Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На колко километра трябва да сменям маслото на Пунто-то?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    На колко километра трябва да сменям маслото на Пунто-то?

    Здравейте!
    Колата е Punto II 188, 1.2, 60к.с, бензин...
    Тъй като почти наближават 10 000 км от предната смяната, а наскоро някъде видях, че при този двигател маслото се сменя на 20 000км.?
    Кое е по-вярното?
    Обаче няма как да Ви кажа на колко километра е двигателя - като я взех, пишеше около 93к, което е ясно, че няма как да е възможно!
    Най-вероятно е на поне два пъти повече!
    Последното маслото, което ползвах беше Selenia Gold.
    А, ако ще трябва да го сменям, кое ще ми препоръчате - 5/40 или 10/40?
    Последна редакция от mnnedialkov; 03.11.2016, 09:57.

    #2
    Много зависи как караш, дали в голям град или впо- малък. Дали я режеш редовно или си караш по-бавнои спокойно. В София колегки сменят на 7-8000 км. В провинцията има хора които карат и по 15-20 000. Ако ски от Стара Загора и не караш агресивно сменяй на 12-13 к. Нищо няма да и има на колата ако си гледаш и доливаш ако намалява.

    Коментар


      #3
      Кое да сложа - 5W40 или 10W40?
      Каква марка масло? Трябва да ли да премина към друга или тази, която съм избрал, е подходяща?
      Има ли значение марката на филтъра?

      Коментар


        #4
        Няма кой да ти препоръча марка, освен някой дистрибутор . Всички съвременни масла от популярни марки покриват изискванията на старите автомобили. Колкото до вискозитета: 5W 40 са масла от по-висок клас - пълна синтетика. Малко по-скъпи са от 10W 40, но пък с тях спокойно можеш да караш 15 000 км. от смяна до смяна. Принципно за нашия климат са подходящи и двата вискозитета, така че изборът си е твой. Малко хора карат стари бензинки с 5W 40.
        А 20 000 км. е много. Ако двигателят ти не създава проблеми и не гори масло, не го разваляй принудително, а му сменяй маслото 1 път годишно или на 10 000 км.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #5
          Ако можеш си поръчвай масла от чужбина, в БГ е пълно с ментета, ако мотора ти не харчи масло и е в кондикция сипвай само 5-40 и лято и зима, километри макс 10 000км или ако в един момент започне да го харчи това е сигурен знак, че трябва да го смениш, маслен филтър MAHLE.
          punto HGT

          Коментар


            #6
            mnnedialkov написа: Преглед на мнението
            Здравейте!
            Колата е Punto II 188, 1.2, 60к.с, бензин...
            Тъй като почти наближават 10 000 км от предната смяната, а наскоро някъде видях, че при този двигател маслото се сменя на 20 000км.?
            Кое е по-вярното?
            Обаче няма как да Ви кажа на колко километра е двигателя - като я взех, пишеше около 93к, което е ясно, че няма как да е възможно!
            Най-вероятно е на поне два пъти повече!
            Последното маслото, което ползвах беше Selenia Gold.
            А, ако ще трябва да го сменям, кое ще ми препоръчате - 5/40 или 10/40?
            Само да не е наливно , че отдавна трябва да си го сменил!Иначе тоя мотор 10/40 му е супер
            koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

            Коментар


              #7
              Е какво му е на наливното?
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                Константинов написа: Преглед на мнението
                Само да не е наливно , че отдавна трябва да си го сменил!Иначе тоя мотор 10/40 му е супер
                О, не... Наливно не слагам!
                Взех си 1 разфасовка от 2л и една от 1л и ми остана около половин.
                Ако можеш си поръчвай масла от чужбина, в БГ е пълно с ментета, ако мотора ти не харчи масло и е в кондикция сипвай само 5-40 и лято и зима, километри макс 10 000км или ако в един момент започне да го харчи това е сигурен знак, че трябва да го смениш, маслен филтър MAHLE.
                До сега съм имал 3 смени на масло с тази кола и никога не съм имал липса/загуба... Но пък и никога не съм чакал до 10к км.

                Коментар


                  #9
                  Е какво му е на наливното?
                  Хайде да не си губим времето с такива въпроси на които всички знаем отговора
                  koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                  Коментар


                    #10
                    И какъв е отговорът, защото очевидно аз не го знам?
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #11
                      И какъв е отговорът, защото очевидно аз не го знам?
                      Варианта да попаднеш на рециклирано или менте масло клони към 100%, те в оригинални туби наливат ментаци, какво остава за наливното.

                      Колега само 5-40, не си убивай преждевременно мотора с масло 10-40, освен ако не го сменяш на 5-6к км.

