Първо да се извиня. ако съм пуснал тема подобна на съществуваща. Ако модератора прецени да я премести или изтрие.Търсих във форума тема: Как се демонтира алтернатор на Fiat Stilo 1.9 JTD 115 к.с. Не намерих нищо посветено точно на тази тема. Имаше нещо за Fiat Brava(o). Да предпложим, че двигателя е един и същ, но мястото около него в двата модела може би е различно. Там обясняваха как да се свали алтернатора. Трябвало да се разкачи макферсона, дясната полуоска с опорния лагер, събиране на маслото от скоростната кутия и т.н. Видя ми се много и сложно разглобяване. Затова пристъпих към някакъв мой си метод (възможно е и друг да го е правил по този начин).
1. Сваляне на клемата от отрицателния полюс на акумулатора.
2. Сваляне на разширителния съд на охладителната система.
3. Сваляне на клемите и компютъра.
4. Разкачване на тръбопроводите към филтъра, гориво-нагнетателната помпа и маркучите отиващи към резервоара.
5. Повдигане на колата и подлагане на стабилна опора под нея.Сваляне на дясно предно колело и корите под калника.
6. Развиване на двата болта на десния тампон държащи двигателя към гредата.
7. Развиване на десния тампон отдолу (вилка в която влиза щанга, две еднакви в средата и почти наравно с кормилната рейка) и развиване на трите гайки на генерацията и отместване настрани.
8. Отместване на двигателя напред. Сега вече има достъп както отгоре и отзад, така и отдолу до алтернатора.
От тук нататък сваляне клемите на дебелия и тънкия кабел, пистовия ремък, болтовете отдолу и отгоре на алтернатора (имат контра-гайки). После в зависимост от повредата по самия алтернатор. Един съвет: Добре би било да се прегледат четки, лагери, демпферна шайба.Дори и така демонтажа на толкова неща (описани по-горе) си е доста труд.
Грешен раздел-> Преместена.
Модераторски екип на fiatforum.bg
1. Сваляне на клемата от отрицателния полюс на акумулатора.
2. Сваляне на разширителния съд на охладителната система.
3. Сваляне на клемите и компютъра.
4. Разкачване на тръбопроводите към филтъра, гориво-нагнетателната помпа и маркучите отиващи към резервоара.
5. Повдигане на колата и подлагане на стабилна опора под нея.Сваляне на дясно предно колело и корите под калника.
6. Развиване на двата болта на десния тампон държащи двигателя към гредата.
7. Развиване на десния тампон отдолу (вилка в която влиза щанга, две еднакви в средата и почти наравно с кормилната рейка) и развиване на трите гайки на генерацията и отместване настрани.
8. Отместване на двигателя напред. Сега вече има достъп както отгоре и отзад, така и отдолу до алтернатора.
От тук нататък сваляне клемите на дебелия и тънкия кабел, пистовия ремък, болтовете отдолу и отгоре на алтернатора (имат контра-гайки). После в зависимост от повредата по самия алтернатор. Един съвет: Добре би било да се прегледат четки, лагери, демпферна шайба.Дори и така демонтажа на толкова неща (описани по-горе) си е доста труд.
Грешен раздел-> Преместена.
Модераторски екип на fiatforum.bg