Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за цвят на индикацията "Engine check" и за загряването на двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за цвят на индикацията "Engine check" и за загряването на двигателя

    Здравейте, колеги!
    Забелязал съм, че на всички Punto (mk2) лампичката "engine check" свети в жълто/оранжево.
    Моята обаче свети в червено... свети само, когато дам на контакт и после гасне, но не знам защо е червена, дали не индикира проблем?
    Притеснявам се защото колата като е загряла буквално спира да ускорява в диапазона между 3000 и 5500 оборота, но не винаги. Рядко, но се случва и да не "забива".
    От няколко дни имам и проблем със загряването, ако може някой да сподели при него как е.
    При мен ситуацията е следната :
    паля колата и си загрява бързо, стига средата и след малко рязко пада почти на половина, след което отново бързо се вдига, но вече малко под средата и трудно вдига до средата, особено ако е пуснато парното, ако я пусна по инерция дори за 100-200 метра веднага стрелката пада с около 1/4 та дори и повече. Термостата го сменях 2 пъти, първия път ми даваше такива ядове, отидох и го замених, беше добре около седмица, но после пак почна с тия истории, хем беше топло. Исках да купя хубава марка термостат, но в магазина имаха само някакъв Starline, дали просто 2 пъти попадам на скапани или не знам.
    Мисля си за проблем с темепратурен датчик, стрелката на таблото? Веднъж свалях стрелките на таблото после сума време ги нагаждах, единствено, когато я загася стрелката на температурата пада почти до долу, задържа за секунда, две и после се подпира на ограничителя.
    Съжалявам за дългия пост, но колата и модела са нови за мен и затова задавам толкова въпроси.
    Благодаря предварително на включилите се.
    Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

    #2
    Първоначално бързо загряване и после рязко падане на темп. си е нормално - тогава термостата отваря и навлиза студена охл. течност от радиатора и като цяло общата темп. пада. Това трябва да се случва 2-3 пъти, след което да закове темп. Според мен термостата ти е повреден, а щом е нов - значи самата марка е калпава или си попаднал на дефектна партида. Потърси от друг магазин друга марка. BEHR е добър вариант. Би трябвало все в някой магазин да има.
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Колега интересен е проблема с това забиване както го наричаш при загрял двг,в смисъл как го усещаш - когато подадеш рязко газ или когато е плавно , понеже при тези обороти колата би трябвало да/ подскача като ужилена/ и да ускорява доста добре.
      koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

      Коментар


        #4
        Още от ниски обороти като и дам газ до долу тръгва добре, след това започва да "тъпче" и на около 5000 се отпушва.
        Просто имам някаква дупка между 3000 и 5500 оборота да речем.
        Ако и подавам плавно е малко по-добра динамиката, но ако я сритам умира директно.
        Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

        Коментар


          #5
          Значи ако съм те разбрал правилно имаш недостиг на гориво или кофти свещи.Защо първо не подмениш горивния филтър /на мойта кола го сменям със всяка смяна на маслото/ понеже горивата са ни "прекрасни" след това погледни свещите - задължително трябва да отговарят на модела на автомобила и да не са твърде износени и ако не усетиш шокираща промяна премери налягането на горивната помпа. Чак след това прибягвай до диагностика. Успех!
          koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

          Коментар


            #6
            Прави го и на газ и на бензин, затова изключвам проблем с помпи и филтри.
            Кабели и свещи сменени с нови на Bosch
            Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

            Коментар


              #7
              Относно температурата - обезвъздушена ли е добре? Имаш 2 пробки, ако не е обезвъздушена е добре да се направи.
              Относно ускорението - аз бих откачил акумулатора за една нощ. Също така - почистване на дросел?
              Честно казано, не е зле да направиш една диагностика, тия проблеми, които ги има и на газ и на бензин са много гнусни. С предната Мазда 626, така и не можах да се оправя с обороти на празен ход. Толкова се бях специализирал, че я разглобявах за норматив...и накрая така я и продадох.

              Коментар


                #8
                Обезвъздушена е само от пробката на радиатора, не знаех, че са 2. Къде е втората?
                Дросела е почистен.
                Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

                Коментар


                  #9
                  Най-вероятно на маркуча към парното. От вътрешната страна, някъде около сервото е.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    Закачете я на диагностика но се приготви за проблем с ламбда сонда който обаче може да е и резултат от калпавия термостат.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Константинов написа: Преглед на мнението
                      Защо първо не подмениш горивния филтър /на мойта кола го сменям със всяка смяна на маслото/ понеже горивата са ни "прекрасни"
                      Бензиновите двигатели на Fiat Punto Mk2/Mk2b нямат горивен филтър, писано е доста по тая тема във форума.

                      Част от темите, които намира търсачката на форума:
                      http://www.fiatforum.bg/showthread.p...82%D1%8A%D1%80
                      http://www.fiatforum.bg/showthread.p...82%D1%8A%D1%80
                      http://www.fiatforum.bg/showthread.p...-%D0%9C%D0%9A2
                      http://www.fiatforum.bg/showthread.p...82%D1%8A%D1%80
                      Последна редакция от FIRE 8V; 27.10.2016, 01:19.
                      Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
                      Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
                      Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
                      Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

                      https://www.fiat-uno.org/

                      Коментар


                        #12
                        Има но е при помпата.
                        Последна редакция от S_BANKOV; 27.10.2016, 22:44.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар

                        Working...
                        X