                      Ще си позволя да копна едно мнение на колега от хонда форума, който има познания на тема масла, по повод колега, който е карал с неподходящо за неговия мотор масло и в момента мотора му харчи и човека се е видял в чудо какви масла да си купува:

                      Радостно е ,че четеш.Каквото и да налееш пак ще го гори.И ти самичък си стигнал,до тоя извод,но не искаш да си признаеш.Като изключим предстоящия ти ремонт......Логиката ти малко куца.Ще обесня подробно....
                      Двигателното масло е много сложна химическа и физическа общност от параметри и въздействия с околната среда.
                      Като теглим чертата за едно масло се съди дали е хубаво от частичките стомана,алумин,мед,хром паднали от мотора в следствие износване.И най смотаните масла вадят анализи близко до заключението ,че мотора би изкарал 4-5 млн.километра.
                      На практика не изкарват и гаранция.
                      Безпристрстно можем да съдим за качеството на едно масло само по съдържанието на метализа съответния пробег.
                      Това ,че гори,пуши,не върви,не се ускорява ,гъсто,рядко са субективни параметри нямащи цифрово изражение.
                      Като изключим маркетинга и рекламите самите инжинери-химици се лутат между формулите и се чудят какво да добавят в маслото или..като Мотул да махнат.Не всичко е инжинерство...има и счетоводство-печалба и т.н.
                      Ако се взреш внимателно в анализите на отработените масла ,ще забележиш ,че Редлайн и Амсойл не изкарват 15000 км .
                      От друга страна един дизелов Равенол в бензинова кола ..прави чудеса?
                      Няма логика ,но е факт.
                      Оригиналните ни масла....полусинтетика и хидрокрек...без ПАО без МАО..имат много добро отработки.Да скъпи са заради бренда,но аналогичните масла са на 1/3 от цената им.Мисълта ми е ,че не естерите и другите лачени добавки ,гарантират дообри отработки.Давам напримел Шел и Петро-Канада.GTL и най-добрия крек в света.При спортно каране отстъпват от Амсойл и Редлайн,но при нормално каране ги бият.Извода е ,че базовото масло е част от един баланс с добавките,сапуните и еластомерите и "повечето" не винаги е по- добро.
                      Та приел си ,че маслото се кара 10000км.Дядото,баща ти,комшията са ти го втълпили,но редлайна и Амсойла за 15000км ще доведат до светване на червената лейка....
                      Всяко масло в комбинация с конкретен двигател и съответно задволанно устройство си имат определен "златен"пробег без разход на масло и след това почва един омагьосан кръг.
                      Караш 5000 км повече,източваш маслото,наливаш новото.Това ,че си прескочил времето за смяна е направило старото масло адски кисело.Добавяш чисто ново алкално масло и то още със смесването почернява.Ако направиш хим.анализ още на 100 км ще видиш ,че си убил новото масло още с наливането.Колко да изкара то според теб?
                      Та с 2 думи наливаш най-евтиното,което можеш да намериш отговарящо на вискозитета и сертификата за твоя двигател,сменяш го на 3500-4000 км,караш още 5000 и пак сменяш.На третата смяна двигателя ще светне и ще разбереш колко е истинския разход на репер 5000км.Обръщаш всичко в левчета и ще ти светне като на Леонардо Да Винчи...

                      .................................................. .............

                      Тъ колега, след като мотора ти е ок и няма проблем с гумички и сегменти не се плаши да му наливаш качествено масло, независимо на колко километра е
                      punto HGT

                      Коментар


                        #12
                        Излиза, че в почти всички оторизирани сервизи слагат менте /наливно/ и дават гаранция, тия сигурно са безсмъртни!
                        Лично притежавам МПС, което 10-та година се кара с наливно, друго не е виждало, при това 15W40 и се сменя на 10000-12000 или година.
                        Масло слагам по спецификация на производителя, все още не съм станал по добър от тях. Това с убиеца 10W40, както се изразяват повечето, Либрата за осем години обиколи EU и все още си изкарва до смяна, ако е на 10000, при 15000 съм доливал, това кола втора ръка.
                        В такива теми, мисля, че след като не знаем състоянието на колата е редно да се ограничим до препоръките на производителя.
                        Ако ми предпишат антибиотик на 12 часа, дали да не го взимам на 6?
                        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                        Фиат Крома 1,9 2009г.
                        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                        Коментар


                          #13
                          Абе я стига глупасти. Една промивка и после масло 5/40 и толкова. Мога да ти препоръчам марка ама тати ще викне срещу него.
                          Относно маслата обаче аз личто карам с 0/30 на фюкс и то варел. Не мисля че струва да давам пари за туби при условие че говземам от сигурно място. А относно тубите провери що мобил нямат представителство в България вече и ще ти светне като на Архимед.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            И какъв е отговорът, защото очевидно аз не го знам?
                            Колега , ти не знам къде живееш , но аз със сигурност във вълшебния свят на ментаците наречен гордо БЪЛГАРИЯ!!!
                            koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                            Коментар


                              #15
                              S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                              Абе я стига глупасти. Една промивка и после масло 5/40 и толкова. Мога да ти препоръчам марка ама тати ще викне срещу него.
                              Относно маслата обаче аз личто карам с 0/30 на фюкс и то варел. Не мисля че струва да давам пари за туби при условие че говземам от сигурно място. А относно тубите провери що мобил нямат представителство в България вече и ще ти светне като на Архимед.
                              М/удругото още с покупката на колата(миналата година) си мислех да направя промивка, но ми препоръчаха да изчакам, че можело нещо да се запуши...
                              Та все още си остава на дневен ред да го промия!
                              Може ли нещо да се обърка?
                              Какъв продукт ще ми препоръчате, в предвид мотора?
                              Последна редакция от mnnedialkov; 04.11.2016, 15:18.

                              Коментар

                              Working...
                              X