си купите ново огледало, стига да не са ви изядени шестограмните винтове, които захващат огледалото към вратата, както е при мен
    Прикачени файлове
    Bravo SX TD100, 1997

    #2
    Колега... защо си го рязал, ако не е тайна? Според сервизните описания самото стъкло се отлепва и така се ремонтира под него?
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      По мой спомен когато жена ми счупи нейното стъклото беше на едни щипки и се вадеше от там.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #4
        то стъклото хубаво ще го махнете, но как ще бръкнете да завиете или натегнете винта, който е зад целия метален скелет? С никакъв инструмент не можете да бръкнете там. А по линията, която го режа, си личи, че фабрично двете части на пластмасовата черупка са запоени при сглобяване.
        Bravo SX TD100, 1997

        Коментар


          #5
          Разглобявал съм го цялото миналата зима.Не ми бачкаше подгрева.Нищо не се реже.Нещо грешиш

          Коментар


            #6
            моля, първо четете, после пишете написал съм, че става дума за неоригинално обикновено огледало, без подгреватели или механично задвижване, което фабрично е капсуловано и няма друг начин за достигане на захващащия болт, дори и след отстраняване на самото огледало /стъкълцето/. за другите, по-луксозни типове огледала- в цвета на купето, ел. огледала и т.н. не съм казал нищо, възможно е при тях нещата да са други. Ако не вярвате, елата на място да ви покажа, ама ще черпите по бира, като се убедите, че съм прав
            Bravo SX TD100, 1997

            Коментар


              #7
              sorry,мойто е ел.

              Коментар


                #8
                Сори и от мен! Явно тези огледала не подлежат на ремонт.
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  направо са си капсуловани но понеже са най-евтините и разпространени като вариант по любимите ни магазини с не-оригинални части, затова давам пример как да се отремонтират, вместо през няколко месеца да си купуваме нови, щото се оказа, че толкова им е живота!офф. някой знае ли, колко струва бройката огледало с ел.задвижване?
                  Bravo SX TD100, 1997

                  Коментар


                    #10
                    хм темата взе да става интересна та викам и аз да се обадязначи няма разлика дали е ел. или е с жила, огледалото се разглобява, аз лично след като един идиот ми отнесе огледалото и стана на сол , си поиграх доста някак си да събера всичко (в последствие си остана в една торба в нас, поне пластмасите и целия чисто-новичък механизъм с жилата, понеже прехвърлих целия ел. механизъм в другото), и през това време баща ми ми купил едно огледало, ама той като не знаел и купил огледало с жила, а нашето е ел. та разглобих всичко, верно има там един момент че целия механизъм е сложен на едни пластмасови ребра които са разтопени и така държат механизма, Но разтопента пластмаса се разкарва и там се пробиват дупки с тънко свредло и механизма се захваща към тях с винтове, може и да се сложи и някакво лепило за по-голяма сигурност. Така че не се занимавайте да си режете огледалата а използвайте мозъка и въображението си. Всяко нещо което е сглобено някак си би трябвало да може и да се разглоби. Единственто нещо което може да се повреди е самото стъкълце, Но то може да са закупи отделно и не е скъпо (6-8 лв) а и всеки джамджия би трябвало да може да ви изреже в краен случай. Успех на всички, ако имам време ще кача и снимики. А......... и пием бира
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                    ИТАЛФЕСТ 2007

                    Коментар


                      #11
                      Преди време си закачих едното странично огледало, като прибирах колата в гаража. Отчупи се едно парче пластмаса от огледалото. За късмет го намерих и го залепих с поксипол. Стана добре, здраво, но си личи че е лепено, а и пластмасата на огледалото малко е надраскана. Застрахователят ми каза, че ако искам могат в техен сервиз да ми свалят огледалото, да го боядисат и пак да ми го монтират. Чудя се дали си струва, все ми се струва, че няма да го монтират както трябва, ще вземе нещо да се клати или да не пасне както трябва. Вие как мислите, струва ли си ?
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        ако няма да ти искат пари според мен си струвааз лично си мисля да сваля моите и да ги пръсна, освен това не вярвам да са толкова леви ръцете им че да не го направят както трябва. А и ти винаги можеш да си го дооправиш, но поне ще е като новичко
                        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                        ИТАЛФЕСТ 2007

                        Коментар


                          #13
                          ето пък аз какво направих - огледалото ми беше счупено - пластмасовата обвивка, даже парчета липсваха и самата кутия беше сцепена по средата..свалих го, измих го и отвътре го залях с епоксидна смола, сложих и малко лейкопласт, като се напие със смолата става като планка и държи здраво. После си направих куфраж от тиксо - дебело едно сиво... и излях вътре епоксидна смола. Шлайфнах, боядисах и сега е супре добре. по този начин сппестих около 150лв :D пп лесно е, стига желание да има човек :D
                          Прикачени файлове
                          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                          e30 forever!

                          Коментар


                            #14
                            ето снимки от старото ми огледало, а когато става дума за пластмасите колегата BEX---GT---TDi, го е описал доста добре, стига човек да има желание и свободно време с елементарни умения могат да се спестят доста пари, че то смотаното огледало има егати цифрата като ново. Не че няма да стане хубаво ако си го купим чисто ново, ама........."беден човек жив дявол", или "накарай мързеливия да те научи на работа", е те тва българина е комбинация от двете, ама като не идва неволята, се оправяме както можем
                            Прикачени файлове
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                            ИТАЛФЕСТ 2007

                            Коментар


                              #15
                              колега, като гледам твойте снимки, остановявам, че моето огледало е със съвсем друг механизъм отвътре!!! може би затова е капсуловано и трябваше да го срежа. също и жилата излизат от съвсем друго място- отдолу, където е и болта за захващане с планката от вратата. жалко че не се сетих да го снимам като е разглобено, че сега вече е късно след епоксидната смола /виж първите снимки и кажи дали твоето огледало изглежда така и има същия външен дизайн на планката за вратата/ На паркинга, където паркирам пред работа има още един колега с браво, ще разгледам неговите огледала дали са като мойте и ще ви кажа
                              Bravo SX TD100, 1997

                              Коментар

                              Working...
                              X