От заглавието се разбира, че Фиат имат двигатели, признати за световно наследство от ЮНЕСКО.
Ако имаш предвид кои двигатели на Фиат не срещат бутала с клапани, то такава информация се намира например в Аутодата. Едва ли някой ги помни всичките. Твоят май беше от "защитените", ако е 8v версията.
8 клапановите със сигурност са защитени, както бе написано по-горе. 16 клапанов защитен не знам да има, не само при Фиат. Наистина в автодата се намира тази информация.
Тука верно говорим за защитени видове описани в червената книга , шегичка.
Извадка от аутодатата:
Пунто МК1 /93-99/
1. Мотор с обем 1.1 с кодове 176А6000 и 176В2000 - This engine has been identified as a FREEWHEELING engine in which the possibility of valve-to-piston damage of a timing belt failure may be minimal or very unlikely. However, a precautionary compression check of all cylinders should be performed - демек не удря клапани.
2. Мотор с обем 1.2
- няма да им пиша кодовете, че са повечко, мотори с мощност 60к.с и 75к.с. не удрят клапани.
- код 176В9000 /85к.с./ - удря клапани.
3. Мотор с обем 1.4 /ГТ-тата/ - удря клапани.
4. Мотор с обем 1.6 с код 176А9000 /90к.с./ - удря клапани.
5. Мотор с обем 1.7 - тука всичките са дизелаци и удрят клапани.
Тука верно говорим за защитени видове описани в червената книга , шегичка.
Извадка от аутодатата:
Пунто МК1 /93-99/
1. Мотор с обем 1.1 с кодове 176А6000 и 176В2000 - This engine has been identified as a FREEWHEELING engine in which the possibility of valve-to-piston damage of a timing belt failure may be minimal or very unlikely. However, a precautionary compression check of all cylinders should be performed - демек не удря клапани.
2. Мотор с обем 1.2
- няма да им пиша кодовете, че са повечко, мотори с мощност 60к.с и 75к.с. не удрят клапани.
- код 176В9000 /85к.с./ - удря клапани.
3. Мотор с обем 1.4 /ГТ-тата/ - удря клапани.
4. Мотор с обем 1.6 с код 176А9000 /90к.с./ - удря клапани.
5. Мотор с обем 1.7 - тука всичките са дизелаци и удрят клапани.
Коментар